Esimese Harju Rally võitsid Aleksei Lukjanuk ja Aleksei Arnautov (Video)

0
1595
Foto: Ray Põder
Aleksei Lukjanuk ja Aleksei Arnautov Foto: Ray Põder

Laupäeval jätkus EAL Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, Harju Rally kaheksa kiiruskatsega. Ralli käigus vahetus liider mitmel korral ja põneva lõpplahenduse keerasid enda kasuks Venemaa sõitjad Aleksei Lukjanuk-Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer EVO X), kes edestasid Karl Kruudat-Martin Järveojat (Peugeot 208 R5) kümne sekundiga.

Päeva alustasid üldarvestuse liidritena Timmu Kõrge-Erki Pints (Ford Fiesta R5) ja Raul Jeets-Andrus Toom (Ford Fiesta R5), kes reedesel publikukatsel sõitsid sama aja. Laupäeva esimese kahe katse järel hoidis liidrikohta Raul Jeets, enne esimest hoolduspausi olid aga liidriks tõusnud Kruuda-Järveoja. Liider vahetus taas kuuendal katsel, kui sellele kohale tõusid Kaspar Koitla-Andres Ots (Mitsubishi Lancer EVO X), kes olid ühtlasi ka N4 klassi liidrid. Kuid juba järgmisel katsel oli Harju Rally’il uus liider, kui järjekordse katsevõiduga võtsid selle positsiooni enda valdusesse Lukjanuk-Arnautov. Kuigi Kruuda-Järveoja püüdsid neid sellelt kohalt tõugata kuni viimase katseni, osutus see nende Peugeot ülekuumenenud mootori tõttu väga keeruliseks ja nii pidid nad tunnistama Lukjanuk-Arnautovi paremust ja finišis oli esimese ja teise koha vahe 10 sekundit. Lukjanuk-Arnautov olid ühtlasi ka N4 klassi kiireimad. Harju Rally kolmas koht kuulus Timmu Kõrgele-Erki Pintsile (+13 s).

Aleksei Lukjanuk / Aleksei Arnautov Foto: Ray Põder
Aleksei Lukjanuk / Aleksei Arnautov
Foto: Ray Põder

Harju Rally neljandal kohal lõpetasid N4 klassi teised Kaspar-Koitla ja Andres Ots ning üldarvestuse viiendad olid N4 klassi kolmandad mehed Roland Murakas-Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO X).

Ülipõnev heitlus oli kuni 1.6 liitriste esiveoliste autode klassis, mille esikolmikus olid ka uue Juuniorite autoralli meistrivõistluste esimese etapi kolm kiiremat. Klassi liidrikohal olnud Sander Siniorg-Annika Arnek (Ford Fiesta R2) sõitsid kuuendal katsel rajalt välja ja katkestasid. Nii jäi klassivõit kahe meeskonna jagada. Sander Pärn-James Morgan (Ford Fiesta R2) ja Rasmus Uustulnd-Imre Kuusk (Ford Fiesta R2) pidasid kuni finišini kaasahaarava heitluse ja klassivõit selgus viimasel katsel, kus Uustulnd lõhkus rehvi ja kaotas sellega võimaluse püüda Pärna. Lõpuks jäi nende vahe 36,5 sekundi peale, kolmandale kohale selles klassis tulid Kristen Kelement-Timo Kasesalu (Citroen C2R2 Max), kelle kaotus klassivõitjatele jäi pisut alla kahe minuti. Juuniorite autoralli meistrivõistluste peaauhinnaks on osalemine 2015. aasta autoralli MM-sarja etapil.

Kuni kaheliitrise töömahuga esiveoliste autode arvestuses olid Harju Rally’il kiireimad Kristo Subi-Teele Sepp (Honda Civic Type-R), teised selles klassis Kevin Kuusik-Carl Terras (Renault Clio Ragnotti) ja kolmandad Mikhail Skripnikov-Anton Grechko (Renault Clio R3).

Rahvusliku E-rühma neljaveoliste autode klassis E12 võitsid ralli Meelis Orgla-Janek Halliste (Mitsubishi Lancer EVO 8), E11 klassis olid esimesed Einar Laipaik-Siimo Suvemaa (BMW M3), E10 klassis Harri Rodendau-Tom Rist (Ford Escort MK2) ja E9 klassis Rainer Meus-Kaupo Vana (Lada VFTS). Veoautode klassis olid Harju Rally võitjad Tarmo Silt-Raido Loel. Meeskondlikus arvestuses oli parim Ecom Motorsport ASRT Rally Team ja Laitse Rally Park ees.

EAL Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad 13.-14. juunil Grossi Toidukaubad Viru ralliga

Harju Rally tulemused: www.autosport.ee/rallyreg

Vaata ka Pildi ja Videomaterjali

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QqbP8yFE6JE[/youtube]

Margus Kiiver