Foto: Raivo Remmelgas

Reedel alanud Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste viies etapp, Lõuna-Eesti ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega. Võistluspäeva alustasid liidrina Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), kelle edu proto autodel sõitva kaksiku Egon Kaur – Annika Arnek (Ford Fiesta) ja Rainer Aus Taaniel Tigas (VW Polo) ees oli vastavalt 3,4 ja 6,7 sekundit.

Algselt reedese võistluspäeva liidrina lõpetanud Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5), said Võru linnakatse mitte reeglite pärase läbimise eest 30 sekundilise karistuse ning alustasid laupäevaseid kiiruskatseid üheksandalt kohalt.

Võistluspäeva alustati Uue-Saaluse (Citroen) ja Ruusmäe (Grossi Toidukaubad) katsetega, mille mõlema võit läks marulist tagaajamist alustanud Rovanperäle. Kahe esimese katse teise aja sõitis välja Kaur, kes päeva avakatsel kaotas noorele soomlasele 0,1 ja päeva teisel 0,2 sekundit.

Gross – Mõlder Lõuna-Eesti 2017 Foto: Raivo Remmelgas

Ruusmäe katse viimasel kilomeetril keerasid oma Škoda Fabia R5 üle katuse Raul Jeets – Andrus Toom. Õnneks sai meeste auto vaid kergeid kahjustusi ning peale fännide abikäeulatamist nende sõit jätkus.

Uue-Saaluse (B.O.S) korduvkatse võit läks samuti Rovanperäle, keda lahutas liider Egon Kaurist nüüd 18,9 sekundit. Katse teine oli Gross, kes kaotas Rovanperäle 1,6 sekundiga.

Ruusmäe (Nordauto) korduvläbimise võidu võttis Gross, kes edestas 0,8 sekundiga Rovanperä. Soomlase ajale lisati aga vale stardi eest 10 trahvisekundit. Hoolduspausile saabusid liidrina Kaur – Arnek, kelle edu oli Gross – Mõlderi ees kõigest 0,2 sekundit. Kolmandad olid Rovanperä – Halttunen, kes tänu teenitud ajakaristusele jäid nüüd liidritest 24,6 sekundi kaugusele.

Järjekorras 15.Lõuna-Eesti ralli jätkus peale hoolduspausi Luhamaa (Plangi Trans) ja Kündja (AEGAON Watches) katsetega.

Luhamaa katse võidu võtsid Gross – Mõlder, kes ise ka ralli liidriteks tõusid. Katse teine aeg Rovanperä – Halttunenile +2,0 ja kolmas Kaur – Arnekile +4,3.
Järgnevana sõidetud Kündja katse oli tänavuse Lõuna-Eesti ralli punktikatseks. Katse võit läks Gross – Mõlderile, kes lisaks katsevõidule teenisid meistrivõistluste viis lisapunkti ning katse auhinnaks olnud Eesti käekellatootja AEGAON tuliuued „Tabula Rasa“ seeria käekellad. Katse teine aeg Rovanperäle +1,5 ja kolmas Kaurile +7,3. Luhamaa (Milrem) ja Kündja (Alko 1000) katsete teiste läbimiste parim oli Rovanperä.

Lõuna-Eesti ralli 2017 võitjana finišeerisid Georg Gross – Raigo Mõlder, kellele see oli neljandaks järjestikukuseks rallivõiduks.

„Konkurents oli väga tugev ja kindlasti ka senise hooaja kõige keerulisem ralli. Lõpuks suutsime end kokku võtta ja ma arvan, et meie jaoks oli võidu võtmeks viimase ringi kahe pika katse esimesed läbimised, kus võidule väga tugeva aluse panime, mida siis lõpus juba kindlustasime,“ võttis 15.Lõuna-Eesti ralli võitja Georg Gross võistluse kokku.

Gross – Mõlderi järel said teise koha Egon Kaur – Annika Arnek, kellele see oli uue Ford Fiesta proto autoga hooaja esimene start. Võitjatest jäädi 11. kiiruskatse kokkuvõttes maha 7,7 sekundiga.

„Ralli algas meie jaoks väga hästi, kohe esimesel katsel uue autoga katsevõit. Õnneks teadsime juba testidest, et auto on nauditav sõita, kuid meil puudus veel võistlustingimustes ajaline võrdlus, a saime selle juba esimestelt katsetelt. Esimese päeva linnakatse ja teise päeva mõned apsakad ning paar tehnilist probleemi ei lasknud meil võidu eest lõpuni heidelda, kuid saime siit rallilt palju infot, et mida autoga edasi teha,“ võttis Kaur eduka hooaja avastardi kokku.

Üldarvestuse kolmas koht kuulus Kalle Rovanperäle – Jonne Halttunenile, keda jäi ralli lõpuks võitjates lahutama 14,9 sekundit. Läti meistrivõistluste LRC1 arvestuses kuulus soomlastele esikoht.

„Hoolimata minu enda tehtud vigadest oli väga tore nädalalavahetus. Teil on siin Lõuna-Eestis väga vinged katsed ja kindlasti on need Baltikumi parimad teed, kus seni sõitnud olen,“ sõnas noor Soome autoralli tulevikulootus Lõuna-Eesti ralli kokkuvõtteks.

EMV3 (N4)  klassi parimad olid Siim Plangi – Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo X).
Klassi teised olid Steven Viilo – Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:42,9 ja kolmandad Allan Popov – Aleksei Krylov (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid klassivõitjatest maha 4:44,1.

EMV4 (E12) klassivõidu võtsid Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI). Klassi teise ja kolmanda koha jagasid omavahel lätlased Edijs Bergmanis – Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:53,9 ja Guntis Lielkajis – Ivars Grosus (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:59,4.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode arvestuses EMV5 klassi Lõuna-Eesti ralli parimad olid  Karel Tölp –  Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi teised olid Dmitry Gorchakov – Yuri Kulikov (Renault Clio R3) +1:35,1 ja Petr Turkin – Vasily Mirkotan (Citroen DS3 R3T Racing) +3:10,5.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuses võtsid hooaja kolmanda klassivõidu Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T) , kes nüüd enne Saaremaa rallit uuteks Estonian R2 Challenge arvestuse liidriteks tõusid.

„Jäime ralliga absoluutselt rahule. Suutsime oma tempo kohe algusest üles saada ja seda hoida. Meie jaoks ideaalne ralli, sest meil õnnestus lisaks klassivõidule võita ka kõik kiiruskatsed,“ võttis Torn eduka nädalavahetuse kokku.

EMV6 ja Estonian R2 Challenge arvestuse teised olid Martins Sesks – Andris Malnieks (Peugeot 208 R2), kes jäid eestlastes maha 56,3 sekundiga. Kolmandad olid Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Peugeot 208 R2) +2:02,5.
Läti meistrivõistluste LRC3 võitjate Sesks – Malnieks järel said teise koha Oliver Solberg – Veronica Engan (Peugeot 208 R2), kes kaotasid lätlastele 1:16,0.

„Siin oli väga lahedad, kiired ja keerulised katsed, kuid see oli väga hea kogemus ning ralli lõpuosas näitasin ma juba katsetel väga head kiirust. Soovin kindlasti ka tulevikus siia sõitma tulla,“ sõnas 2003. aasta autoralli maailmameistri Petter Solbergi poeg Lõuna-Eesti ralli kokkuvõtteks.

Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega, läks Lõuna-Eesti ralli klassivõit Marko Ringenberg – Allar Heinale (BMW M3). 28,2 sekundi kaugusele jäid klassivõitjatest Dmitry Nikonchuk – Elena Nikonchuk (BMW M3) ning kolmandad olid Mario Jürimäe – Rauno Rohtmets (BMW M3), kes jäid kaasmaalastest maha 39,7 sekundiga.

Kaheveoliste arvestuse EMV8 (E10) Lõuna-Eesti ralli parimad olid Martin Saar – Martin Valter (VW Golf 2). Klassi teised olid Gert Virves – Sander Pruul (Opel Astra), kes jäid Saar – Valteris maha 1:19,4. Kolmandad olid Karl Jalakas – Rando Tark (BMW Compact), kel kogunes klassivõitjatele kaotust 5:18,2.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, olid hooaja viienda ralli parimad Janar Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600). 18 sekundi kaugusele jäid Tänak – Õunpuust Tauri Pihlas – Ott Kiil (Toyota Starlet). Klassi kolmandad olid Klim Baikov – Andrey Kleshchev (Lada 2105) +1:46,4.

Veoautode EMV10 (E13) arvestuses olid 15.Lõuna-Eesti ralli parimad Tarmo Bortnik – Jarmo Liivak (GAZ 51A). Klassi teise koha saavutasid Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 51), kes jäid võitjatest maha 1:08,2. Klassi kolmandad olid Rainer Tuberik – Raido Vetesina (GAZ 51), kes kaotasid Bortnik – Liivakule 1:30,7.

EAL Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad oktoobris, kui 13.-14. oktoobrini sõidetakse 50. Saaremaa ralli.

15.Lõuna – Eesti ralli detailsed tulemused leiab Eesti autoralli meistrivõistluste veebilehelt –  autoralli.ee