
Eeloleval nädalavahetusel jätkuvad autoralli maailmameistrivõistlused, kui sõidetakse Argentina MM etapp, mis on üks raskemaid rallisid kalendris.
Sõitjaid ootab raske katsumus, sest Argentina ralli muudavad raskeks keerulised ilmastikuolud, mis pidevalt muutuvad ning kivised teed. Kiiruskatsed on üpris kiired, kuid samas tuleb sõitjatel korduvalt läbida veetakistusi kuhu valesti sisenedes võib ralli kiiresti lõppeda. Eelmisel aastal juhtus nii Ott Tänakuga, kes riivas veetakistuses kivi ning oli sunnitud katkestama, sisuliselt oli tegemist olukorraga, kus sõitjal polnud suurt midagi teha.
Sõitjaid ootab raske katsumus
Argentina ralli märksõnadeks võiksid olla rasked ilmastikuolud ja tohutu publikuhuvi, sest tegemist on väga raske ralliga nii sõitjatele, kui ka meeskondadele. Samas pakuvad rasked olud tõelist vaatemängu ning keevaverelised lõuna-ameeriklased oskavad pakutavad vaatemängu hinnata. Argentina ralli on tuntud tohutu publikuhuvi poolest, kiiruskatsete ääred on paksult rahvast täis ning inimesed elavad kõigile kaasa.
Argentina on üsna klassikaline kruusaralli – teed on kiired ja sujuvad, kuid samas väga kivised ning kui ralli ajal sajab vihma, muutuvad kiiruskatsed mudamülkaks ning rolli hakkavad mängima startimise järjekord. Rasketes oludes on eelis esimesena raja läbijatel, sest tee muutub iga läbimisega järjest pehmemaks ning mudasemaks ja omakorda muudab läbimise aeglasemaks. Samas kuivades oludes on esimestel autodel raskem, sest lisaks lahtisele kruusale on trajektooril ka palju kivisid, mis võivad rehve lõhkuda. Ideaalset lähte positsiooni Argentinas ei ole, sest olud muutuvad kiiresti ning sõitjatel tuleb valmis olla kõigeks.
Ralli avapäeval on kavas 3 kilomeetrine publikukatse Cordoba linna tänavatel, kuid nii öelda päris ralli algab reedel, kui sõidetakse 8 kiiruskatset. Reedesed kiiruskatsed on osaliselt uued, mida sõideti viimati 4 aastat tagasi. Katsed on liivased ja lahtise kruusaga ehk vihmase ilma korral muutuvad need väga mudaseks. Lisaks mudale tekivad nendel teedel kergesti ka rööpad ehk kiiruskatsete teine läbimine saab sõitjatele väga raske olema – peab olema ettevaatlik, et mitte autot ja rehve lõhkuda. Laupäeval on on kavas 6 kiiruskatset ning pühapäeval kolm. Pühapäevased kiiruskatsed on rohkem kivisemad ja nii öelda Argentinale iseloomulikumad.
Argentina rallilt tehakse otseülekanne kolmelt kiiruskatselt, reedel on otseülekanne viiendalt ning üheksandalt kiiruskatselt ning pühapäeval saab otse jälgida viimast kiiruskatset, millel jagatakse ka lisapunkte. Sellel aastal jagatakse lisapunkte legendaarsel El Condori kiiruskatsel, mis pakub fännidele vaatemängu ja sõitjatele väljakutset.
Discussion about this post