http://foorum.ralli.ee/data/avatars/l/0/23.jpg?1531121624
(JRG) a.k.a Janeci ralli Glögi
2019 tundub, et tuleb palju lubav hoooaeg. Palju on kahe hooaja vahel olnud sahkerdamist. Ammu enam ei mäleta sellist liikumist Pilootide ja kaardilugejate vahel. Selle sega summa suvila taustal on vähemalt kolm meest jäänud töötuks. Graig Breen, Hayden Paddon ja Mads Østberg Nüüdseks peavad olema meeskondade kooseisud paigas. Juba Kuu ajapärast möirgavad mootorid Monte-Carlos


TOYOTA GAZOO RACING WRT
SÕITJATERIVI: Ott Tänak, Jari-Mati Latvala, Kris Meeke
Toyotas jäkavad kolmest plioodist kaks Ott Tänak ja Jari-Matti Latvala. Lahkunud Esapekka Lappi asemel toodi meeskonda Kris Meeke. Kes lõppenud hooaja keskel Citroenist kingad sai. Sõitjate rivi on suht kõva ja kiire. Kõik sõltud nüüd sellest kas Kris on suuteline sõitma nii, et ei lõpeta oma võistlusi kusagil võsas. Meeskond läheb ründama ja kaitsma oma meeskondliku tiitlit. Kõik kolm sõitjat on võimelised sõitusi võitma. Eks nüüd hooajal saab näha kuidas sisemine meeskonna keemia välja nägema hakkab. Kahtlusi tekitab kui hea wingman on Meeke. Latvala juba tõestas seda, et on igati valmis meekonna mängija. Küsimusi on veel. Kas Toyota sai lahti vaevanud probleemidest radikaga. Kas suudeti se viga parandada. Eks neile küsimustele annab vastuse algav hooaeg. Tänak läheb parandama oma viga mis jäi eelmisel aastal suuresti auto probleemide pärast tegemata

Hyundai i20 Coupe WRC foto: Bogdan Barabas

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT
SÕITJATERIVI: Terry Neuville, Andreas Mikkelsen, Dani Sordo, Sebastien Loeb
Hyundais jäid paika kaks sõitjat Terry Neuville ja Andreas Mikkelsen. Lisaks toodi juurde jõudu Sebastien Loebi näol. Ning tagalat kaitseb Dani Sordo. Loeb ja Sordo jagavad autot. Sordo sõidab kaheksal etapil. Ning Loeb kihutab kuuel etapil. Siit meeskonnast sai kingad paraku Paddon. Kelle jaoks lihtsalt ei jätkunud kohta. Aga olen arvamusel ja jäängi selle juurde, et Paddoni töötuks jäämises on süüdi Mikkelsen. Mees oli lõppenud hooajal oma haleda varju hale vari. Aga näe ikka sai täis hooaja. Hyundai läheb oma sõitjate riviga kindlasti püüdma Meeskondliku tiitlit. Ning Neuvillele individuaalset tiitli. Saab näha kui kiiresti suudab Loeb autoga sina peale saada. Ning kui palju ta hakkab kaarte segama tiitli heitlustes. Siiralt loodan, et need kaks mees kes autot jagavad suudavad Mikkelsenile ära teha. Võitude peale hakkab suure tõenasusega sõitma ainult Neuville. Võibolla on ka Loeb jälle konkurentsis

Foto. Fatih Esenlik

M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM
SÕITJATERIVI: Elfin Evans, Teemu Suninen, Pontus Tidemand
M-Spordi ümber käis sagin pärsi pikalt. Kas jätkavad või ei jätka. See võis ka olla selline PR trikk, et hoida meeskonda pildis. Meeskonnast lahkus nüüdseks kuuekorda meister Sebastien Ogier. Jättes juttude järgi M-Sporile suure majandusliku augu. M-Sport on hooaega alustamas suuresti noore kooseisuga. Ainsana on terve hooaja kaasa sõitnud ja omab suuri kogemusi on Evans. Suninen läheb sõitma teist hooaega. Samas aga oma esimest täis hooaega. Tidemand on kaasa teinud WRC autoga vaid ühe etappi. Tidemand teeb kaasa hooaja kaks esimest rallit. Eks siis ole näha tulemustest kas saab veel võimaluse mõnel rallil kaasa teha. Põhiliselt on M-Sport väljas kahe autoga Seega ei näe seda meeskonda kaasa mängimas meeskondlku tiitli jagamisel. Üks suur muudatus on meeskonnas veel. Nimelt pani papa Wilson oma ameti maha. Uueks meeskonna juhiks sai Millener. Noorelt kooseisult ootaks stabiilset sõitu punktidele. Sisimas loodan, et Tidemand teeb nendel kahel rallil Sunineni ja Evansi selja prügiseks. Siis on ehk lootus saada veel WRC autoga rallisi sõita. Aga selleks tuleb meeskonna kaaslased üle sõita.

Foto Citroen racing
CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT
SÕITJATERIVI: Sebastien Ogier, Esapekka Lappi.
Ciroen jäi ilma oma suursponsorist ning tuleval hooajal tullakse välja kahe autoga. Meeskond vahetas välja kogu oma sõitjaterivi. Töötuks jäid Graig Breen ja Mads Østberg. Meeskonda palgati vedama Ogier ning tema wingmaniks Lappi. Kui nüüd Ogier suudaks oma järjekordse tiitli võita siis kordaks ta Juha Kankunenii saavutust tulla meistriks kolmes erinevas meeskonnas. Meeskond on teinud auto juures suuri muudatusi. Ning Ogieri ja Lappi sõnul on auto tunduvalt paremaks läinud. See annab lootust, et Citroen suudab tõusta võitluses Hyundai ja Toyota kõrvale. Kuigi ollakse väljas ainult kahe autoga. Siis õhkõrn võimalus on ka meeskondliku tiitli jahtimises. Aga peamiselt on välja öeldud, et kõik kaardid laotakse Ogieri peale, et ta saaks oma seitsmenda tiitli.
Kokkuvõtteks võib öelda, et Sõitjate tiitli eest võitlevad Neuville Tänak ja Ogier. Sinna võivad veel sekkuda Meeke ja Latvala meeskondliku tiitli eest käib põhiline lahing Toyota ja Hyundai vahel. Ise loodaks, et Citroen ka natuke seal kaarte segaks.
Selleks korraks siis kõik
Janec End And Out