JANEC’I RALLI GLÖGI: GRANDE FINALE

0
73

ba511f5b-d71a-48ce-ae01-8c374a7303ab.png

( JRG) Season 2018 Final Chapter 13

Suur Grande Finale on tulemas Austraalias. Nii põnevat hooaega pole enam väga ammu olnud, kus matemaatiliselt on kolmel mehel võimalik tulla maailmameistriks hooaja viimase ralli viimases kurvis.

Sébastien Ogier Foto: Jakub Pojmicz

SEBASTIEN OGIER läheb rajale esimesena ning kindlasti kaotab ta aega reedesel päeval teepuhastamisega. Ta edu Neuville ees on kõigest kolm punkti. Selleks, et tiitel kätte saada tuleb lõpetada ralli kindlalt Neuvillest ees pool. Reede peab Ogier andma endast kõik, et aja kaotus poleks suur. Ogier teeb Austraalias ühtlasi ka oma viimase ralli M-Sport fordi ridades, sest tulevast hooajas on ta Citroeni meeskonnas. Olen selles kindel, et ta tahab oma Kärjääri hr. Wilsoni juures lõpetada tiitliga.

Thierry Neuville Foto: Marcin Snopkowski

TERRY NEUVILLE stardib rallile teisena, tänu millele on tal natuke kergem oma ajakaotus vältida kuna ühed jäljed on juba ees. Samas aeg on näidanud, et nendest jälgedest ei pruugi piisata. Vigu peavad vältima kõik tiitli jahtijad. Seda teab ka Neuville, et pisimgi viga läheb maksma tiitli. Lahing tuleb tuline ja pingeline. Eks Neuvillel on pinged suuremad peal kuna ta jahib oma esimest sõitja tiitlit. Ning seda anam on alust oletada, et tagasi ta hoidma ei hakka, aga selline riskipiiril sõitmine võib kalliks maksma minna. Aga vahet pole, sest kõik teised on süüdi ju tema ebaõnnes.

 

Ott Tänak Foto: Honza Froněk

OTT TÄNAK läheb rajale kolmandana. Sellest triost on just temal kõige kergem. Rada pole küll puhas, aga mingid jäljed on juba ees. Selleks, et Tänak suudaks meistriks tulla peab korduma Türgi tsenaaarium. Kus kaks kanget konkurenti peavad feilima. Seda kusjuures ühel ja samal katsel. Vastasel juhul kui näiteks Neuville eksib siis hakkab Ogier oma sõitu hoolega kontrollima ja lõpuni kruisima. Vastupidiselt tõimiks Neuville täpselt samamoodi Seevastu Tänakul on vaja teha austraalias 25+5

Ott Tänak – Martin Järveoja Foto: Petr Šedivec

MEESKONDLIK TIITEL
Toyota edu Hyundai ees on kõigest kaksteist punkti ja M-Sport Fordi ees kakskümmendviis punkti. Usun, et lahing tuleb just kahe meeskonna vahel. Kuna nii Toyotas kui ka Hyundais on olemas mehed kes suudavad kõrgied punkte püüda. Selleks, et M-Sport Ford veel meeskondliku tiitli saaks peaks tegelikult kuus meest katkestama. Mis on vähe usustav. Lisaks vel sellele ei ole Ogieril nii tugevat selja tagust ja toetust meeskonna teistelt sõitjatelt. Evasn ja Suninen jäävad selle lahingus statisti rolli. Nii Toyota kui ka Hyundai sõitjad peavad andma endast maksimumi, et meeskondlik tiitel ära tuua. Kui nüüd spekuleerida siis WRC sarjale oleks just kasulik kui Toyota selle tiitli saaks. See annab selge signaali nii Subarule kui ka Mitsubishile, et ka nemad sarja tagasi pöörduks.

Atmosphere foto: Nacho Mateo

MUSTAD HOBUSED
Nemad on need kes võivad kõikide plaanid segi pöörata. On alust spekuleerida, et Ogierile võivad appi tulla Citroeni sõitjad. Kes võivad ja on võimelised tegema head rallit just tagantpoolt startides. Ning on ka Citroeni boss Pierre Budar öelnud naeratuse saatel, et sooviks järgiseks hooajaks taastada oma meeskonna autole numbri üks.
Tagant poolt strdivad veel Mikkelsen Paddon. Mikkelsenist ma nagu ei oota suurt midagi. Ta võib küll Reede kiire olla just tänu oma stardi kohale. Aga Ralli lõppedes on ta ikka kohal kusagil punkti tabeli teises pooles. See vastu Paddon on võimeline punkte eest noppima. Aga kui ta peaks olema Neuvillest eespool siis sobivate asjade kokku langemisel laseb ta Neuville kindlasti endast mööda. Ralli võidu eest hakkavad sõitma kõik kolm tiitlile heitlejat. Eks siis ootame ülipönevat rallit. Ning väärilist meistrit ralli hooaja lõppedes

Janec End And Out