Riikliku numbrimärgiga 42 43 EAA ralliauto, LADA VAZ 2105 VFTS, mis oli beežides värvitoonides, ilmus laiema publiku ette 1984-l aastal, Baltika rallil.
Sotsmaade karikasarja esimesel etapil asusid ohjama seda masinat Mõigu KEK-i rallisõitjad Vello Õunpuu / Aarne Timusk, kes saavutasid absoluutarvestuses teise koha. Kuna suurmeister Õunpuu pidi tervislikel põhjustel edaspidi rallist loobuma, siis tema kaardilugeja Timusk sai endale uue paarimehe – Aavo Pikkuusi.
1986. aastal tehti selle autoga beežides värvitoonides kaasa veel kolmel rallil, kuid 86. aasta viimaseks sõiduks, mil toimusid Tartus NSVL-i MV etapp, oli seda riiklikku numbrimärki kandev auto juba rohelist värvi. Selline nagu ta näeb välja allolevatel fotodel.
1988. aastal rändas auto Toomas Olbrei kätte, kes osales sellega vaid ühel võistlusel – Old Toomas Rallil.
1993. aastal olid selle autoga aga White Beach Rallil võistlemas Toomas Vahi ja Jaan Melsas, kes saavutasid ka oma klassi võidu.
Peale seda rändas aga auto Hendrik Kersi kätte, kes ehitas auto ümber krossi ja rallikrossi reeglitele vastavaks. Auto sai endale taas sarnaselt algusaastatele kolla-sinise värvilahenduse.
Lõpuks on see legendaarne auto rännanud aga Elva mehe – Tarvi Poola kätte, otsustas masina taastada oma legendaarsetes värvides.
Siinkohal tahaksi teha sügava kummarduse Tarvi ees, kellel on visadust ja tahtmist selliseid rariteete ellu äratada.
AITÄH TARVI!!!
Aigar Vahelaan
Teksti lugedes tekib küsimus. Kui Õunpuu peale 84’ndat aastat enam ei sõitnud sellega ja 86 viimaseks sõiduks värviti masin roheliseks, kui sõitis Pikkuus, siis miks on taastataval masinal Õunpuu nimi. Pikkuus peaks ju olema. Või ei oma tähtsust see?
Sinu küsimus on täiesti õige.Tegelikult jah,Õunpuu ei teinud selle rohelisega ühtegi võistusõittu.Ainus fikseeritud foto,kus ta roolis on Sojuz 85 plakat,aga see loomulikult lavastus.Miks see auto tema nimega figureerib ajaloos,seda ei oskagi mina täpsemalt selgitada.