Kiire Tapa hirmutab ka kogenenud sõitjaid

1
1471

Foto: Urmo Sibul

Liqui Moly Eesti Meistrivõistlused Veoautokrossis saavad jätku 26.mail, Tapa krossirajal. Vaid kolm nädalat peale Varstu krossi, tulevad võidusõitjad kokku Lääne-Virumaale. Legendaarne Tapa rada on vaieldamatult üks kiiremaid ja enim intriige pakkuvaid veoautokrossi radasid Eestis. 

Varstus üllatuslikult GAZ 53 finaali võitnud Illimar Hirsnik on eelseisvat krossi kommenteerides enesekindel. „Tapa rada on üks kiireimaid radasid, mis teeb võistluse kindlasti põnevaks. Sirge lõpus teravad kurvid ja suured kivid teevad sõidu raskemaks. Arvan, et kindlasti näeme seal rohkem kui ühte katust, kuid kindlasti mitte minu etteastena.“ Korra on Hirsnik Tapa rajal siiski taevale rattaid näidanud, kui üle-eelmisel hooajal mees liiga kiiresti kurvi keeras. „Tagant järgi targem olla, siis oleks võinud veidi pidurdada ka,“ kommenteeris Hirsnik olukorda. Sarnaseid olukordi on juhtunud pea igal Tapa krossil, kus suured kiirused sõitjatelt eksimusi nõuavad.

Suurim lahing tõotabki tulla just GAZ 53 klassis, kus registreerunud mehi kõige rohkem. Lisaks kogenud Võrumaa meestele on starti tulemas ka uus võidusõitja. Harjumaa mees Veljo Heymann, kes enda sõnul veoautot esimest korda alles eelmine aasta testis. Mehe muljed olid niivõrd head, et kohe otsustati auto soetada ja hooaeg kaasa teha. Tõestamise koht on ka Varstus ajasõidu ja mõlemad poolfinaalid võitnud Erko Sibulal, kes finaalis mootoririkke tõttu kaasa teha ei saanudki.

Kuulduste kohaselt võetakse Tapal sarnaselt Varstu krossiga aega elektrooniliselt. Varstus laitmatult töötanud süsteem on tõesti väga mugav, kuna ajad jõuavad ekraanile vaid sekunditega, mis teeb ka publikule ajasõidud paremini jälgitavaks.

Põnevaks jätkuks saime jutule ka pikaaegse veoautode GAZ 51 klassi valitsenud Ott Kevvaiga, kes Varstu krossil hoopis bagide klassis teiseks tuli.

Nimelt soovisime teada, milline on kõige suurem erinevus veoautode ja bagide vahel võidusõitja seisukohast. Kevvai sõnul on GAZ 53 bagi rohkem andestavam, kui eksida sõidutrajektooriga, kuna masin korjab suurema võimsuse toel kiiremini taas hoo üles. „Kabiiniautoga peab pidevalt kiirust hoidma ning trajektoori väga täpselt jälgima, lisaks peab tänu kõrgemale raskuskesemele mägedest alla tulles veokaga rohkem pidurdama, bagiga saab samas kohas gaasi juurde panna,“ lisas Kevvai. Tapale ei ole mees hetke seisuga kahjuks välja tulemas, kuid hooaeg on veel noor. „Iseenesest võiks sügiseks veel vähemalt ühele etapile välja tulla küll, nägin Varstuga ära, et olen võimeline liidritele vastu saama,“ kommenteeris Kevvai oma edasist saatust bagiroolis.

Tavapilet Tapa autokrossile maksab 8 eurot, pensionäridele ja õpilastele 5 eurot. Alla meetrised krossisõbrad võivad piletipunktist maksmata sisse marssida. Koha peal on olemas toitlustustelgid.

Lisainfot võistlejate ja kampaaniate kohta leiate meie Facebooki lehelt https://www.facebook.com/Autokross/ ja www.autokross.ee.

Veiki Ojaperv


JAGA

1 KOMMENTAAR