Hooaja ja VW Motorsport viimase ralli võitsid Mikkelsen – Jæger. Tänak – Mõlderile hooaja viimaselt rallilt seitsmes koht

0
5270

Austraalia ralli viimasel võistluspäeval sõideti viis kiiruskatset, millest võistluse poodiumi kohtade osas kõige otsustavam oli SS20, millel pikkust 31,90 km kirjutab Rauno Paltser oma blogis.

Võistluspäeva alustasid liidrina Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (VW Polo R WRC), kelle edu meeskonnakaaslaste Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) ees oli täpselt kaks sekundit. Enne hooaja viimast võistluspäeva hoidsid kolmandat kohta Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC´16), kes jäid liidritest maha 12 sekundiga. Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) alustasid hooaja viimast võistluspäeva kaheksandalt kohalt ning jäid liidritest maha 2:19,9.

Avakatsena sõideti 6,20 km pikkune Settles Reverse kiiruskatse, mille võidu võttis Mikkelsen, kes duellis ralli esikohale edestas meeskonnakaaslast Ogieri vaid 0,6 sekundiga. Katse kolmas oli Paddon, kes andis Mikkelsenile ära veel 2,4 sekundit. Võistluspäevale kolmanda autona startinud Tänak sai pühapäeva avakatselt kirja viienda aja (+4,2).

Päeva teise katsena sõideti võistluspäeva pikim katse Bucca. Üle 30 km pikkine katse tegi lõplikud korrektuurid ka ralli võitja ja teiste poodiumikohtade osas. Esikolmikust esimesena pidi mõru pilli alla neelama Paddon, kelle auto saabus katse finišisse katkise tagumise vasaku rehviga.

Katsel kaotatud minut ja 13,6 sekundit tähendas seda, et üldarvestuses pidi uusmeremaalane ära andma koguni kaks kohta ning jätkas nüüd viiendana. Kui katse viimases splitis edestas Ogier Mikkelseni veel 0,6 sekundiga, siis katse lõppu jõudis prantslane suure ajakaotusega, mille põhjuseks oli spinn.

Katse võitnud Mikkelsenile kaotas neljakordne maailmameister lõpuks 19,6 sekundiga. See tähendas seda, et ülivõimas katsevõidu võtnud Mikkelsen juhtis nüüd enne kolme veidi üle kuue kilomeetrist katset Ogieri ees 22,2 sekundiga. Tänu Paddoni ebaõnnele tõusis absoluutarvestuse kolmandaks tema meekonnakaaslane Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC´16), kellele see oli väga vajalik koha muutus, sest nii kuulus belglasele isegi Mikkelseni võidu korral ikkagi MM-arvestuse teist positsiooni.

Ott Tänakule hooaja viimaselt pikalt kruusakatselt seitsmes resultaat. Katse võitnud VW sõitjast jäi eestlane maha 31,3 sekundiga.

„Meeletu tolm. Saime katsel Lorenzo (Bertelli) kätte ja meie jaoks tähendas see, et meie nähtavus oli pea terve katse 0 lähedane. Proovisime pehmete ja kõvemate rehvide segu, kuid kuna meie hoog ei olnud väga suur, siis on päris raske öelda, et kas see toimis ka,“ võttis Tänak pühapäeva pikima katse kokku.

Enne hoolduspausi sõideti Wedding Bells nime kandnud katse esimene läbimine. Katsel sõitsid teelt välja ja käisid üle katuse M-Sport sõitjad Éric Camilli – Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC). Hoolimata sellest, et mõlemad mehed said autost omal jõul välja, siis katse ikkagi korraks peatati ning katsele saadeti meeste kontrollimiseks kiirabi. Ligi 30 minutilise pausi järel jätkunud katse parima aja sõitis välja enesekindlusest pakatanud Mikkelsen, kes suurendas oma üldedu Ogieri ees veel 0,5 sekundi võrra.

Tänakule võistluspäeva kolmandalt katselt seitsmes aeg (+4,5) ning samal positsioonil oli eestlane ka peale Camilli katkestamist üldarvestuses.

Ralli eelviimase katsena sõidetud Settles Reverse teise läbimise võitis Ogier. Tänakule katselt kaheksas aeg (+5,9). Hooaja viimase katsena sõideti Wedding Bells teine läbimine, mis oli ühtlasi ka Austraalia ralli punktikatseks. Katse võidu ja kolm lisapunkti võtsid Ogier – Ingrassia, kellele see oli karjääri 33 punktikatse võiduks. Katse ülejäänud punktid Hyundai sõitjatele Nuvillele ja Sordole.

Karjääri kolmandat MM-ralli võitu said Austraalia ralli finišis tähistada Andreas Mikkelsen – Anders Jæger. Norralaste edu meeskonnakaaslaste Sébastien Ogier- Julien Ingrassia ees oli lõpuks 14,9 sekundit. Seega VW Motorspordile, kellele see oli viimaseks ralliks hüvastijätuks 43 võit.

Poodiumi viimase astme võtsid Austraalias Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul, kellele piisas sellest resultaadist, et hooaja kokkuvõttes säilitada Mikkelsen/ Jæger ees MM-arvestuse teine koht.

Ott Tänakule ja Raigo Mõlderi hooaja viimaselt katselt kaheksas resultaat (+6,3) ja ralli kokkuvõttes kuulus eestlastele seitsmes positsioon. Ralli võitnud VW duole kaotasid DMACK meeskonna sõitjad 23 kiiruskatse järel 3.04,3.

„Kui reedesed probleemid välja arvata, siis oli väga nauditav ralli ning katsed olid väga mõnusad sõita. Töötasime terve aasta DMACK meeskonnaga, et liikuda õiges suunas. Olen kogu meeskonnale väga tänulik. Meil on olnud tõuse ja langusi, kuid hooaja kokkuvõttes saab öelda, et see on olnud meie jaoks positiivne aasta. Vaatame, mis uus aasta toob, kuid ootan seda väga,“ võttis Tänak hooaja ja Austraalia ralli kokku.

Tänak – Mõlderi järel said absoluutarvestuse kaheksanda koha soomlased Esapekka Lappi – Janne Ferm (Škoda Fabia R5), kellele kuulus ralli kokkuvõttes WRC2 klassi võit ja sellega seoses ka WRC2 klassi 2016.aasta meistritiitel.

Austraalia ralli lõppjärjestus:
1.Mikkelsen / Jæger Volkswagen Polo R WRC 2:46:05.7
2.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0:14.9
3.Neuville / Gilsoul Hyundai NG i20 WRC +1:12.6
4.Paddon / Kennard Hyundai NG i20 WRC +1:26.7
5.Sordo / Martí Hyundai NG i20 WRC +1:28.3
6. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +1:41.5
7.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +3:04.3
8.Lappi / Ferm Škoda Fabia R5 +7:32.3
9.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +7:56.9
10.Bertelli / Scattolin Ford Fiesta RS WRC +8:00.1

FIA Autoralli MM-võistluste 2016 punktijärjestus:
Sõitjad:

1. Sébastien Ogier, 268 points; 2. Thierry Neuville, 160; 3. Andreas Mikkelsen, 154; 4. Hayden Paddon, 138; 5. Dani Sordo, 130; 6. Jari-Matti Latvala, 112; 7. Mads Østberg, 102; 8. Ott Tänak, 88; 9. Kris Meeke, 64; 10. Craig Breen, 36

Kaardilugejad:
1. Julien Ingrassia, 268 points; 2. Nicolas Gilsoul, 160; 3. Anders Jæger, 154; 4. John Kennard, 138; 5. Marc Martí, 130; 6. Miikka Anttila, 112; 7. Ola Fløene, 102; 8. Raigo Mõlder, 88; 9. Paul Nagle, 64; 10. Scott Martin, 36

Meeskonnad:
1. Volkswagen Motorsport, 377 points; 2. Hyundai Motorsport, 312; 3. Volkswagen Motorsport II, 163; 4. M-Sport, 162; 5. Hyundai Motorsport N, 146; 6. DMACK, 98; 7. Jipocar Czech National Team, 18; 8. Yazeed Racing, 4

Eesti Autospordi Liit