Aga alustagem algusest, sest see mammutkiirus fikseeritigi ralli esimesel kiiruskatsel, mille pikkuseks oli 81.5 km.
Selle artikli kirjutamise eesmärk ei ole mul lahata kogu kõnealuse ralli kulgu vaid selgitada, kuidas sai teoks selline ulmeline number, millised olid toonased olud ja kes oli see härrasmees, kes sai sellise “tembuga” hakkama. Ma julgen 100%-ise kindlusega väita, et sellist keskmist kiirust ei sõideta autorallis enam ealeski.
Niisiis jututeemaks olev ralli toimus 1983-ndal aastal Argentiinas. See ralli erineb praegustest rallidest kardinaalselt just selle poolest, et kiiruskatsete kilometraaž oli tunduvalt mahukam. Ka toonased võistluspäevad olid meile harjumatutel nädalapäevadel – teisipäevast reedeni.
Nelja päeva peale ei olnud katseid palju – 18, aga katsete kogupikkus oli – 1254.34 kilomeetrit kruusa.
Trassi pikim kiiruskatse oli teise päeva esimene – 108.6 ja lühim kolmanda päeva teine – 22.5 km.
Kogu selle asja teeb koomiliseks seik, et selle rekordi püstitaja, rootslane STIG BLOMQVIST oli toona väga hõivatud mees, kes tegutses mitmel rindel. Nii jõudis ta võistluskeskusesse alles esmaspäeval (ralli algas teisipäeval) ja kuna tal polnud võimalik enam rajaga tutvuda, tegi ta meeskonnakaaslase Hannu Mikkola (Mikkola tuli sellel aastal maailmameistriks) katsete legendist koopiad.
Mõlemad mehed võistlesid võimsal B rühma Audi Quattro A2-l. Kuna tegu oli kiire ralliga, siis olid Audid seadistatud nõnda, et nende tippkiiruseks oli 210 km/h.
Ralli võitsid Hannu Mikkola/Arne Hertz, kelle kogu ralli keskmiseks kiiruseks oli 121.6 km/h, mis on suht-koht normaalne kiire ralli kohta, sest minule teadaolevatel andmetel, kuulub kogu ralli keskmise kiiruse rekord Kris Meekele. Meeke sai sellega hakkama Soomes 2016. aastal võites Neste ralli ning tema kogu ralli keskmiseks kiiruseks mõõdeti 126.62 km/h.
Lõpetuseks tahasin ära mainida ka selle, 1983-nda aasta Argentiina ralli lõppjärjestuse esineliku.
Esinelik koosnes neljast Audi Quttro A2-st, mille roolis olid vastavalt järjestusele: Hannu Mikkola, Stig Blomqvist, Michele Mouton, Šekhar Mehta.
1984-ndal aastal tuli Stig Blomqvist ka maailmameistriks.
Siin ka üks video toonasest rallist.
Pilt ei ole kül kvaliteetne (sel ajal oli see normaalne), aga mingi nägemuse saate ehk ikka millised olid siis masinad ja teeolud.
Aigar Vahelaan