Gross – Mõlder Foto: Raivo Remmelgas

EAL Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp Neste Harju Rally jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega. Ralli võitjatena finišeerisid Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), kellele see oli üle kolme aasta esimeseks Eestis sõidetud ralliks.

„Üldiselt oli kihvt, kuid eks ta tahab veel natukene sõitmist, et paremini sujuma hakkaks, kuid teise ringi katsed olid juba päris head. Pidurdusmaade ja muude väikeste asjadega peab veel vaeva nägema, kuid ralli lõpuks tekkis juba päris hea tunne. Siit on nüüd hea edasi liikuda,“ võttis Georg Gross ralli kokku.

Võistluspäeva avakatsena sõideti Aruküla (Infraroad) esimene läbimine, mille võit läks Gross – Mõlderi ja Kaspar Koitla – Andres Otsa (Mitsubishi Lancer Evo IX) vahel jagamisele. Arava (Kiviluks) katse võitsid ralli liidrid Gross – Mõlder ning enne hoolduspausi sõidetud Voose (Maks ja Moorits) esimese läbimise parimad olid Siim Plangi – Olaf Suuder (Mitsubishi Lancer Evo X). 45. minutilisele hoolduspausile tuli liidrina WRC autol sõitnud Gross, kelle edu teist kohta hoidnud Plangi ees oli 21,8 ning Koitla ees 23,2 sekundit.

Peale hoolduspausi jätkus Neste Harju Rally hommikuste katsete korduvläbimistega. Võistluse pikima katse Aruküla (Delfi) teise läbimise parim oli Gross, kes parandas oma esimese läbimise aega 15,7 sekundi võrra. Ralli eelviimase Arava (Primend) katsevõidu võttis taaskord Gross, kellele see oli ralli seitsmendaks kiiruskatse võiduks.

Väga põnevas lõpuheitluses võttis viimase kiiruskatse võidu võistluspaar nr.5 Siim Plangi – Olaf Suuder, kes möödusid selle tulemusega absoluutarvestuses Kaspar Koitlast – Andres Otsast. Kahe Mitsubishi võistluspaari vahe jäi ralli lõpuks 1,8 sekundit. Grossile kaotas Plangi 33,5 ja Koitla 35,3 sekundiga.

EMV3 ehk N4 arvestuses lõpetasid Neste Harju Rally klassi võitjatena Siim Plangi – Olaf Suuder, kelle edu Dmitry Feofanov – Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evo IX)  ees oli 3:44,7 ja Steven Viilo – Jakko Viilo (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees 4:26,3.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuse hooaja teise võistluse parimad olid Kaspar Koitla – Andres Ots. Klassi teise koha said Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes kaotasid klassivõitjatele 2:30,0 ja E12 arvestuse kolmandad olid Anre Saks – Rainer Maasik (Mitsubishi Lancer Evo VII), kes kaotasid kümne katsega Koitla – Otsale 3:36,7.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 võtsid hooaja teise klassivõidu Kristo Subi – Raido Subi.  Karel Tölp –  Martin Vihmann kaotasid Subidele 1:26,4 ja Rico Rodi – Ilmar Pukk 8:25,4.Kõik eelpool nimetatud võistluspaarid sõitsid Honda Civic Type-R võistlusautodel.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge arvestuse võitjad olid  Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T). 29,6 sekundi kaugusele jäid Torn – Sikust  Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2). Klassi kolmandad olid Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2),  keda jäi Torn – Sikust lahutama 54,5 sekundit.

Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega võtsid võidu Dmitry Nikonchuk – Elena Nikonchuk (BMW M3). Klassi teised olid Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3), kes jäid idanaabritest 45 sekundi kaugusele. Klassi kolmanda koha teenisid Valev Vähi – Raino Friedemann (BMW Compact), kes kaotasid võitjatele 4:59,2

Kaheveoliste klassi EMV8 (E10) Neste Harju ralli parimad olid Karl Jalakas – Rando Tark (BMW Compact). Klassi teised olid Priit Estermaa – Sven Andevei (Nissan Sunny), kes kaotasid klassivõitjatele 3:54,4 ning 4:28,9 jäid Estermaa – Andeveist maha Andres Ditmann – Carl Terras (VW Golf 2).

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega võtsid võidu Karl-Martin Volver – Marten Madissoo (BMW 316i), kellest 2:10,3 kaugusele jäid Raido Laulik – Tõnis Viidas (Nissan Sunny). Klassi kolmandad olid Tauri Pihlas – Ott Kiil (Toyota Starlet), kes kaotasid Volver – Madissoole 3:39,1.

Veoautode EMV10 (E13) arvestuse hooaja avavõistluse parimad olid Kaido Vilu – Erik Vaasa (GAZ51). Vaid 18,1 sekundi kaugusele jäid klassivõitjatest Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ51 R5). Klassi kolmanda koha teenisid Veiko Liukanen – Toivo Liukanen (GAZ 51), kes jäid Vilu – Vaasast maha 25,7 sekundiga.

Neste Harju Rally 2017 detailsed tulemused leiab Eesti autoralli meistrivõistluste uuelt veebilehelt –  autoralli.ee

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad 9.-10.juunil sõidetava Lääne-Eesti ralliga.