Ott Tänak – PHOTO : @World

Autoralli MM-hooaja avaetapi Monte-Carlo ralli viimasel võistluspäeval sõideti neli kiiruskatset, kogupikkusega 53,72 km. Neljast kahel korral läbiti La Bollene Vesubie – Peira Cava katse ehk teisisõnu Monte klassik Col de Turini. Viimaseks neljaks katseks sõitsid kõik võistlejad laupäeva õhtul Gap’ist 240 kilomeetri kaugusel olevasse Monacosse, mis tähendas ühtlasi ka seda, et hooldust viimasel võistluspäeval ei olnud.

Viimast võistluspäeva alustasid liidrina Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17), kelle edu meeskonnakaaslaste Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC) ees oli 47,1 sekundit. Enne viimast pooltsadat katsekilomeetrit hoidsid kolmandat kohta Toyota sõitjad Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila (Toyota Yaris WRC), kes jäid liidritest maha +2:20,6.

Päeva avakatsena sõideti  5,5 km pikkune Luceram – Col St Roch kiiruskatse, millele startisid esimesena laupäeva viimasel katsel liidrikohalt auto lõhkunud ning 16. kohale kukkunud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Avakatse võidu võtsid Hyundai sõitjad Dani Sordi – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC´17), kellele see oli ralli esimeseks katsevõiduks.

Katse teise aja sõitis välja Latvala, kes jäi hispaanlastest maha 1,1 sekundiga ning katse kolmas oli Ogier +1.4. Kahjuks ei alanud päev hästi pühapäevastele katsetele kuuenda autona startinud Tänak – Järveojale. Eestlased jõudsid avakatse lõppu mootoriga, millel töötas vaid kaks silindrit. Mehed alustasid kohe vea otsimisega, mis kestis kaua, kuid järgmise katse starti liiguti ikkagi mitte töötava autoga. Katse võitnud Sordole kaotas Tänak 12,8 sekundiga.

Järgnevana ootas võistlejaid ees MM-hooaja üks legendaarsemaid katseid, mida teatakse eelkõige Col de Turini nime all. Kui päeva esimesel katsel teenisid ralli esimese katsevõidu Soro – Marti, siis teisel Stéphane Lefebvre – Gabin Moreau (Citroen C3 WRC). Samuti oli see esimeseks katsevõiduks uuele C3 WRC-le.

Loe edasi Rallihullusõidupäevikust