Janec’i Ralli Glögi : Kas taktika või mitte taktika, selles on küsimus.

0
64

(JRG) Chapter 12

Kataloonia ralli on üks huvitavamaid rallisi kalendris. Nimelt selepärast, et sõidetakse nii kruusal kui asfaldil. Siin võib hakata juhtuma.  See ralli on ka korralik väljakutse mehhanikutele. Reede õhtu tuleb autod Kruuse seadest viia 45 minutiga asfaldi seadesse. Teisisõnu mehhanikute MM.

Ott Tänak − Martin Järveoja − Toyota Yaris WRC Foto: Rafal Roguski

TOYOTA GAZOO RACING WRT

Rivis: Latvala, Tänak ja Lappi

Kogu Toyota meeskonnale on see ralli väga oluline. Sellest rallilt korralikud punktid ja meeskondlik tiitel on sisuliselt kindlustatud. Vaja oleks koguda 24 punkti Hyundaist rohkem. Siis saaks Austraaliasse minna juba meeskondliku maailmameistrina. Samuti on Tänak veel tiitli konkurentsis. Aga sellseks, et Autraalias oleks võimalik midagi veel tiitli püüdmiseks teha siis tuleb Katalooniast võtta 25+5 ( Täispank). Ning loota, et konkurentidel just super ralli ei tule. Kui Neuville peaks katalooniast võtma 22 punkti (18+4) jääb vahe austraaliaks 13 punkti. See omakorda tähendab, et Autraalias peaks Tänak samuti võtma täispandaga ja Neuville ei tohi olla kõrgemal koha kui neljas  (12+4) 16p. Tänak oleks siis ühepunktiga maailmameister. Võimalik on aga see tähedab, et Tänak peab mõlemalt rallilt saama täistabamuse Samuti peavad ka meeskonna teised liikmed andma endast rohkem kui maximumi, et röövida konkurentidelt punkte eest ära.

Thierry Neuville − Nicolas Gilsoul − Hyundai i20 Coupe WRC Foto: Mfoto.es

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT

Rivis: Neuville, Mikkelsen ja Sordo

Hyundai vajab Katalooniast head punkt saaki, et jätta austraalias veel mingigi võimalus Meeskondlik tiitel omale saada. Ka Neuville vajab sellelt rallilt korraliku tulemust, et kindlustada oma seisu. Kui sellest rallilt ta peaks tänakust rohkem punkte saama siis on Austraalia ralliks üks konkurent mängust väljas. Ning lahing käib kahe mehe vahel. Aga samas võib Kataloonias hakata käima taktikamäng, et astraalias mitte esimesena rajale minna. Sordo mängib sellel rallil tähtsat rolli. Tema on mees kes võib Neuvillele ja kogu meeskonnale olla suureks abiks. Ning röövida konkurentide eest korralikke punkte. Mikkelsen teeb oma ära. Mis kindlasti ei ole kõrges mängus olemine.

Sébastien Ogier − Julien Ingrassia − Ford Fiesta WRC Foto: Lukasz Mikulski

M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM

Rivis: Ogier, Evans ja Suninen

Meeskondlikult M-sport Ford enam kaasa ei mängi. Sest üksi Ogier ei suuda vajalikke punkte meeskonna jaoks tuua.. Selleks on vaja ka Evansi ja Sunineni abi. Kuid nende tase on jäänud lahjaks kogu hooaja vältel. Walesi ralli võiduga tõi Ogier ennast tagasi tihedasse tiitli konkurentsi. Olen kindel, et Ogier on mees kes hakkab taktika mängu tegema, et austraaliaks saada teine stardi positsioon ja minimaalne punkti vahe. Evansilt ootaks korralikku rallit. On ta näidanud, et suudab asfaldil sõita küll. Suninen korjab kogemusi. Aga koos Evansiga peaksid nad kindlustama Ogieri seljatagust. Eks need allesjäänud rallid on Evansile väga kriitilised. Nendel eksimine võib tähendada sisulilst töötuks jäämisega.

Sébastien Loeb − Daniel Elena − Citroën C3 WRC
Foto: Rally Cow

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Rivis: Loeb, Breen ja AL-Qassimi

Citroen sellel hooajal ei pretenteeri kumbagile tiitlile. Sama võivad nad tiitlijahtijatele suurt peavalu valmistada. Just hispaanias on tagasi King Loeb. Tema on selle ralli darkhorse Kes võib kõik senise olukorra peapeale pöörata.Siin tekib kahetine olukord. Samas nagu tahaks, et Loeb teeks ilusa ja tugeva ralli. Aga samas ei tahaks, et tema hea esitus pärsiks Tänaku tiitli jahti. Võta sa nüüd siis kinni mis on hea ja mis halb.

Igatahes saab kataloonia ralli olema tiitli heitlust silmas pidades võtme tähtsusega ralli. Võime näha korralikku taktika mängu. See aga annab võimaluse Tänakul tagant rünnata. Küsimus on kas peale Katalooni rallit on tiitli konkurentsis kaks või kolm meest.

Janec End And Out