Mitmekülgne Võrumaa mees Sigmar Tammemägi

0
971

1.Sinu isa võistles aastaid veautokrossis. Kas Temalt said ka sina selle pisiku?

Jah, krossi pisiku sain kindlasti isalt. Kuna veoauto krossis oli 90ndate keskel paus ja auto kodus seisis, sai teda väiksena  tihti putitatud ja käima pandud ja ümber kuuri mõni tiir tehtud. Esimest korda käisime naabripoisi Timo Kihulasega ka isade autosid kuulsal Roosiku rajal ka proovimas.      

                                              

2.Oled võistelnud nii veoautokrossis kui ka sõiduautoga. Kumb endale südamelähedasem on?                                                                                           Kuna ma olen veoautoga sõitnud juba 17 aastat, siis võin öelda et see on südamelähedasem, aga viimastel aastatel on hakanud meeldima rohkem sõiduautokrossid, just tänu Läti võistlustele, kus on võrdsed tingimused ja võimalused kõigile sõitjatele.

3.On sul ka lemmikuid krossiradu Eestis ja Lätis?                                    Krossiradadest on hingele lähedane kindlasti kodurada, just sellepärast et sellel rajal tekib palju võimalusi teha möödasõite, mis teeb ka sõidu ise huvitavamaks. Sõiduautoga meeldib kõige rohkem sõita Viljandimaal Tarvastus. Läti rajad on kõik huvitavad ja põnevad. Lemmikuid ei ole välja kujunenud, aga huviga ootan 2.septembri sõitu Bauksa krossirajal.

4.Enamus tunneb sind rohkem veoka roolist kuid nüüd juba mitmendat hooaega oled sa võistelnud Lätis VAZ sarjas. Kuskohast selline idee tuli üldse?  

Idee tuli täitsa tavalisest käigust Lätti, kus kohtasin ühes autotöökojas endist VAZ sarja korraldajat Ugis Banderst, kes hakkas sellest sarjast rääkima. Samal ajal oli minuga Lätis ka hea sõber Arno Kuus, kes oli ka asjast väga huvitatud ja ostis pojale Ardo Kuusele võistlusauto žiguli. Ei läinud palju aega mööda, kui tegime Ardoga sama autoga Läti rajal ka võistluse, sealt selle pisiku endale saingi ja läkski auto ehitamiseks.

5.Räägi palun mõne sõnaga sellest sarjast. Kas rajad on spetsiifilised? Palju on erinevaid klasse jne.  

Rajad on kõik väga huvitavad ja vastavad tänapäeva rallikrossi nõuetele. Rallycrosse 4 klassi- Super 1600, Touring 2000, Lada RX ja Open RX. Vahel on ka etapid koos Põhja-Euroopa NEZ sarjaga koos.

6.Veokarooli ei ole sa siiski suutnud päriselt garaazhi nurka jätta. Sõitsid ka veokarallit. Kuidas see sulle sobis?

Veokaralli oli vahepalaks päris huvitav. Aga kuna sõitsin rallit krossiveoautoga, siis oli konkurentsis püsida raske. Kuigi sõit ise pakkus palju põnevust. Ehk proovin tulevikus veelgi, aga siis peaks mõtlema ralli veoka peale.

7.Oled vahel mõelnud ka veoautokrossis uuesti kätt proovida? 

Olen, isegi sel aastal olen teinud ühe võistluse Põltsamaal, mis oli päris huvitav. Ja ka tulevikus näete mind kindlasti mõnel võistlusel ka veokaga.

8.Igal võistlejal on olnud nii meeli ülendavaid kui ka mitte nii roosilisi hetki. Räägi palun mõnest eredamast mälestusest?  Esimesena tuleb meelde sõit, mis toimus Lätis Jekabilsis, kus sai võidetud maailma rallikrossi mehi. See oli võit, mis oli võidetudest kõige magusam.

9.Võistlesid hiljuti 333 rajal, Lätis. NEZ autokrossi etapil. Kuidas läks ja kas jäid rahule?

Oli põnev võistlus. Päeva algul polnud küll kõige kiirem, aga finaalis aitas kaasa õigel ajal jokerisse minek ja nii võit käes oligi.

10.Hooaeg on poole peal. Kuidas siiani tulemustega rahul oled? 

Hetkel juhin Läti sarja ja võin öelda et olen rahul. Aga mõned sõidud on veel ees, esimene neist 20. august Jelgava rajal.

11.Kas sul jätkub aega ka muudeks hobideks?

Aega on alati vähe. Talvel üritan käia jahis ja õhtuti teha ka mõni suusaring. Niiet, kui väga tahta jõuab tegeleda ka muude hobidega.