
Foto. Bogdan Barabas
Ralli Kataloonia ehk Vanaisa näitas kuidas rallit tuleb sõita.
Loeb tõestas miks just tema on üheksakordne maailmameister. Oma targa ja kaalutletud sõiduga tõusis ta viimasel päeval ralli liidriks ja suutis seda edu hoida ka ralli lõpuks. Kolmest tiitli pretentendist jäi järele veel kaks. Tänakul on veel matemaatiline võimalus tulla meistriks. Aga selleks on vaja Ogieri ja Neuville totaalset ebaõnne. Aga sisuliselt on see ebareaalne. Kuna stardis on ainult kordan ainult 29 võistlejat. Seega Rally 2 arvestuses on punktidele tulek väga kindel. Ning M-Spordi ja Hyundai sõitjad ei hakka oma tiitliheitlejat pidurdama. Vaid aitavad nei saada korralikke punkte.

Toyota Yaris WRC foto: Bogdan Barabas
TOYOTA GAZOO RACING WRT
Rivis: Latvala, Tänak ja Lappi
Meeskond on küll veel punktitabeli liider kuid vahe vähenes jõudsalt. Nii Latvala kui ka Tänak olid mõlemad tegemas väga head rallit. Aga mõlemal rehvi purunemised tõmbasid selle kriipsu. Tänakul juba teist rallit järjest jäi võit saamata mitte oma vea tõttu vaid tehniline apsakas sai saatuslikuks. Peale rehvi purunemist uuriti korralikult miks rehv katki räks. Ning tuli välja, et inimliku eksimuse tõttu läks auto alla defektiga velg mis rehvi lõhkus. Latvalal purnes rehv kaks korda. Mõlemal korral võitles ta ralli liidri koha eest. Lappi tegi oma enamvähem ära. Aga suurt sära seal polnud. samas tundub, et ta ootab kärsitult millal Toyotast minema saab. Tänakul on siluliselt 0,01% võimalus veel meistriks tulla. Autraalias läheb Tänak kolmanana rajale mis on korralik eelis Neuville ja Ogieri ees. Kaotada pole tal enam midagi. Sellelt rallilt tuleb võtta 25+5. Usun, et koos Latvalaga on nad ralli lõpuks poodiumil. Hooaja lõpus on Latvala ka oma mojo ülesse leidnud.

Hyundai i20 Coupe WRC foto: Bogdan Barabas
HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
Rivis: Neuville, Mikkelsen ja Sordo
Neuville oli reede suurtes raskustes tee puhastamisega. Laupäeval asfaldil hakkas ta kiirus tõusma ja suutis isegi poodiumi konkurentsi tõusta. Sest vahed oli väga väikesed. Tänu Tänaku eest kokkumisega oli viis meest 13 sekundi sees. Kõik tunnistasid ,et Tänakut pidurdab ainult ebaõnn. Sest puhta sõiduga ei suutnud talle vastu saaada mitte keegi. Sordo tegi jälle hea stardi Oli isegi ralli liider vahepeal. Ning poodiumi konkurentsis. Aga siis hakkas ka tema langema, et Neuville endast mööda lasta. Ka Neuville ei pääsenud ilma jamadeta. Sdwn-il keeras auto katusele. Ning ralli viimasel katsel lõhkus rehvi. Peale katset hiilgas ta jälle oma suurepärase kommentaariga. Selles, et tema rehvi lõhkus oli süüdi ainult Evans kes ennem teda rajale läks ja talli kivi rajale ette pani. Neuville langes ralli kolmandalt kohalt neljandaks ning jäi ka ilma PS punktdest. Seega kaotas ta väärtuslikke punkte. No ma ei saa aru mida kuradit teeb Mikkelsen seal meeskonnas. Temas pole tolku kellegil. Mees kommeteeris iga katse lõpus, et õpid autot proovib seadeid ja mida iganes veel. Mees on sõitnud terve hooaja ja ikka ei suuda autot kontrollida. Kaotus mehele kes on kuus aastata rallist eemal olnud oli pea kolm minutit. See on ikka müstiline. Seda imestavad paljud, et mida see mees teeb WRC sarjas. Lihtsalt hojab kohta. Mõlemad mehed nii Sordo kui Paddon on alati temast eespool.

Ford Fiesta WRC foto: Juha Bos
M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM
Rivis: Ogier, Evans ja Suninen
Meeskond on konstruktorite tiitli heitlusest väljas. Aga sõitjate tiitli jaht käib suurte tuuridega. Selle ralliga taastas Ogier oma postsiooni punkti tabelis ja tõusis esimeseks. Kohe ralli esimesel päval kinnitas ta, et ei mõtle mitte mingisugusele taktikale. Ta eelistab minna Australiasse tabeli liidrina. Kuigi jah see tähendab ka rajapuhastamist. Aga usun, et Ogier suudab sõita korraliku ralli ja võtta oma kuues tiitel. Selle otsusega maandas Ogier riski. Rallis võib kõike juhtuda. Kui peaks mõlemad katkestama siis on tema punkti tabelis eespool.. Evans sõitis ka hea ralli võttis viimasel katsel Neuville eest väärtuslikke punkte ära. Kuigi on väga väga paha poiss, et puistas Neuvillele kivi tee peale. Evansile siis hooaja teine poodum. Sellist sõitu oleks oodanud Evansilt kogu hooaja. Suninenist saan ma aru mees korjas kogemusi järgmiseks hooajaks. Aga sellele vaatamata suutis ta kohati näidata head kiirust.

Citroën C3 WRC foto: Gregory Timmerman
CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
Rivis: Loeb, Breen ja AL-Qassimi
Citroen sai oma haavadele korraliku balsami. Kogu hooaeg oli läinud üle kivide ja kändude. Nüüd tuli Loeb tagasi ja võttis oma karjääri 79.nda võidu. See võit üllatas paljusi. Keegi ei uskunud, et mees kes on rallist eemal olnud kuus aastat suudab seda teha. Kusjuures tegi ta ralli jooksul kaks suurt viga kui suretas masina välja ning kaotas paju aega sellele. Kuid sellele vaatamata ja oma targale sõidule suutis ta ralli võita. Ka Loeb tunnistas , et Tänakut ei suuda keegi püüda. Ning kui Tänakul viltu vedas hakkas ka Loeb kohe võidu peale mõtlema. Ralli viimasel päeval tegi ta õige rehvivaliku ja tõusis päeva esimesel katsel ralli liidriks ja hoidis seda edu lõpuni. Breenilt ka korralik ralli. Kindlasti oleks ta kõrgemal kohal kui ta poleks selliseid spinne ja muid vigu sisse teinud. AL-Qassimi nautis jälle oma hobi ning oli väga üllatunud kui Loeb selle ralli võita suutis. Tänu sellele ehk pakub raha rohkem meeskonnale.. Ning viimasete uudiste valguses on Citroen järgmine aasta raja toomas kolm autot. Ning kolmandat hakkavad jagama kuulukate kohaselt Loeb ja Breen
Väga üllatav ja põnev ralli oli kuni lõpuni. Ning seda suuresti tänu Tänaku ebaõnnele. Tiitli jaht jääb siis Austraalia ralli otsustada.
Kohtume Austraalias
Janec End And Out