Kõik sai alguse 2018. aastal ärimees Alejandro Agagi, kes on ka vormel E sarja asutaja ja endise piloodi Gil de Ferrani eestvedamisel. Kui esialgu tundub et tegu on lihtsalt uue elektriautode võistlussarjaga ja seal pole midagi uudset, siis tegelikkuses kasutatakse selles sarjas esmakordselt uusi ja seninägematuid lahendusi, mida saaks tulevikus rakendada ka teistel mootorispordialadel.
Uudne X Prix hooaeg koosneb viiest etapist ning võistlused hakkavad toimuma nädalavahetustel, täpsemalt siis laupäeval ja pühapäeval. Igas võistkonnas peab olema üks mees- ja üks naisjuht, kes täidavad samu sõidukohustusi. Võistlustel on korraga stardis vähemalt neli autot, tehes kaks 8-kilomeetrist ringi. Pärast esimest ringi võtab koha üle meeskonna teine sõitja, ehk siis kumbki sõitja läbib ainult ühe ringi.
Esimesel päeval toimub kaks kvalifikatsiooni, mis koosnevad kahest osavõistlusest. Kvalifikatsiooni stardikohad valitakse loosiga ning iga kvalifikatsiooni kaks parimat (liites kahe vooru tulemused) lähevad esimesse poolfinaali, ülejäänud aga teise poolfinaali ehk “hullumeelsesse võistlusse”.
Esimese poolfinaali kolm parimat pääsevad finaali, kuid teisest “crazy race” nime kandvast poolfinaalist pääseb edasi vaid parim meeskond.
LAUPÄEV | PÜHAPÄEV | |
1. KLASSIFIKATSIOON (2 võidusõitu) 2. KLASSIFIKATSIOON (2 võidusõitu) | 1º SEMIFINAAL (PARIM KOLM FINAALI) 2. Semifinaal(PARIMFinaalil ) LÕPP |
Põnevust annab juurde ka raja alguses olev hüpe, kus mõõdetakse hüppe pikkuseid. Kõige kaugemale hüppavat autot premeeritakse mõneks hetkeks lisavõimsusega mida piloot saab siis hüppele järgneval rajal kasutada enda äranägemise järgi vaid ühe korra.
Videoülevaade võistluse kavast:
Selline näeb välja võistlussarja esialgne kalender:
Võistlus | Riik ja kuupäev |
Kõrb X Prix | Saudi Araabia, 3.-4. Aprill |
Ookean X Prix | Senegal, 29. – 30. Mai |
Arktika X Prix | Gröönimaa, 28. – 29. august |
Amazon X Prix | Brasiilia, 23. – 24. oktoober |
Liustik X Prix | Argentina, 11. – 12. detsember |
Kahe meeskonna sõitjad vajavad veel kinnitust, kuid enda osalemist on kinnitanud sellised kuulsad nimed nagu näiteksCarlos Sainz, Jenson Button, Sébastien Loeb, Mattias Ekströmjne.
MEESKOND | PILOODID |
Acciona Sainz XE (ESP) | Carlos Sainz(ESP) jaLaia Sanz(ESP) |
ABT Cupra (ALE) | Mattias Ekström (SUE) ja Claudia Hürtgen (ALE) |
Hispano Suiza Xite (ESP) | Oliver Bennett (ING) ja Christine Giampaoli (IT / ESP) |
X44 (ING) | Sébastien Loeb (FRA) jaCristina Gutiérrez(ESP) |
Andretti United Extreme E (USA) | Timmy Hansen (SUE) ja Catie Munnings (ING) |
Chip Ganassi Racing / GMC Hummer EV (USA) | Kyle LeDuc (USA) ja Sara Price (USA) |
Rosberg Xtreme Racing (ALE) | Johan Kristoffersson (SUE) ja Molly Taylor (AUS) |
Veloce Racing (ING) | Stéphane Sarrazin (FRA) ja Jamie Chadwick (ING) |
JBXE (ING) | Jenson Button (ING) ja ootab kinnitust |
Techeetah (IND) | Ootab kinnitust |
Kõik kümme meeskonda asuvad võistlema samadel autodel: Odyssey 21.
Masinad on ehitanud sama meeskond kes arendab ka vormel E sarja masinaid, ehk siis Spark Racing Technology. Nelikveoliste maasturite võimsuseks on antud 550 hobujõudu ja kaalu 1650 kilogrammi. Meeskondadele on antud vabad käed auto seadistamisel, ehk igaüks saab reguleerida vastavalt oma soovile vedrustust ja jõu jaotust kahe telje vahel. Odüsseia akusid hakkavad laadima kütuseelemendid, mis kasutavad selleks keskkonnasõbralikku vesinikku.
Mõõtmed | 4,40 m pikk, 2,30 m lai ja 1,86 m kõrge |
Kaal | 1650 kg |
Mootor | Spark Racing Technology, kaks elektrimootorit (üks kummalgi teljel). Liitiumioonakud, 550 hj ja 920 Nm. |
Maksimaalne kiirus | 200 km / h |
0 kuni 100 km / h | 4,5 sekundit |
Võistlused toimuvad 2021. aastal ilma pealtvaatajateta hoolimata sellest millised on vastava riigi kehtestatud COVID-19 piirangud. Lisaks pole veel ametlikku võistluse ülekande kanalit kinnitatud, kuid hetkel viitab kõik sellele, et fännid saavad võistlusi jälgida Eurospordi, Discovery, Sky Spordi ja Extreme E enda YouTube’i kanalil.
Sarja esimene etapp sõidetakse 3.-4. Aprillil Saudi Araabias.