Mai keskel ära jäetud Tallinna ralli asemel otsustasid mõned Eesti rallisõitjad minna võistlema hoopis Ukrainasse. Täpsemalt toimus Fortecya ralli meist 1600 kilomeetri kaugusel asuvas Kamjanets-Podilskõi`s, kus elab umbes 100 000 inimest.
Kokku otsustas selle pika reisi Eestist ette võtta kaks veoka ekipaaži ja kaks rallikat. Fortecya rallil käisid veokameestest Janno Nuiamäe / Aleksandr Serjodkin ja Veiko Liukanen / Janno Kamp
Alljärgnevalt annab Janno kaardilugeja Aleksandr ülevaate nende seiklustest Ukrainas toimunud Fortecya rallil:
“Ega esimese sehkenduseni kaua aega ei läinud. Esimese päeva õhtul sõitsime juba väsinuna Poola sisse, kus koheselt saime esimese kiiruskaamera selfie tehtud – peale mida otsustasime, et on aeg öömaja otsida.”
“Teisel päeval sõitsime välja Ukraina piirile, kus sõiduautoga pääsesime läbi kiirelt, kuid veokitega oli sehkendamist ja jooksutamist palju. Kokkuvõttes ootasime Ukraina poolel 8h ja kuna kell oli juba nii kaugel, et algas juba “uus päev“, sõitsime otse hotelli”
“Kolmandal päeval venisime sihtkohani välja, kuid meie GPS pani täpselt vajalikul hetkel segast ja suunas meid teisele marsruudile, kus viimane teelõik, ca 150km, oli otseses mõttes auk-augu otsas. Enamus ajast ei õnnestunud aukudest mööda sõita, vaid pidid valima milline auk on väiksem… Lõpuks küll jõudsime kohale ja juppe küljest ära ei kukkunud, kuid ühe „kangema“ soov oli juba päris suur. See teelõik on meile kõigile talletatud mälestusse elu lõpuni – ÄRGE VIRISEGE, kes Tallinna tänavatel mõne aukliku teelõiku näeb/sõidab, Tallinna teedel ei ole väga viga midagi”
Viimased 150 kilomeetrit oli selline tee:
“Paar päeva saime kohapeal natuke aklimatiseeruda ja reedel kirjutasime SS1/3 valmis.
Laupäevane graafik oli aga väga tihe. Kell 08:30 olime juba kaugemal ja alustasime kirjutamist SS12/11 …
Ajaliselt olime lõpuks nii hädas, et teise kiiruskatse korduskirjutamist ei jõudnudki teha… lõunast rääkimata ning nibin-nabin olime kella 15:00-ks service alas tagasi.”
“Kell 15:30 algas politsei saatel kinnisest alast väljasõit ja pidulik paraad, mille käigus panime konvois kirja SS2/4 legendi. Peale seda suundusime juba esimese kiiruskatse starti”
Järgnevalt kiire ülevaade ka kiiruskatsetel toimunust:
“Esimesel kiiruskatsel oli paar väiksemat tõrget ning ajaliselt kaotasime tesitele veokameestele paar sekundit.
SS2 sõideti vanalinnas, mis oli väga vägev ja põnev. Vaatamata mootorimürale oli selgelt kuulda ka publikut kes polnud varem selliseid veokaid sõitmas näinud, nagu selgus hiljem enamustega vesteldes.
PS: siin katsel peale hüpekat oli munakivi tee nii libe, et ei keeranud välja ja otse äärekivisse”
SS2 Sisekaamerast:
SS3 – olime valmis oma korrektuurideks, kuid rajalt oli välja sõitnud Impreza ning meile teavitati, et ajaarvestust ei toimu ja pandi kiirabi meile sappa kuni finishini.
SS4 – jõudsime starti ja oli korralik ummik, umbes 20 auto ringis, kohe saime aru, et jälle jama ning nii ta oligi. Stardis jälle 50km/h piirang, kuid vanalinna kesklinnas ikka ringidel vajutasime juurde, et mingitki meelerahu teistele pakkuda.
Selle päeva lõpus nägime ka Eesti uudist, et 42 / 45 tiimide ajavahe 34sec mis aga ei mahtunud pähe, ning uurisin asja kohapealt – selgus, et sellel katsel kus oli 50 piirang võttis ajaarvestus ikka aega, kuid see tulemus arvutatakse hiljem maha (vähemalt oma meelerahu olemas).
SS5 – laupäev, sõit kulges ¾ hästi, kuid viimasel veerandil kadus roolivõim tagant ära. Jõudsime finishisse, peale mida oli kiire rihma vahetus ja õigel ajal SS6 starti.
SS6 – Siin sai meie ralli kahjuks läbi, koheselt peale starti tuli ragin sisse… kardaani vahepukk juppideks laiali…lükkasime auto kõrvale. Kuna meist enam „sõidumehi“ ei olnud siis vaatasime lihtsalt rallit edasi. Jah, väga kurb oli, pikk tee selja taga ja reaalselt ainult 3 kiiruskatset ajapeale sõidetud, aga mis seal ikka, ei peagi lihtne olema.
SS6 intsident ka videopildis:
“Rallit vaadates hakati järjest soovima meiega pilti teha auto taustal ja no ei viitsinud enam püsti tõusta ja alla kõndida ning naljana hüüdsin „foto-foto 10 grivna“… ja võta näpust saime 4x pack rahad paari minutiga kokku ja päevitasime seal edasi.”
“Esmaspäeva varahommikul 06:00 käik sisse ja suund koju – seekord marsruurt mööda „head“ teed ja oligi hea ja kiire, piiril olime 13:30 ja sama seiklus algas uuesti. Väikse autoga saime kiirelt üle ja oleks võinud edasi sõita, aga Janno pidi minema rekkasse, kuna on ATA Carneti omanik ja ka auto omanik.”
“Kell oli lõpuks 16:00 kus saadi üldse Ukraina kontrolli – kontrolliti küll palju aga lasti edasi ja Poolakaga olid juba hapud lood.. ei meeldinud see ega teine ega kolmas.”
“Rekka röntgenisse ja jooksutati kuidas vähegi saab…”
“Meie aga ootasime kohe peale Poola piiri ja tiksusime autos, kuni hetkeni mil PAN POLICIJA mu kõrvale sõitis ja mainis, et seisan parkimiskeelualas…
Seisan või? nojah, ma siis ajan ära, aga ei kirjutame ikka ka trahvi välja nagu kord ja kohus 100 zl (25 eur)
Zlotte polnud, Eurosid ei tahetud ning paberid võeti ära ja sõitsime politsei järgi valuutavahetuspunkti ja ajasime asjad paika…”
“Vahet ei ole kummast otsast Poola sõidan, kohe saan trahvi…”
“Tiksumine järkus 20:00…. 21:00 …. Lõpuks 01:30 (12h hiljem) tuli kõne kus kõlas Janno nördinud hääl „SAIME ÜLE!“
Re-grupeerimine autodes ja jätkasime kojusõiduga… ilma ööbimiseta kokku 37,5h
[sam_pro id=1_48 codes=”true”]