Persoonlugu: Karl Martin Volver

0
3728

Karl Martin Volver on noor sõitja, kes sõlmis kolmeaastase lepingu Läti tiimiga(ASRT). Karl Martin Volver ja Margus Jõerand sõidavad Peugeot 208 R2-ga, millega osaletakse nii Eesti kui ka Läti Autoralli Meistrivõistlustel.

Foto: ASRT Media

Kust sai alguse Sinu huvi autospordi vastu?
Pisiku autospordi vastu sain isaga off-roadi võistlustel kaasas käies, kui olin 4-5-aastane, võib-olla nooremgi. Sellest ajast saati on autosport ja tehnika mind huvitanud.

Karl Martin Volver, 2008
Karl Martin Volver, 2008

Millal toimus Sinu esimene võistlus? Millised olid emotsioonid?
Oma esimese võistluse tegin ATV-ga Klaperjahi võistlusel, kus saavutasin juunioride klassis esikoha. Aasta oli siis 2008 ja vanust 9 aastat. Esimese stardi aga autoroolis tegin 11-aastaselt Simuna jääraja võistlustel, kus saavutasin 6. koha noorteklassis. Juba järgmisel võistlusel tulin samas klassis 4. kohale ja kolmandal võistlusel jõudsin ka poodiumile – 2. koha astmele. Võistlusautoks oli Honda Civic, 1,5 liitrise “karpa” mootoriga, millel võimu 63kW. Samal aastal tulin justnimelt selle autoga ka Eesti jääraja MV-te nelja etapi kokkuvõttes 2. kohale.

017 056

Kuidas iseloomustaksid enda kaardilugejat?
Ma olen Margusega koos sõitnud alates 2012. aastast, kui alustasime rahvarallidega. Ma arvan, et oleme selle ajaga koos arenenud ja õppinud teineteist tundma ning ma võin öelda, et Margus usaldab mind legendi kirjutamisel ja mina teda võistlusrajal. Ta on kindel partner ja temaga on ka muidu hea suhelda.

Foto: ASRT Media

16.-17. jaanuaril toimus Aluksne rallisprint, kus saavutasite klassis 2WD Open A klassis I koha. Palju õnne! Kuidas jäite katsetega/rajaga rahule? Mis läks hästi, mis halvasti?
Tegelikult on Läti Autoralli võistlused alati olnud hästi korraldatud ning ka sellel korral jagub rallikorraldusele ainult kiidusõnu – jäin väga rahule. Oleks ilm ka külmem olnud, siis oleks põnevust rohkem jagunud. Sealsed rajad on aga väga huvitavad, kiired lõigud vahelduvad aeglastega, pimedad kurvid, nukid, hüpped – sarnased meie Lõuna-Eesti maastikule. Aluksne oli eriline ka seetõttu, et oli minu esimeseks võistluseks koos ASRT professionaalse meeskonna ja uue tipptasemel autoga. Kuna ma ei saanud uue autoga enne võistlust eriti testida, siis leppisime meeskonnaga kokku, et  Aluksne on treening ja eesmärgiks on õppida autot tunnetama ning proovida erinevaid seadistusi. Kuid auto sai juba esimeste kilomeetritega omaks ja nii see võit tuli. Eks mõni ärevam hetk oli ikka ka aga midagi hullu polnud. Tegelikult sujus kõik hästi. Nii koostöö meeskonnaga kui ka sõitmine uue autoga.

Aluksne rallisprint. Foto: Go4Speed

Kuidas oled rahul uue võistlusautoga? Kui palju autot testida oled(-te) saanud?
Peugeot on ikkagi enda klassi viimane sõna, juhitavus on väga hea ning esmaseks harjumiseks kulus väga vähe kilomeetreid. Tänaseks* on võistlusmasinaga sõidetud ei rohkem ega vähem kui 90 km. (20 km testi Aluksne eelselt ja 70 km Aluksne võistlusel).
*Persoonlugu on viidud läbi enne Sarma rallit.

Foto: ASRT Media

Mis plaanid on teil 2015.aasta hooajaks?
Koostöös meeskonnaga oleme otsustanud, et sõidame 2015. aastal nii Eesti kui ka Läti Autoralli Meistrivõistlustel, see tähendab, et sõidame mõlemas sarjas 6 etappi ning kindlasti astume võistlustulle ka Auto24 Rally Estonial.

Kas on ka uusi eesmärke seatud?
2015. aasta eesmärkideks on pakkuda konkurentsi Eesti ja Läti Autoralli Meistrivõistlustel ning võistelda meistritiitlite nimel. Oma nooruse tõttu ei saa kahjuks võistelda juuniorite arvestuses.

 

Palun jutusta enda huvitavaim mälestus, mis on seotud autospordiga.
Tegelikult oli just meie terve 2014. aasta hooaeg üks suur seiklus, millest on nii mõndagi meenutada. Üks eredaimaid hetki oli minu arvates Liepaja ralli, mille me sõitsime kaasa Läti MV arvestuses. Oli esimene võistluspäev ja saime läbi suurte seikluste starti. Juba esimesel katsel tõrkus meie Fordi kütusepump, kuid kui teisel katsel kadus ühes lauges kurvis jälle kütusesurve, siis veo kadumise tagajärjel sõitsime rajalt välja magistraalkraavi. Jätkasime sõitu offroad-stiilis kraavipõhjas. Peale 50-meetrist sõitu kraavipõhjas saime küll nina teepervele, kuid kraavist välja vedada auto ennast ei suutnud. Seejärel hüppasime kähku autost välja ja siis selgus ka põhjus – vasakpoolsest veljest olid järel ainult viis kodarat. Rehv koos ülejäänud veljega lebas kraavis. Mõtlesime mida teha, sest soov edasi sõita oli veel endiselt olemas. Järsku hüppasid ei tea kust välja viis suurt läki-läkidega mehepoega. Üritasime siis kõik koos autot välja tõsta, kuid kahjuks olid pingutused edutud. Olles lootust kaotamas tuli aga kuues vägilane metsast, puu koos juurtega väljarebinud, nagu mingi Kalevipoeg, lõi malaka auto alla. Saime auto välja, rehvi vahetatud, kodinad kokku korjatud ning auto käivitus nagu ennemuiste. Saime kokkuvõttes viimase autoga isegi veel võidu sõita.

Foto: Fotodarius.lt

Millega tegeled(-te) võistlusvälisel ajal?
Kuna õpin hetkel veel 9. klassis, siis kulub palju aega ka koolitükkidele. Lisaks tegelen selle kõrvalt tekkival ajal “putitamise” ja ehitamisega. Praegu ehitan ja konstrueerin kodugaraazis koos Eesti Maaülikooli tulevase doktori Marten Madissooga oma rollerautot nelikveoliseks. Niiet teguvust jätkub ja niisama logelemiseks aega ei jäägi.

Siinkohal kasutaksin võimalust ja kutsuksin kõiki üles, kes tunnevad huvi autospordi vastu, mind toetama! Täpsemat infot minu pöördumisest kõikide inimeste poole leiate minu Facebooki fännilehelt: https://www.facebook.com/pages/Karl-Martin-Volver-Margus-Jõerand-Fanclub/374800792618378?notif_t=page_new_likes

Mõnusat rallihooaja algust kõigile!


JAGA