Ott Tänak – Martin Järveoja FOTO : @World M-Sport

Pärast kuue nädalast pausi jätkub autoralli MM-sari Kataloonia ralliga, mis on hooaja ainsaks segaralliks, mis tähendab, et sõitjaid ootab ees nii kruus, kui asfalt.

Kui eelnevad poolteist kuud on sõitjad saanud veeta aega pere ja sõpradega ning tegeleda endale meelepärast tegevustega, siis järgneva seitsme nädala jooksul peavad nad läbima kolm järelejäänud MM-rallit, et selgitada tänavuse hooaja parimad. Kokku on veel saadaval 90 punkti ning jaht esimesele 30 algab juba eeloleval nädalavahetusel.

Kataloonia ralli on tänavuse MM-hooaja üheteistkümnendaks ralliks ning selle võistluskeskus ja hooldusala paikneb Salous, PortAventura kuurortis.

Võistlust alustatakse neljapäeval sõidetava 2,97 km pikkuse testikatsega. Õige action saab alguse reede hommikul, kuid võistlejaid ootab kuus kruusakatset ning läbitakse 115,90 katsekilomeetrit.

Seejärel saavad küll sõitjad juba puhata ja valmistada laupäevasteks katseteks, kuid mehaanikud peavad 75 minutise hoolduspausi ajal kruusaseades olevad autod ette valmistama laupäeval ja pühapäeval eesootavateks asfaldi katseteks.

Laupäeva läbitakse kuus pikka kõvakattega kiiruskatset ning päeva lõpetab 2,24 km pikkune Salou linnakatse.

Peale võistluse pikimat võistluspäeva jääb veel pühapäeval sõita 74,26 katsekilomeetrit ja kuus kiiruskatset, millest viimane  SS19 Santa Marina 2 on tänavuse Kataloonia ralli punktikatseks. Pühapeval võib iga pisimgi sõiduviga kalliks maksma minna, sest viimasel päeval hoolduspausi ei ole.

Kokku läbitakse kolme võistluspäeva jooksul 19 kiiruskatset, kogupikkuses 312,02 km. Kui reedesed kruusakatsed on samad, mis möödunud aastal, siis kahel asfaldipäeval ootab võistlejaid juba tuntud katsetele ka täiesti uued. Loodetavasti ei sega Kataloonia iseseisvusega seotud protestid sportlaste ja rallifännide tegemisi ning kõik kulgeb rahumeelselt.




MM-punkte jagatakse WRC, WRC Trophy, WRC 2, WRC 3 ja Junior WRC klassi sõitjatele.

Kataloonia ralli ajalugu

Esimene Kataloonia ralli sõideti aastal 1957 ning tänavune ralli on järjekorras 53.

MM-staatuse sai Kataloonia ralli aastal 1991 ning esimesel kahel aastal sõideti võistlus nö. segarallina. Erinevus tänavusest aastast oli aga see, et esimene päev võisteldi asfaldil ning ülejäänud kruusal. Aastatel 1993 – 2010 sõideti Kataloonia ralli vaid kõval teekattel, kuid 2011 aastal pöörduti taas algse segaformaadi juurde ning nii on see tänaseni.

Kuni aastani 1997. püsis võistlus MM-kalendris eelviimasena ehk sügises. Vahemikus 1997-2003 sõideti võistlus kevadel, kuid seejärel otsustati taas sügise kasuks. Korra liikus võistlus veel kevadesse, kui 2006 aasta ralli toimus märtsis, kuid peale seda on Hispaanias taas rallit sõidetud oma algsel aastaajal ehk sügisel.

Esimese Kataloonia MM-ralli võitjatena läksid ajalukku Toyota Celica GT-4 sõitnud Armin Schwarz – Arne Hertz. Kui Hertz oli Hannu Mikkola kõrvalistmel juba eelnevalt teeninud 17 etapivõitu, siis Schwarzile jäigi see tema karjääri ainsaks MM-võiduks.

Kataloonia ralli kuningas on Sébastien Loeb, kes võitnud võistluse nii vaid asfaldil sõidetuna, kui ka segarallina ning seda kokku kaheksal korral. Ainsa hispaanlasena on kodusel MM-etapil võidud ette näidata legendaarsel El Matadoril ehk Carlos Sainzil, kes oli parim 1992 ja 1995 aastal sõidetud rallidel.

2004 aastal sõidetud 40. Kataloonia juubeliralli võitsid Markko Märtin – Michael Park, kes aasta varem olid samadel teedel teeninud kolmanda koha.

Eestlastest on veel Kataloonias omas klassis poodiumile jõudnud Urmo Aava – Kuldar Sikk, kes saavutasid 2007. aasta Kataloonia rallil JWRC arvestuse kolmanda koha. 2013. aastal saavutasid juunioride arvestuses kolmanda koha Sander Pärn – Ken Järveoja.

Loe Edasi Rallihullusõidupäevikust…

Rauno Paltser