Tänakut ootab Argentinas kümnendi pikim kiiruskatse

0
121

Nädalavahetusel ootab Ott Tänakut Argentinas ees ränk katsumus: kümnendi pikim ralli ja kümnendi pikim, 65,7 kilomeetrine kiiruskatse. “Ei oska öelda, mis saama hakkab, sest pole säärast rallit veel sõitnud,” oli Tänak teadmatuses.

Rahvusvaheline Autoliit FIA on asunud ralli MM-sarja vaikselt reformima. Õigemini minnakse tagasi juurte juurde, paar kümnendit ajas tagasi, kui 1000 kilomeetrit kiiruskatseid ühel MM-etapil polnud midagi erakordset.

Esialgu rallimehi päris põrgusse ei saadeta, kõigest põrgu eeskotta: Argentina ralli, kus testitakse, kas pikad võidusõidud võiks olla ralli tulevik, tuleb läbida üle 1700 kilomeetri, millest 503 moodustavad kiiruskatsed.

Kolm katset on ülipikad: reedel kihutatakse kahel korral 51,8, pühapäeval korra 65,7 kilomeetrit ühtejutti.

Viimati läbisid rallimehed nõnda pikki vahemaid 2002. aasta Safari rallil.

“Pikemad rallid nõuavad kindlasti head füüsilist vastupidavust ja ka vaimselt tuleb tugev olla,” kommenteeris Tänak Õhtulehele, kuid ei osanud täpselt öelda, mis Argentinas juhtuma hakkab.

Kas FIA suund – pikemad rallid nii päevade arvult kui kilometraažilt – on õige?

Täna ei saa veel öelda, on see suund õige või vale. FIA üritab ralli MM-sarja muuta huvitavamaks ja põnevamaks. Pikemad kiiruskatsed ja pikad rallid teevad võistluse sõitjatele raskemaks ja nii tekib ka rohkem võimalusi, et asju hakkab juhtuma. Kindlasti ei ole hea mõte kõik rallid maratoniks muuta aga mõni keerulisem etapp võib ikka kalendris olla.

Kuivõrd suur on vahe lühikesel ja pikal rallil, kus kiiruskatseid on 150 km rohkem? Kas pikal rallil ei hakka niiöelda mahlad otsa saama ehk organism ja keskendumine väsima, mistap tuleb olla ettevaatlikum?

Üldiselt ei ole vahet, milline võistlus on tulemas, ettevalmistus peab alati olema maksimaalne. Ma ei ole pikka rallit veel sõitnud ei oska öelda mis otsa saama hakkab, aga kindlasti korralik toitumine ja joomine aitavad elus püsida.

Mida tähendab 50+ km kiiruskatse. Kas legendi koostada on keerulisem ja on vaja arvestada ka viimastel kilomeetritel tabavat väsimust?

Kiiruslegend peab alati olema samasugune kõikidel katsetel ja nii stardi järel kui finiši eel. Pikk katse nõuab kindlasti rohkem keskendumist lõpuni välja.

Kas pikal katsel ei teki surnud punkti? Kumb on katse lõpus häirivam, kas füüsiline või vaimne väsimus?

Seda ei juhtu, et ühel hetkel enam ei suuda. Keha ja vaim väsivad kindlasti, aga kui saad kirja hea tulemuse, siis ei häiri lõppkokkuvõttes miski.

Millised eesmärgid on sul Argentina ralliks seatud?

Argentinas on eesmärk lõpetada ja vältida vigu mis sai tehtud Portugalis.

Kommenteeri!