Karl Kruuda ja Kaspar Koitla tegid Soomes ajalugu!

0
1644

Karl Kruuda Pirelli Rallil Foto: Janne Pieviläinen
Karl Kruuda Pirelli Rallil
Foto: rallism.fi

Reedel ja laupäeval sõideti Tamperes Soome autoralli meistrivõistluste viimane ja otsustav etapp, millega tegid kaks Eesti meeskonda ajalugu. Esimest korda Soome autoralli meistrivõistlustel tulid meistriteks mittesoomlased, kui Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Ford Fiesta S2000) võitsid klassi SM1 ja Kaspar Koitla ning Mait Laidvee Mitsubishi Lancer EVO 9) klassi SM2.

Hooaja viimasele etapile läksid mõlemad Eesti meeskonnad vastu oma klassi liidritena. Kruuda püsis terve ralli oma klassi teisel kohal, eespool oli vaid sarjas teisel kohal olev Ari Vihavainen Mitsubishi Lancer WRC autoga. Selline seis sobis Kruudale hästi, sest selles piisas, et tulla meistriks. Ralli lõppedes olid Kruuda ja Järveoja absoluutarvestuse kolmandad, Ari Vihavaineni ja Juha Salo järel, kaotust võitjatele jäi 50,1 sekundit.

“Täna oli ralli, kus me jälgisime kogu aeg, mida konkurent teeb. Sellest kohast meile täitsa piisas ja seda kohta ka hoidsime. Tiitel oli meile eemärgiks juba hooaja alguses ja alla selle ei tahtnud siin hooaega lõpetada. Väga rahul oleme selle hooajaga ja nüüd ootab ees Hispaania MM-ralli, kus sõidame WRC 2 arvestuses,” rääkis Kruuda.

Kaspar Koitla Foto: Janne Pieviläinen
Kaspar Koitla, Foto: Janne Pieviläinen

Koitlal olid hommikul väikesed probleemid, kuid mitte nii suured, kui tema põhikonkurent Joni Nikkol, kes laupäeva esimesel katsel rehvi lõhkus. See tähendas pea nelja minuti suurust kaotust ja Nikko oli konkurentsist väljas. Koitla ja Laidvee lõpetasid SM2 klassi, mis on Eesti mõistes sisuliselt N4 klass, teisel kohal, etapi võitis Juha Salo. Koitla ja Laidvee aga kindlustasid endale Soome meistritiitli.

„Hooaja alguses ei julgnud tiitlist mõelda, sest konkurents on Soomes väga tugev ja Soome sõitjad on kodus alati kiired. Kuid hooaja jooksul sai selgeks, et saame neile tugevat vastupanu osutada. Täna hommikul oli meil samas kohas, kus Nikko rehvi lõhkus samuti ohtlik hetk, kuid õnneks pääsesime kergemalt. Sealt edasi oli ka meil rütm kadunud, kuid suutsime hoida seda taktikat, et ei võidelnud enam katsevõitude nimel ja jälgisime Nikko aegu. Selline aeglasem sõit polnud kindlasti lihtne, kuid saime sellega hakkama. Hooaja lõpptulemuse ja tiitliga väga rahul,“ rääkis Kaspar Koitla peale Tampere ralli finišit.

Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp, 47. Silveston Saaremaa ralli sõidetakse 10.-11. oktoobril.

Vaata lisainfot ralli.ee foorumist!

Foto: facebook.com/kruuda
Foto: facebook.com/kruuda
 Margus Kiiver