Gert Virves – kodune Saaremaa Ralli on see kõige-kõigem

0
308

Foto: Urmo Sibul

1.Millal tekkis huvi autospordi vastu ja kuidas läks esimene võistlus?
Ma arvan, et see võis olla 2001. või 2002. aastal kui esimest korda Saaremaa Rallit sai vaatamas käidud. Sellest ajast peale olen nakatunud autospordi pisikuga ja mäletan hästi kuidas väikese poisina vaatasin ja unistasin, et ka ise saaks ükskord autorooli sest see tundus lihtsalt nii äge! Esimene võistlus oli 2003. a Saaremaa Jääraja Karikavõistlustel. Kohalikus lehes oli ürituse kuulutus. Seejärel läksime isaga ühe platsi peale, istumise alla läks akutrelli kohver ja hakkasin harjutama. Nädal hiljem oli jääraja võistlus ja kui ma õigesti mäletan siis esimesel etapil sain noorteklassis 4. Koha. Kõik järgmised etapid lõpetasin esikolmikus ja Karikavõistluse arvestuses sain lõpuks noorteklassis 2. koha.
2.Millised rallid sulle endale kõige rohkem meeldivad ja sobivad?   
Kuna kogemust on hetkel üsna vähe veel siis päris täpselt ei teagi, kuid hetkel tundub, et mulle sobivad rohkem tehnilised katsed. Kui rallidest rääkida, siis ikka kodune Saaremaa Rally on see kõige-kõigem.

Foto: Urmo Sibul

3.Mis eesmärke seate selleks hooajaks?
Aasta algul oli mõte, et tahaks lihtsalt kõik rallid lõpetada. Kuna selgus, et suudame omas masinaklassis üsna arvestatavat kiirust näidata, siis korra mõtlesime ka punktiarvestusele, kuid kuna Lääne-Eestis tuli tehniliste probleemide tõttu katkestada, on kokkuvõttes esikolmikusse pääsemine ilmselt võimatu. Seega üritame lihtsalt järgmisel kahel rallil kogemust omandada ja prooviks autot lõhkumata lõpuni sõita.
4.Kõige positiivsem ja kõige negatiivsem elamus senise karjääri jooksul?
Positiivseks loeks kindlasti tulemuse mõttes RR Estonia Tartu Rally-l saadud EMV8 klassi 2 kohta. Samuti EAL Rahvasprindi Karikasarja esikohta 2015 a. ja võib-olla isegi kõige positiivsem elamus on 2016. aasta Saaremaa Rallilt, mis oli esimeseks stardiks sportrallil. Olin sellest kaua aega unistanud ja heade toetajate abiga sai see lõpuks teoks.
Negatiivne elamus oli katkestamine Lyoness Lääne-Eesti Rally-l. Olime üsna heal kohal ja et starti saada, nägime palju vaeva kuid kahjuks pidime mootori purunemise tõttu ralli katkestama. Eks sellised hetked teevad meele mõruks aga mis teha, sellega tuleb arvestada kuna tegu ju tehnikaspordiga.
5.Millist legendi kirjutamise viisi kasutad?
Kasutan nö. kellasüsteemi, millega panen kirja kurviraadiused. Tartu Rally-l andis tunda, et legendiga tuleks omajagu tööd teha veel.
6.Iseloomusta mõne sõnaga oma kaardilugejat kellega koos võistled.
 Kaardilugejaks on Sander Pruul, kellega olen sõitnud praeguseks täpselt poolteist rallit. Sander ise on väga rahuliku loomuga ja see on kaardilugeja juures hea omadus. Eelnev kogemus suures rallis tal puudus ja pean ütlema, et seni on ta oma tööga väga hästi hakkama saanud. Peamine on see, et ta naudib seda väga ja see ongi põhiline, siis tulebki kõik hästi välja.
7.Keda pead enda kõige suuremaks konkurendiks rallis?  
Eks kõik osavõtjad omas masinaklassis on konkurendid.
8.Kas sul on rallisõitjate seas ka mõni eeskuju?  
Markko Märtin ja Ott Tänak. Hetkel saab kaasa elada igal võistlusel lisaks Ott Tänakule veel ühele kiirele saarlasele, kelleks on Ken Torn. Nagu kõik teavad, on tegu väga kiire mehega, ning loodetavasti avaneb tal võimalus mingi hetk ka väljaspool Eestit võistelda.

Fotod: Marko Leesi

9.Kuidas suhtud autospordiga seotud arvutimängudesse ja kas vahel ise ka mängid mõnda?
Suhtun nendesse väga hästi. Aastaid tagasi veetsin ka ise mängides aega.Tol ajal oli väga hästi toimiv liiga Eestis ning mäletamist mööda võtsid sealt osa ka mitmed praegused Eesti tippsõitjad. Usun, et mingisugune kasutegur on seal ka. Päris nii ta muidugi ei ole, et õpid seal kiiresti sõitma ja oled ka päris ralliautos kiire, kuid kasvõi selle arusaamise sai sealt, et kui tahad ralli lõpetada heal positsioonil, ei ole kasu sellest, kui läbid ainult ühe kiiruskatse väga hea ajaga ja samas ei ole kõige mõistlikum endast igal kiiruskatsel 100% anda. Tuleb vaadata üldpilti ja pingutada seal, kus tunned ennast mugavalt.
10.Millega tegeled veel peale autospordi? 
Ega ei olegi väga aega millegi muuga tegeleda, kui tööga ja rallideks valmistumisega. Siinkohal tahan kasutada võimalust, et tänada kõiki abilisi, kes oma vabast ajast samuti meile abiks on! Tartu Rally näitas ära, et tegelikult tuleb leida ka aega, et veidi trenni tegema hakata, et oleks võhma pikkadeks kiiruskatseteks .