Täna tahaksin rääkida teile ühe, ütleme nii – ajaloolise, erakordse ja põneva Eesti ralli käekäigu, mille lõpplahendus peaks olema ainus maailmas, vähemalt mulle teadaolevatel andmetel.
See oli aastal 1997 kui 16. mail asusid stardiplatvormile, Tallinn EK ralli osavõtjad.
Domineerivaks jõuks oli sellel rallil kindlasti soomlane Sebastian Lindholm, kelle taltsutada oli ainuke wrc auto selles stardirivis, aga ülitugevaid soomlasi oli seal mitmeid, nende hulgas kogenud rallipiloot Pasi Hagström.
Esimese päeva kõik neli kiiruskatset võitiski Lindholm ja sama kindlalt oli kõigil katsetel teine Hagström, kaotades Lindholmile vaid 8 sekundit Kusjuures, 4-st kiiruskatsel kahel sõideti välja võrdne aeg.
Teise päeva esimesel, ehk ralli 5-ndal katsel, lõpetas aga Lindholmi Ford Escort WRC mootor koostöölepingu ja võistlust asus juhtima Hagström, kelle seljataha jäi 16 sekundiga Ivar Raidam.
Ütleks niipalju ette, et teisel päeval kavas olnud seismest kiiruskatsest võitis Hagström 5.
7.-ndal, ülikeerukate teeoludega kiiruskatsel lõhkes aga Hagströmi autol rehv ja ta kaotas esimese katsevõidu sellel rallil saanud Ivar Raidamile 1.07 ja langes üldarvestuses 4-ndaks. Võistlust asus juhtima Raidam, kelle edu oli teisele kohale tõusnud Riho Partsi ees 17 sekundit.
Jätkusid kül Hagströmi katsevõidud, aga kaotatut tasa ei õnnestunud enam teha. Samas aga näitas head hoogu ka Riho Parts, kes oli järjepidevalt Raidamist kiirem ja vähendas sammhaaval vahet liidriga. Eelviimane katse aga Parts võtab selle ralli ainukese katsvõidu ja üldarvestuse seis enne viimast kiiruskatset oli ajaliselt NULLIS!
Viimase 11-nda kiiruskatse võidu võtab veel Haström, aga mis toimus liidritega – uskuge või mitte, aga mõlema mehe ajavõtu stopper näitas viimase kiiruskatse ajaks 4.18 !!!!
Seega oli sündinud ajalooline maamärk, kus autoralli esikoht läks jagamisele !!!
P.S. Siinkohal tahaksin muidugi ära mainida, et aega mõõdeti siis kümnendiku täpsusega, see aga ei sega tõika, et ajalooline võidusõit sai teoks, kus ralli lõpedes oli liidrite vahe, ümmargune null.
Aigar Vahelaan