Ads ad-300x250
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
Teisipäev, jaanuar 31, 2023
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • Avaleht
  • WRC
  • Dakar
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
  • Ralli
    • Kaardilugemise Õpik
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • Rallikrossi Videod
    • Superkross
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Pood
No Result
View All Result
  • Avaleht
  • WRC
  • Dakar
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
  • Ralli
    • Kaardilugemise Õpik
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • Rallikrossi Videod
    • Superkross
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Pood
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home Ralli Eesti Autoralli

Estonian R2 Challenge hooaeg pakkus noortele sõitjatele palju kogemusi ning põnevaid heitlusi

Ralli.ee lisas Ralli.ee
31 10, 2017
Eesti Autoralli
0
Estonian R2 Challenge 2017 võitjad Torn - Sikk Foto: Ray Põder

Estonian R2 Challenge 2017 võitjad Torn - Sikk Foto: Ray Põder

95
VIEWS
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp
Estonian R2 Challenge 2017 võitjad Torn – Sikk Foto: Ray Põder

Koostöös Eesti Autospordi Liidu (EAL) ja FIA Euroopa autoralli meistrivõistluste (ERC) promootori Eurosport Eventsiga loodi 2017.aasta alguses noortele rallitalentidele mõeldud sari Estonian R2 Challenge, mille etapid sõideti Eesti autoralli meistrivõistluste raames.

Sarjas, kus vanusepiiranguks oli 17-26 eluaastat, sõideti esiveoliste kuni 1,6 liitriste vabalthingavate mootoritega ja 1 liitriste turbomootoritega R2 autodega ning kasutati DMACK rehve. Estonian R2 Challenge oli avatud ka välisvõistlejatele.

Estonian R2 Challenge auhinnafond oli tänavu 32 000 eurot, kuid tänu rahvusvahelisele koostööle eesmärgiga aidata noortel sõitjatel rahvuslikult tasemelt maailma tasemele jõuda, suurenes see summa 46 000 eurole.


„Eestil ja Baltikumil on pikk ajalugu, mis puudutab häid ja kiireid rallisõitjaid, kes on jõudnud rahvusvahelisele tasemele. Oluline on, et see traditsioon jätkuks. Me teame, et Eesti Autospordi Liidu juhtimisel on ralli kui spordiala hästi juhitud, kuid me soovime ka oma panuse sellesse anda, et ralli jätkuvalt kasvaks ja et saaksime üheskoos pakkuda noortele sõitjatele võimalust ennast tõestada rahvusvahelisel tasemel., “sõnas ERC koordinaator Jean-Baptiste Ley peale koostöölepingu allkirjastamist.

Estonian R2 Challenge peaauhind oli 28 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2018. aastal. Teine koht sai auhinnaraha 3000 eurot ja kolmas 1000 eurot.

Hooaja keskel kaasati kolme esimest kohta hoidvad Estonian R2 Challenge võistlejad ERC Junior Experience treeningprogrammi, mille koolitused toimusid Barum rallil Tšehhis, Rally di Roma´l Itaalias ja Rally Liepaja´l Lätis.

Lisaks rahvusvahelisele treeningprogrammile koolitati noori autoralli tulevikulootusi ka nelja Estonian R2 Challenge võistluse eel.

Harju rallil eel toimunud koolituse teemadeks olid ohutus, rehvid ja vedrustus ning seda viisid läbi Silver Kütt ja Juss Roden. Lääne-Eesti ralli eelse koolituse teemadeks olid turundus, koostöö ja sponsorlus ning koolituse eestvedajaks oli Tarmo Hõbe. Tartu ralli koolituse teemaks oli autosportlase üldfüüsiline ettevalmistus ja selle vajalikkus, mida juhendas Tarmo Tiits. Lõuna-Eesti ralli eelse koolituse teemaks oli spordipsühholoogia, millest rääkis noortele sportlastele spordipsühholoogia nõustaja Snezana Stoljarova.

Noored autoralli tulevikulootused alustasid hooaega jaanuaris Lätis ning esimesed maksimumpunktid võtsid koduteedel sõitnud Martinš Sesks – Andris Malnieks (Peugeot 208 R2). Ralli absoluutarvestuses teenisid noored lätlased suurepärase neljanda koha. Mais sõidetud Harju rallil võtsid võidu Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T). Sellele järgnenud Lääne-Eesti rallile startisid sarja liidritena Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2). Hooaja teise etapivõidu võtsid Torn – Sikk. Järgnevana ootas võistlejaid ees kaks Lõuna-Eesti teedel sõidetud etappi. Juulis toimunud Tartu ralli parimad olid Sesks – Malnieks, kes ise taas Estonian R2 Challenge arvestuse liidriteks tõusid. Augustis sõidetud Lõuna-Eesti ralli parimad olid Torn – Sikk, kes lisaks etapivõidule võitsid ka kõik sõidetud kiiruskatsed ning sarja liidrikoha haarasid. Enne hooaja viimast rallit, milleks oli Saaremaa ralli, lahutas Torn – Sikku ja Sesks – Malnieksi vaid 5 punkti. Kolmandat kohta hoidsid esimest korda 2017. hooajal ühes autos istunud Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2), kellel oli säilinud teoreetiline võimalus sarja peaauhind võita.

Raskete ilma- ja teeoludega sõidetud Saaremaa ralli Estonian R2 Challenge arvestuse võidu ja sellega seoses ka sarja peaauhinna 28 000 eurot võitsid Ken Torn – Kuldar Sikk.

„Meie hooaeg lõppes hästi, mida ei saa öelda alguse kohta. Aga mida ralli edasi seda paremini saime ise paremini hakkama ja tulemused olid head. R2 klass ise oli väga huvitav ja pingeline, iga katse tuli pingutada ,et mitte kaotada konkurentidele väärtuslike punkte. Kindlasti üks arendavamaid klasse Eesti meistrivõistlustel,” võttis Estonian R2 Challenge 2017 sarja võitja Ken Torn hooaja kokku.

Hooaja kokkuvõttes saavutasid Estonian R2 Challenge teise koha ja teenisid 3000 eurot auhinnaraha lätlased Martinš Sesks – Andris Malnieks.

Sesks – Malnieks Foto: Ray Põder

„Hooaja algus oli meie jaoks suurepärane ning eriti hea meel oli absoluutarvestuse neljanda koha üle. Peale kodust etappi tundus, et heitlus Estonian R2 Challenge peaauhinna nimel on alanud.

Kõik rallid peale Tartu olid meie jaoks uued, mis tähendas, et mul oli päris keeruline heidelda meestega, kes nendel teedel 3-5 aastat sõitnud. Hooaja jooksul õnnestus mul hoolimata spinnidest, sõiduvigadest jne.. olla päris kiire, kuid kui sa soovid võita, siis ainult sellest ei piisa. Nüüd ma tean, et selleks, et võita peab sul olema ka kogemusi ning ka seda, et esimesel aastal on võimatu võita,“ võttis Martinš Sesks hooaja kokku.

„Uue hooaja plaanides on mul hetkel ERC Junior U27 meistrivõistlustel osalemine ja mõned rallid Baltikumis, kuid millise autoga jne.. on alles selgumas,“ tutvustas noor lätlane oma karjääri edasisi plaane.

Noortele mõeldud Estonian R2 Challenge sarja kolmanda koha ja 1000 eurot auhinna raha võitsid Roland Poom – Ken Järveoja.

REKLAAM

„Alustasime hooaega uue meeskonna ja kaardilugeja Ken Järveojaga. Otsus selline muudatus teha tuli sellest, et teha asja tulevikku vaadates. Tegime hooaja jooksul ka treeninguid koos Sander Pärnaga. Üldiselt olen hooajaga rahul, kokkuvõttes arvan, et võtsime antud olukorras maksimumi, mis võtta andis, kuna sõitsime vanema tehnikaga, kui konkurendid, kuid selle eest tööd tegime kindlasti rohkem, kui olen muidu teinud. Panime palju rõhku treeningutele ja usun, et see oligi edu valem, püsida igal rallil poodiumikonkurentsis,“ sõnas Roland Poom hooaja kokkuvõtteks.

„Tänu Eesti Autospordi Liidule ja Eurosport Eventsile sain võimaluse käia Tšehhis, Itaalias kui ka Lätis Euroopa meistrivõistluste koolitusprogrammis. Ma arvan, et antud programm oli minu jaoks tähtis just selle poolest, et tutvusin seal väga paljude tähtsate rallimaailma tegelastega, nii meedia, kui ka tehasemeeskondade inimestega, kellega saime väga hästi jutule. Tulevikku vaadates on selliseid tutvuseid vaja. Kogu mu meeskond, eesotsas toetajatega Tööriistamarketist ja IKH-st ning CRC tiimist võtab projekti tõsiselt ning liigume samamoodi edasi. Järgmise hooaja koha pealt ei tahaks veel midagi kindlat öelda, sest asjad pole endalegi veel selged, kuid kindel plaan on sõita,“ tänas Poom saadud koolituste võimaluse eest ning tutvustas uue hooaja plaane.

Estonian R2 Challenge tänavuse hooaja kolm esimest võistlejat on vabastatud 2018. aastal ERC Junior U27 sarja maksust (väärtus 1500 eurot sõitja kohta), juhul kui nad otsustavad sarjas osaleda.

Eurosport Events tasub Estonian R2 Challenge tänavuse võitja eest 2018. aastal nelja esimese ERC Junior U27 etapi stardimaksud (1000 eurot ralli), kui ta otsustab osaleda ERC Junior U27 sarjas.

Juhul kui võitja soovib osaleda kõigil kuuel etapil, siis kahe järelejäänud etapi stardimaksud maksab EAL. ERC poolt on noortel võimalus sel teel läbida 3 astet : ERC Junior Experience koolitusprogramm, ERC Junior U27 meistrivõistlused (R2 autod) ja ERC Junior U28 meistrivõistlused (R5 autod).

Kokku startis Estonian R2 Challenge hooaja kuuel etapil 12 võistluspaari ning lisaks eestlastele ja lätlastele osales sõitjaid ka Soomest (Alex Forsström) ja Inglismaalt (William Butler).

Eesti meistrivõistluste kahel viimasel etapil (Lõuna-Eesti ja Saaremaa) osales 2003.aasta autoralli maailmameistri Petter Solbergi poeg Oliver. 15.aastane noormees alustas tänavu oma aktiivse rallisõitja karjääriga ning osales sel hooajal Läti meistrivõistlustel, kus võttis Peugeot 208 R2 sõites kaks Juunioride arvestuse etapi klassivõidu ning lõpetas koos kaardilugeja Veronica Gulbæk Enganiga. Läti Juunioride meistrite Martinš Sesks – Andris Malnieks järel teisena.

Solberg – Engan Foto: Ray Põder

Kuigi tänu Pirelli rehvidele ei saanud noor norralane Estonian R2 Challenge arvestuses osaleda, oli kogu Solbergide pere rõõmus, et nad Eestisse sõitma tulid ning kaaluvad tõsiselt võimalust järgmisel hooajal Eestis toimuvatel rallidel osaleda.

„Siin olid väga lahedad, kiired ja keerulised katsed, kuid see oli väga hea kogemus ning ralli lõpuosas näitasin ma juba katsetel väga head kiirust. Soovin kindlasti ka tulevikus siia sõitma tulla,“ sõnas Oliver Solberg Lõuna-Eesti järgselt.

Estonian R2 Challenge võistlussari oli kogu hooaja kajastatud ka Eesti suuremate meediakanalite nagu ERR, Delfi ja Postimees uudistes. Loomulikult kajastas Estonian R2 Challenge tegemisi ka Eesti autoralli meistrivõistluste koduleht – autoralli.ee

Eesti Autospordi Liit tänab kõiki toetajaid ja meediaväljaandeid tänu kellele Estonian R2 Challenge võistlussari võimalikuks sai ning kajastust leidis. Kõige suuremad tänud lähevad Castrolile, Carglassile, DMACK´ile, Eesti Kultuurkapitalile ning Eurosport Eventsile

Rauno Paltser

Märksõnad: Top
Share1Tweet1Send
Telli teavitus
Teavita mind
guest

guest

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Eelmine

AMETLIK! Ott Tänak sõlmis lepingu Toyota WRC meeskonnaga

Järgmine

2018. aastal toimub taas Baltikumi suurim autospordisündmus Rally Estonia

Sarnased Uudised

Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask
Eesti Autoralli

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

31 01, 2023

...

Foto: Pille Russi
Eesti Autoralli

Eesti Autospordi Liit tunnustas 2022. aasta paremaid

29 01, 2023

...

Lae veel
Järgmine
2018. aastal toimub taas Baltikumi suurim autospordisündmus Rally Estonia

2018. aastal toimub taas Baltikumi suurim autospordisündmus Rally Estonia

Kurvilise tee legendid

Aavo Pikkuus - Aarne Timusk kiiruskatsel. Foto Heikki Järlik

Eesti ainus rallisõitjast Olümpjavõitja – Aavo Pikkuus – Kurvilise tee legendid

lisas Ralli.ee
26 01, 2023
0

Georg Valdek

Kas teadsid kes on Eedo Raide kaardilugeja Georg Valdek?

lisas Ralli.ee
24 01, 2023
0

Kas teadsid kes on Aarne Timusk? – Kurvilise Tee Legendid

Kas teadsid kes on Aarne Timusk? – Kurvilise Tee Legendid

lisas Ralli.ee
11 01, 2023
0

  • Kuum
  • Kommentaarid
  • Uued
Malcolm Wilson Foto: M-Sport

Wilson avalikustas, miks ei olnud Montes rohkem M-Spordi Ford Pumasid stardis

31 01, 2023
Neuville tänasel testil Foto: Juha Mäkkeli

PILDID: Neuville sõitis Rootsi ralli eelsel testil teelt välja

30 01, 2023
Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

31 01, 2023
Kalle Rovanperä Rally Estonia 2022 Toyota Gazoo Racing WRT

Rovanpera selgitas, miks ta ei suutnud Monte võidu eest võidelda?

30 01, 2023
Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

31 01, 2023
Malcolm Wilson Foto: M-Sport

Wilson avalikustas, miks ei olnud Montes rohkem M-Spordi Ford Pumasid stardis

31 01, 2023
Neuville tänasel testil Foto: Juha Mäkkeli

PILDID: Neuville sõitis Rootsi ralli eelsel testil teelt välja

30 01, 2023
Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

30 01, 2023

Eksklusiivsed Ralli.ee meened

Rallirahva logoga kruus

Rallirahva logoga kruus

lisas Ralli.ee
08 02, 2022
0

Piiratud koguses valminud rallirahva logoga...

Käsitööna valminud Ralli.ee logoga küünal

Käsitööna valminud Ralli.ee logoga küünal

lisas Ralli.ee
25 11, 2022
0

Ideaalne kink rallisõbra kingikotti! Piiratud...

Pisike Ralli.ee kleebis

Pisike Ralli.ee kleebis

lisas Ralli.ee
12 01, 2022
0

Visiitkaardi suurune ralli.ee logoga kleebis....

Viimased Uudised

Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

lisas Ralli.ee
31 01, 2023
0

Malcolm Wilson Foto: M-Sport

Wilson avalikustas, miks ei olnud Montes rohkem M-Spordi Ford Pumasid stardis

lisas Ralli.ee
31 01, 2023
0

Neuville tänasel testil Foto: Juha Mäkkeli

PILDID: Neuville sõitis Rootsi ralli eelsel testil teelt välja

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Ajaloonurk

Lada VFTS-ide näitus ERM-is Rally Estonia ajal. Foto: Pille Russi

VIDEO: LaitseRallyPark´is tähistatakse Lada VFTS-i 40. sünnipäeva

06 09, 2022
VIDEO: Colin McRae legendaarsed ralliautod

VIDEO: Colin McRae legendaarsed ralliautod

12 10, 2022
Georg Valdek

Kas teadsid kes on Eedo Raide kaardilugeja Georg Valdek?

24 01, 2023
Lancia Delta S4. Foto: RM Sotheby's

Londonis tuleb oksjonile kolm väga haruldast B-rühma ralliautot

13 10, 2022

Märksõnad

2018Aluksne ralliautoralli-MMDakar 2023Dakar Rally 2018Egon KaurEsapekka LappiGrossi Toidukaubad Viru Ralli 2020Hyundai MotorsportJari-Matti LatvalaKalle RovanperäKen TornKorsika ralliLõuna-Eesti ralliM-SportMartin JärveojaMehhiko ralliMonte Carlo ralliNeste Rally FinlandOlerex EMV rallikrossisOliver Solbergott tänakrallikrossrally estoniaRally Estonia 2020Rally Estonia 2022Robert VirvesRoland PoomRootsi ralliRR Estonia Tartu Rally 2017Saaremaa ralliSardiinia ralliSebastien LoebShell Helix Rally EstoniaSébastien OgierTallinna ralliThierry NeuvilleToomas TriisaTopToyotaToyota Gazoo RacingUrvo MännamaVodafone Rally de Portugal 2018WRCWRX

Tänane top

Malcolm Wilson Foto: M-Sport

Wilson avalikustas, miks ei olnud Montes rohkem M-Spordi Ford Pumasid stardis

lisas Ralli.ee
31 01, 2023
0

Neuville tänasel testil Foto: Juha Mäkkeli

PILDID: Neuville sõitis Rootsi ralli eelsel testil teelt välja

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

lisas Ralli.ee
31 01, 2023
0

Kalle Rovanperä Rally Estonia 2022 Toyota Gazoo Racing WRT

Rovanpera selgitas, miks ta ei suutnud Monte võidu eest võidelda?

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Kuu top

Kuvatõmmis videost

Otti ja Martinit tabas M-Sport Ford Puma testil ootamatu üllatus – VIDEO

lisas Ralli.ee
09 01, 2023
1

M-Sport Monte Carlo 2023 Foto. M-Sport

Wilson tunnistas, et M-Sport teeb Tänaku nimel suure ohverduse

lisas Ralli.ee
18 01, 2023
1

Carlos Sainz peale õnnetust Dakaril Foto: Getty Images

Carlos Sainzi Dakari avarii kohutavad tagajärjed selgusid haiglas!

lisas Ralli.ee
17 01, 2023
0

Benediktas Vanagas avalikustas, mis temaga juhtus Dakari rallil!

Benediktas Vanagas avalikustas, mis temaga juhtus Dakari rallil!

lisas Ralli.ee
04 01, 2023
0

PILDID: Pealtvaatajad tegelesid Monte Carlo rallil raja ääres millegi muu kui võistluse jälgimisega

PILDID: Pealtvaatajad tegelesid Monte Carlo rallil raja ääres millegi muu kui võistluse jälgimisega

lisas Ralli.ee
20 01, 2023
0

  • Kontakt
  • Meist

© 2023 RS Meedia OÜ

No Result
View All Result
  • WRC
  • Dakar
  • Ajaloonurk
  • Ralli
    • ERC
    • Eesti Autoralli
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
  • Autokross
    • Uudised
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • Galerii
    • Ralli
    • Rallikross
    • Autokross
    • Jäärada
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Dakari videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
  • Pood

© 2023 RS Meedia OÜ

Tere Tulemast Tagasi!

VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
wpDiscuz
0
0
Meile meeldiks kuulda teie arvamust, palun lisa kommentaarx
()
x
| Vasta
Ralli.ee kasutab küpsiseid. Selle veebisaidi kasutamist jätkates annate nõusoleku küpsiste kasutamiseks. Kasutajatingimused.
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Tuvastati Ad-Blocker :(((

Palun toetage meid lubades reklaamide esitamine sellel veebilehel. See aitab meil ralli.ee veebilehte ülal pidada. Sisu vaatamiseks keelake reklaamiblokeerija ja värskendage lehte!

Sulge teade Värskenda