Fotol Estonian R2 Challenge osalejad peale Neste Harju rallil toimunud koolitust.”

Eeloleval nädalavahetusel, 9.-10.juunini, sõidetakse Läänemaa teedel Eesti autoralli meistrivõistluste kolmas etapp Lyoness Lääne-Eesti ralli. Järjekorras teisele Lyoness Lääne-Eesti rallile on lisaks Eesti meistritiitlit püüdvatele sõitjatele startimas ka klassi Estonian R2 Challenge  17-26 aastased noored võidusõitjad.

Hooaja teisele kruusarallile on end registreerinud üheksa R2 klassi ekipaaži, kelle hulgas ka kolm piiri tagant tulnud võistluspaari – lätlased Martinš Sesks – Andris Malnieks (Peugeot 208 R2), britid William Butler – Aaron Johnston (Ford Fiesta R2) ja soomlased Alex Forsström – Jukka Jämsen (Opel Adam R2). Eestlastest on võistlustulle minemas kuus võistluspaari, kelle hulgas ka klassi liidrid Oliver Ojaperv  – Jarno Talve  (Ford Fiesta R2) ning kaks nädalat tagasi sõidetud Neste Harju ralli Estonian R2 Challenge parimad Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T).

Veel enne, kui noored autoralli tulevikulootused saavad kiivrid pähe tõmmata ning esimese katse starditulesid oodata, läbivad nad sarja osana toimuva koolituse.Neste Harju rallil toimunud koolituse teemadeks olid ohutus, rehvid ja vedrustus ning seda viisid läbi Silver Kütt ja Juss Roden. Lyoness Lääne-Eesti ralli eelse koolituse teemadeks on turundus, koostöö ja sponsorlus ning koolitust viib läbi Tarmo Hõbe.Hooaja jooksul on Estonian R2 Challenge võistlusklassi osalejatele veel tulemas koolitused teemadel  kiiruslegendi ja sõidu põhialused, meediaga suhtlemine, füüsiline ettevalmistus ja spordipsühholoogia.
Pärast juuli keskel toimuvat RR Estonia Tartu rallit on punktitabeli esikolmikus olevatel noortel võimalus tasuta osaleda ERC (Euroopa Autoralli meistrivõistlused) Junior Experience koolitustel.

„Esiveoliste R2 sari on juba mitu aastat olnud väga põnev ja tiheda konkurentsiga. Sellel aastal on lisaks suurtele auhinnarahadele kaasnenud ka suurem meediahuvi ning teoreetilised koolitused. Olles ise autospordiga juba üsna kaua tegelenud, tunnen, et  tegelikult on palju teemasid, millest tahaks rohkem kuulda. Igati teretulnud ettevõtmine ja ootame järgmist koolitust,“ sõnas Estonian R2 Challenge punktitabeli liider Oliver Ojaperv enne Lyoness Lääne-Eesti rallit.

„Koolituse eesmärk on anda Estonian R2 Challenge osalejatele teadmised ja oskused, kuidas ennast kui sportlast ja brändi müüa ning turundada, läbi selle luua ning hoida ja arendada pikaajalisi koostöösuhteid, kuidas olla atraktiivne ja paista silma nii meediale kui fännidele,“ tutvustas Tarmo Hõbe eesootava koolituse eesmärki.

R2 klass, kus kasutatakse esiveolisi kuni 1,6 liitrise vabalthingava mootoriga ja 1 liitrise turbomootoriga autosid, on olnud viimastel aastatel väga tiheda konkurentsiga ja sellest klassist on edasi liigutud rahvusvahelistesse sarjadesse. Võrdsuse huvides sõidetakse Eesti autoralli meistrivõistlustel R2 autode klassis, mida rahvusvaheliselt nimetatakse Estonian R2 Challenge, DMACK rehvidega. Kuna eesmärk on toetada sõitjate osalemist kas JWRC või ERC Junior klassides, on auhinnaraha võitmisel vanusepiiranguks 17-26 eluaastat. Estonian R2 Challenge on avatud ka välisvõistlejatele.

Estonian R2 Challenge auhinnafond on tänavu 32 000 eurot. Estonian R2 Challenge peaauhind on 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Teine koht saab auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot.

Rahvusvaheline koostöö ERC ja EAL vahel suurendab auhinnafondi väärtust 46 000 eurole, pakkudes noortele sõitjatele mitmeid suurepäraseid võimalusi eesmärgiga aidata jõuda neil rahvuslikult tasemelt maailma tasemele. ERC poolt on noortel võimalus sel teel läbida 3 astet : ERC Junior Experience koolitusprogramm, ERC Junior U27 meistrivõistlused (R2 autod) ja ERC Junior U28 meistrivõistlused (R5 autod).

Rauno Paltser