Janec’i Ralli Glögi: Hooaeg läbi minu vanade ja väsinud silmade.

0
164

                                2018

Nüüdseks on seljataha jäänud hooaeg oli ülimalt põnev kuni viimase ralli eelvimase katseni.

M-Sport Ford WRT

Sebastien Ogier tegi seda taas. Oma targa sõiduga. Alati mitte kõige kiirmana suutis ta võtta oma kuuenda tiitli. Ogier korjas hooaja jooksul kokku kuus poodiumi kohta,, mIllest oli neli võitu. Katkestas ralli ühel korral. Aga just tema kaalutletud sõit. Ning kindlasti mitte silmad ruutus Tänaku kiirust järgida tõigi selle tiitli.

Meeskond ei suutnud oma tiitit kaitsa. Tundus, et mida hooaeg edasi siis kiruse poolest hakkas auto teistest maha jääma. Kuigi Fordi toetus rahad olid olemas. Soomes tuldi välja uue Aero paketiga. Aga kohe esimesel ralli ei olnud Ogier selle üldse rahul. Siis kui Papa Wilson sai aru, et meeskondlikut tiitlit kaitsta on väga raske hakati panustama Ogierile, et ta oma tiitli kätte saaks. Meekonna kaaslased olid meeskondlikut tiitli püüdmiseks liiga aeglased. Seega tuli neid kasutada selleks, et nad oma kohtasi loovutaks Ogierile. Selliselt käitus M-Sport sisuliselt kogu hooaja.

Mis tuleval hooajal saama hakkab on raske ennustada. Ogier on siirdumas Citroeni. Ning üks koht on Sunineni päralt . Aga kaks kohta on täitmata. Eks tuleb oodata ja vaadata. Paljude arvamuse kohaselt hakkab Wilson käima juba tuttavat rada, et hakkab panustama noorte arendamisse. pakun, et kaks kolmest noorest pääseb Sunineni kõrvale.

Nendeks on Greensmith ja Tidemand. Eks aeg näitab

Toyota Gazoo Racing WRT

Meeskond võitis  oma esimese meekondliku tiitli peale sarja naasmist Tänakul jäi seljataha esimene hooaeg Toyota meeskonnas. Eeldati, et tal on hooaja algus rasek kina tuleb harjuda uue masinaga. Aga mees näitas kohe esimesel rallil, et katused olid asjatud. Iga ralliga ta kiirus kasvas. Ning hooaja teeises pooles ei olnud kiiruse poolest talle vastast. Tänak tegi väga tugeva hooaja.eriti teise poole kus võttis kolm võitu järjest. Ning Walesis lagunes auto kindlalt liissi kohal sõites. Kataloonias läks defektiga velg katki siis kuiTänak oli korraliku edus teiste ees sisse sõitnud. Arvan, et tiitel jäigi mitte töökindla auto taha.

Latvala kaotas vahepeal oma mojo ära. Ta üritas liigselt Tänakuga tempos püsida. Tihti lugu lõppesid need lagunenud auto või siis oma sõidu veaga. Alles siis kui tal kästi sõita oma tempos ja oma rallit. Siis hakkasid ajad ja tulemused paranema.  Soome rallist alates suuti Latvala saavutada kuuest rallist ühe võidu kaks teist kohta ja ühe kolmanda koha. Seega sai temast regulaarne poodiumi külastaja.

Lappi suutis ka näidata kohati väga head kiirust. .Aga tihit hakkas juhtuma just ralli viimasel päeval temal asju. mitmel korral ta lihtsalt katkestas või siis tegi PS katsel mingi vea. Ning siis kui tuli teatavaks, et mees liigub Ogieri kõrvale Citroeni. Hakkas ta tihti oma kehvat rallit Toyota kaela ajama. Kuulukate kohaselt tema lahkumise tagamaad ulatuvad aega kui meeskonnaga liitus Tänak.

Hyundai Shell  Mobis WRT

Oli hooaja alguses kindel favoriit Mõlemale tiitlile.Ning hooaja kestel juhiti molemas arvestsues. Aga paari viimase ralliga suudeti edu maha mängida. Austraaliasse läksid võtma mõlemat tiitlit aga jäid nendest ilma.

Terry Neuville oli hooaja alguses üks põhilisis konkurente Ogierile sõitjate tiitli heitluses. Ning see lahing kestis terve hooaja. Kiirust mehel oli. Aga kuidagi ei suudetud seda ära vormistada. Hooja teine pool läks sisuliselt aiataha. Sedasi oli ka hooajal 2017. Kus hooaja esimene poole oldi konkurentidest peajagu üle. Aga hooaja teine pool hakkasid asjad juhtuma. Ei tea kas mees murdus pinge all või mitte. Aga igatahes olid kõik teised tema ebaõnnes süüdi. Küll mehhanikud keerasid jama kokku. Ning siis konkurendid kiusasid.

Andreas Mikkelsen. No mis sa oskad kosta mehe kohta kellel on kamaluga kogemusi. Aga ei suuda kuidagi tulemusi sõita. Hooaja korg hetk oli Rootsi ralli kolmas koht. Mis saadi ka tänu sellele, et Montes feiliti ja Rootsisks oli sytardikoht ideaalne. Edaspidi hooaeg oli käkk käki otsa. kohad top kümmne teises pooles. Tihti ei jõutudki punktidele.

Mis oli hämmastav, et hooaja lõpus mees kommenteeris, et ta alles õpib autoga sõitma.

Dani Sordo tegi kaasa pooliku hooaja. Aga nendel rallidels kus ta stardis oli tegi ta silmapaistvaid tulemsusi. Mida oleks teda näha tahtnud tervet hooaega sõitmas näha.

Hayden Paddon Tegi nagu Sordogi kaasa pooliku hooaja. Ka tema suutis näidata väga head kiirust. kaks poodiumi kohta.  Mees oleks pidanud samuti kaasa sõitma terve hooaja.

Arvan, et Hyundai lõikas kõvasti näppu panustades Mikkelsenile. Tänu sellele jäädi ka meeskondlikust tiitlist ilma.

Citroen AbhuDhabi WRT

Kui kummaline see ka pole siis Citroenis pole ühtegi sõitjat kes oleks kaasa teinud terve hooaja

Graig Breen 10/13 etappi,  Mads Östberg 8/13 etappi, Kris Meeke 6/13 etappi ja Sebastien Loeb 3/13 etappi. Khalid Al-Qassimi 4/13 etappi.

Meeskond tuli välja üldse sellise imeliku  tatktikaga. Et kasutuses on ainult kaks masinat ning see teine läheb jagamisele. Sellega anti mõista, et asjad pole rahaliselt vist kõige paremad. Ning tiitlite eest ei heidelda. Aga mida hooaeg edasi seda paremini hakkaasid asjad sujuma. Alatse Soome rallist tuldi valja paljude uuendustega. Ning sõitjad hakkasid kohe päris head minekus näitama Östbergile tuli kaks poodiumi kohta. Loeb suutis Kataloonia ralli võita Breenile üks poodiumi koht hooaja vältel. Tundub, et selle autoga kannatab kiiresti sõita küll. Aga lihtsalt mees peab olema roolis õige. Üldiselt sodeti hooaeg hindele 3. Hooaja ehk päästi see Loebi üllatus võit.

Sellega sai vist hooaeg kokku võtta. Ning jäädes uut ja huvitavad hooaega ootama. Soovin kõigile rahulikku aasta lõppu.

Janec End And Out


Vasta