Lõpuks on pikk ootamine läbi ning juba täna õhtul käivitatakse ralliautode mootorid, et startida 2017 hooaja esimesele MM-rallile. Sarnaselt möödunud aastaga algab hooaeg Monte-Carlos ja lõppeb novembris Austraalias.

Viimased 13 aastat on ralliteid valitsenud prantsuse sõitjad ehk siis Sébastienid. Kas sel aastal on Sébastien Ogier võtmas viienda järjestikuse MM-tiitli või saab selle keegi teine ning kas tiitliheitlusesse sekkub ka Ott Tänak, see selgub juba 11. kuu pärast. Kindel on see, et tootjate arvestuses oleme sel aastal saamas uue meistri, sest viimased neli aastat MM-tiitli võitnud VW loobus möödunud hooaja lõpus MM-sarjast. Kui sõitjate maailmameister selgitatakse tänavu välja 39.korda, siis tootjate parim selgub 45. korda.

Suurim muudatus kalendris võrreldes 2016.hooajaga on see, et möödunud aastal septembris sõidetud Korsika asfaldiralli sõidetakse sel aastal juba aprillis.

Aasta on uus mitte ainult aastanumbrilt vaid lisaks numbritele on muutunud WRC autod, sarja reeglid ning positiivseid uuendusi on ka võistluste kajastamises.

Möödunud hooaeg oli üks viimaste aastate põnevamaid, sest 13 etapist said võidurõõmu maitsta koguni kuus erinevat sõitjat ning kolm tootjat. Viimaste aastate ralliteede valitseja VW on küll taandunud, kuid MM-sarja on comebacki tegemas Toyota, kes MM-ralliteedelt eemal viibinud koguni 17 pikka aastat.

Kõik eeldused selleks, et ka tänavune hooaeg tuleks sama põnev, on loodud. Enne Monte-Carlo rallit on kõige suurem küsimus, et milline tootja on valmis saanud kõige parema ja kiireima uue generatsiooni WRC auto.

Hooaja 2017 MM-kalender:

20.-22. jaanuar Monte Carlo

10.-12. veebruar Rootsi

10.-12. märts Mehhiko

7.-9. aprill Prantsusmaa – Korsika

28.-30. aprill Argentina

19.-21. mai Portugal

9.-11. juuni Itaalia – Sardiinia

  1. juuni – 2. juuli Poola

28.-30. juuli Soome

19.-20. august Saksamaa

6.-8. oktoober Hispaania – Kataloonia

27.-29. oktoober Suurbritannia

17.-19. november Austraalia

Uue generatsiooni WRC autod

Uued WRC autod on sammuke ajas tagasi selles mõttes, et meenutavad 80ndatel ralliradadel sõitnud B-rühma autosid, mis nägid väga „ülbed“ välja. Uued autod on võrreldes eelmise generatsiooni WRC-dega läinud laiemaks ja pikemaks. Kuna autod on kõik läinud ka kergemaks, on sel aastal eriti oluline roll aerodünaamikal. Teisest küljest on see kompromiss, sest kuna sõidetakse erinevatel teedel ja erinevates oludes, siis tuleb leida parim kombinatsioon, et see aerodünaamiline survejõud ei oleks liiga suur aga samal ajal ei tohi see ka ära kaduda, et auto ikka maapinnal püsiks. Võimsamaks on läinud ka autode mootorid, mis on nüüd 380 hobujõulised. See tuleneb sellest, et  turboõhu sissevõtuava on 33 mm pealt suurenenud 36 mm peale. Tõsi, pöördemomendis ei tohiks vahet võrreldes 2016. hooaja WRC autodega olla, sest sisse surutava õhurõhu maksimum jääb ikkagi samadesse piiridesse (kuni 2.5 bar).

Tänu uuenenud aerodünaamikale, võimsuse  ja kiiruse kasvule on uutes WRC autodes veel rohkem rõhku pandud ka turvalisusele.

Muutunud reeglid

Uuel hooajal starditakse võistluse esimesele päevale MM-punktitabeli järjestuses, kuid kahele järgnevale võistluspäevale stardivad võistlejad ralli TOP10 pööratud järjestuses. Monte-Carlo ralli avapäevale starditakse 2016.hooaja punktijärjestuses. Katkestanud Priority 1 klassi sõitjad saavad Rally 2 reeglite alusel startida järgneval päeval P1 klassi sõitjatest viimasena.

Muutunud on ka Power Stage punktisüsteem, kus varasema kolme parima asemel, saavad sel aastal punkte viis parimat. Punktid jagunevad süsteemis 5,4,3,2,1.

Muudatus on tehtud ka reeglis, mis puudutab erasõitjaid, kes MM-rallidel sõitmas eelneva generatsiooni WRC autodega. Nendele loodi omaette võistlusklass WRC Trophy, mille…

Loe edasi Rallihullusõidupäevikust…

Rauno Paltser