6. mai saab taas alguse põnev Veoautokrossi hooaeg

0
1826

Matsi rajale stardivad Gaz 53 võistlusautod

Veoautokross on unikaalne tehnikaspordiala, mida vaid Eestis ja meie naabrite juures Lätis ning Venemaal harrastatakse. Tegelikult on unikaalsed nii võistlusmasinad, kui ka võistlejad, mehhaanikud ja fännid.

Fännide tuju ei kõiguta ka saavutatud tulemus

Et võisteldakse vene tehnikal, mis oma vastupidavuselt pole just maailma tipp, saavad tihti oma meisterlikkust demonstreerida ka mehhaanikud, kes kahe võistlusvooru vahel on võimelised nii tagasilla ära remontima kui mootori vahetama.

Mehhaanikud teevad imet (mootori vahetus) autor Marko Kukk

Pealegi on käibel selline ütlus, et muidu on kõik (võistlejad) mõistlikud mehed, aga kui kiivri pähe panevad ja stardilipp langeb, ei tunne vend enam venda ja mõistus on kui peoga pühitud. Eks siis peab ka tehnika järeleandmisi tegema.

Käesoleva aasta Eesti MV esimene etapp sõidetakse juba 06.mail Matsi rajal Võrumaal.
Võisteldakse kolmes klassis, veoautodel Gaz 51/52, Gaz 53 ning
veobagidel, mida rahva hulgas krokodillideks, kutsutakse. Kui täpne olla, siis on
sarja nimi käesoleval aastal: 2018 a. Liqui Moly Eesti Meistrivõistlused autokrossis.

See on üks oluline ja ajalooline muutus sarjas. Kuigi eelmisel aastal täitus juba 50 aastat
esimeste ametlike veoautokrossi Eesti MV toimumisest (esimene etapp sõideti 1967.aasta
18.juunil Holstre-Nõmme rajal Viljandimaal), siis kogu selle aja jooksul veoautokrossi sarjal
nimisponsorit olnud ei ole. Uuest suurtoetajast loodetakse veoautokrossi populariseerimisel
palju.

Käesoleva aasta võistlussari koosneb kuuest etapist, millest viis läheb ka Balti
meistrivõistluste arvestusse:

1. Varstu                    06.05 EMV ja BMV
2. Tapa                      26.05 EMV ja BMV
3. Piiroja                    16.06 EMV ja BMV
4. Tapa                      21.07 EMV ja BMV
5. Smiltene (Läti)       26.08 EMV ja BMV
6. Varstu                    29.09 EMV

Enne hooaja algust on raske ennustada osavõtjate arvu, kuid kuluaarides on kuulda, et see
saab olema suurem kui eelmisel aastal, mil läbi hooaja käis stardis 45 meest.

Võistlejaterivi 2017

Kindlasti ei asu stardijoonele enam kunagi sellisel hulgal võistlejaid kui 70-ndatel,
aga ala populaarsus on tõusuteel. Mitmed uued mehed on rajale tulemas. Ehitatakse päris uusi võistlusmasinad ja mõne vanema võistleja sõiduriist on leidnud uue ja noorema roolija. On selline ütlus mulgimaalt, et kellel võistluspäeval midagi teha pole, tuleb kohale. Kellel peaks midagi teha olema, jätab tegemata ja tuleb samuti kohale. Atraktiivne võistlus ja tore seltskond on seda väärt.

Stardirivi Nuia rajal 1979

Juba teist aastat tegeleme veoautokrossi ja tema ajalugu kajastava materjali kogumisega. Kes midagi omab ja on nõus seda kõigiga jagama, võtke ühendust FB konto „Veoautokrossi
Ajalugu“ haldajatega: https://www.facebook.com/veoautokrossiajalugu

On ka tõsiasi, et see mis toimub täna, on homme juba ajalugu. Ajaloo jaoks paremate hetkede jäädvustamiseks on juba neljandat aastat toimumas fotovõistlus, mille kohta saab täpsemalt lugeda samuti Veoautokrossi Ajaloo facebooki kontolt. Fotovõistluse esimese etapi võitjale on soliidse auhinna välja pannud JP-Air.

Veoautokrossi Ajalugu

Kalle Allik
FB konto „Veoautokrossi Ajalugu“ haldaja