
Saaremaa Saun Türgi moodi.
Türgi oma karmide teedega pakkus palju üllatusi. Juba alguses oli teada, et ainult peaga sõitev piloot võib türgi ralli võita. Seda näitas väga kenasti Tänak kes võttis oma järjekordse võidu. Ogier ja Neuville läksid panema. Kuid panid paraku mööda.

TOYOTA GAZOO RACING WRT
Rivis: Tänak, Latvala, Lappi
Meeskonnalt suurepärane tulemus. Saavutati oma esimene kaksikvõit. Kuigi masin polnud kõige kiirem. Aga näha oli, et suur töö on hakanud vilja kandma. Auto oli vastupidav. Türgi ralli oli väga karm. Kõigil juhtus midagi. Ka Tänakul oli probleem roolivardaga. Kuid sellel vaatamata suudeti suurtest probleemidest hoiduda. Tasuks hooaja neljas võit.
Latvala mängis väga head wingmani. Töötas viimasel päeval Tänaku ja meeskonna suurepärase tulemuse kasuks. Kui Latvala peaks peas kõik korda saama võib ta olla suht kiire. Paraku hakkab mees lagunema kui kiirus pole see mis ta loodab. Lappi näitas ka Tegelikult normaalset minekut. Kui väljendas suht selgelt, et ei ole autoga sugugi rahul. Sõiduviga ja väljasõit oli selle rahulolematuse tulemuseks. Ning auto sai niivõrd palju kannatada, et pühapäeval rajale ei tuldud. Ei tea kas see ikka oli nii. Või oli siin taga midagi muud? Üldjuhul meeskonnalt ralli hindele 5+

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
Rivis: Neuville, Mikkelsen, Paddon
Ainus kes probleemidest hoidus ja valis korraliku tempo oli Paddon. Neuvillel ja Mikkelsenil lagunesid autod ära. See võis ka olla liigse rapsimise tulemus. Oli näha, et tegelikult oli Hyundai sellel rallil kõige kiirem. Aga sellest kiirusest pole kasu kui piloodid ei suuda autot tervena finišisse tuua. Neuville lõhkus oma amordi kohe ralli teise päeva esimesel katsel. Laupäeva neljandal katsel lagunes Mikkelseni auto. Ainult Paddon kes suutis oma autot hoida ja samas tarka sõitu teha. Tasuks ralli kolmas koht. Tänu Mikkelseni ja Neuville ebaküpsele sõidule kaotas Hyundai oma liidrikoha meeskondlikus arvestsues. Ning Neuville vahe Tänakuga vähenes trastiliselt. Ogieriga jäi vahe samaks. Aga Tänak tuli väga suurte sammudega lähemale. Vahe veel ainult 13 punkti. Mis alles kolm rallit tagasi oli 72 punkti. Ning oi seda hala mis nüüd hakkab. Kõik teised on süüdi. Mitte Neuville ise.

Foto. Fatih Esenlik
M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM
Rivis: Ogier, Evans, Suninen
M-spord Fordile oli see ralli järjekordselt mööda panek. Esmalt reede suutis Evans omale kivi leida ja katkestada. Lisaks sellele laupäeval katse pärast Neuville katlestamist suutis ka Ogier oma masina lõhkuda. Ning väga palju aega kaotada. Kuigi jah kohe SR-i ta ei pidanud kasutama sai masina korda kuid siis parkis oma auto vastu puud ära ja võttis ikkagi SR-i. Sellest seltskonnast ainult Suninen suutis vigu vältida ja korraliku kogemuse saada. Tasuks korralik neljas koht. Evansile oli see ralli suht oluline. Silmaspidades järgmist hooaega. Ei ole tal veel lepingut. Kuid sellise ralliga ja vigadega ta seda ka ei saa. Nüüd on talle eluliselt oluline Walesis korralik tulemus teha. Kui seal ka kalasuppi keedab siis by by põhimeeskond.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Rivis Östberg, Breen, Al-Qassimi
Citroeni meeskonnast on tegelikult suht kahju.Ralli algas neile suurepäraselt. Peale kolme katset oldi kahe autoga poodiumil. Breen esimene ja Östberg kolmas. Siis hakkas juhtuma. Breenil kõige pealt rehvi purunemine ja aja kaotus. Siis kuunedal katsel arvata on , et Östberg tabas sama kivi mida püüdis omale saada Evans. Selle tulemusena suts ennem finišit lagunes Östberg auto vedrustus. See oli karm kohe järgmise kurvi taga oli finiš. Laupäeval siis SR süsteemis peale.
Laupäev oli tõsiselt kuum . Breenile põles auto maha. Östbergil kohe päeva esimesl katsel lakkas Turbo töötamast. AL-Qassimi tegi oma sõitu. Nii nagu alati kaugel kaugel punkti kohast. Loodan, et Järgnevatel rallidel on neil rohkem õnne.
Türgi ralli oli tõeline ellujäämis kursus. See kes panema läks see ka omale jama kaela sai. Pole ammu sellist rallit näinud. Kus nii palju mehi langes probleemide küüsi.
Küsimus: kas sellist rallit on meile vaja.
Vastus: jah on. Selline ralli aitab õppida peaga sõitma.
JWRC tiitli sai siis Berkvist. Torn kaotas viimasel päeval ka lootuse lõpetada hooaeg kolmandal kohal. Ei tea juba mitmes kord ta viimasel päeval võssa paneb. Ei tea kas selle taga oli vale legend või legendi lugeja. Minu jaoks ligga tihti ja liiga palju sõitjaid lõpetab võsas kui lugejaks on teadagi kes. nimekiri Aava, Tänak, Kangur, Protassov, Jeets, Tamrazov, Kikireshko nüüd siis Torn.
Loodan, et Torn saab järgmine aasta ka jätkata JWRC sarjas, ja siis juba Tiitlit jahtida.
Kohtume Walesis
Janec