Tänapäeval MM-hooaja ainsa talverallina sõidetav Rootsi ralli sõideti esimest korda aastal 1950. Kuni aastani 1965 toimus võistlus suvel ning seda tunti nime all The Rally to the Midnight Sun. Alates 1965. aastast hakati Rootsi rallit sõitma talvel ning nii on see püsinud tänaseni. 1973. aastal sai Rootsi MM-ralli staatuse.

Läbi ajaloo on enim Rootsi MM-ralli võite ette näidata 1984. aasta maailmameistril Stig Blomqvistil ja 2000. ja 2002. aasta maailmameistril Marcus Grönholmil. Nii rootslasel, kui soomlasel on trofeede kapis viis Rootsi ralli esikohakarikat.
Pikalt püsis Rootsis traditsioon, kus ralli võidu jagasid omavahel vaid Skandinaaviast pärit võistlejad. 2004. aastal murdsid selle pikalt kestnud jada Sebastien Loeb – Daniel Elena. Lisaks üheksakordsetele MM-võitjatele on tänaseks veel kohalikud suutnud Rootsis alistada ka Sebastien Ogier – Julien Ingrassia ja möödunud aasta parimad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul.
Tootjatest on Rootsi ralli läbi aegade parim olnud Ford, kellel ette näidata seitse esikohta.
Toyotaga on MM-hooaja ainus talveralli võidetud kolmel korral. 1992. ja 1993. aasta ralli parimad olid Mats Jonsson – Lars Bäckman Toyota Celical ning 2017. aastal tõid uue generatsiooni Toyota Yaris WRC-le esimese võidu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila. Latvalast on tänavuse Rootsi ralli järel saamas sõitja, kes on võistelnud 197 MM-rallil, mis teeb soomlasest selles arvestuses enim rallisid startinud piloodi.

Ott Tänak startis esimest korda Rootsi MM-rallil aastal 2010. Tänaseks on kuus MM-rallit võitnud eestlasel ette näidata seitse lumist starti, millest parim on lõppenud aastal 2017, kui ta koos kaardilugeja Martin Järveojaga lõpetas ralli teisena. Kui ralli võitu veel Tänakul Rootsi teedelt pole, siis aastast 2012 on saarlasel 32 meetrise õhulennu eest ette näidata Colin’s Crest hüppe auhind.
Rootsis oma 65. MM-starti tegeval Järveojal on Rootsist suurepärased mälestused aastast 2014, kui koos Karl Kruudaga võideti WRC2 arvestuses.
Tänavust hooaega alustasid Tänak – Järveoja hästi ning Monte-Carlo rallil teeniti taaskord poodiumikoht, mis tähendab, et Rootsis stardivad eestlased neljapäeval ja reedel kolmanda autona.

„Tunneme, et oleme Rootsi ralliks valmis, kuid me pole päris kindlad, et millised olud meid ees ootavad. Möödunud aastal oli palju lund ja suured lumevallid, mis ongi see mida talverallilt tahta.
Meil oli endal stardipositsiooni tõttu raske konkurentsis püsida, sest värskes lumes ei olnud head pidamist. Loodan, et sellel aastal on meil kõrges konkurentsis püsimiseks paremad võimalused,” sõnas Tänak Toyota pressiteenistuse vahendusel.
Rootsis on rallifännidel võimalik näha koguni nelja Toyota Yaris WRC-d. Lisaks Tänak – Järveojale on Rootsis Jaapani autotootja toodangus istumas Latvala – Anttila, Kris Meeke – Sebastian Marshall ja üheks ralliks comebacki tegevad Marcus Grönholm – Timo Rautiainen.
Järjekorras 67. Rootsi ralli saab alguse neljapäeva õhtul, kui avakatsena sõidetakse 1,9 km pikkune Karlstadi publikukatse. Kokku sõidetakse nelja võistluspäeva jooksul 19 kiiruskatet ja läbitakse 316,80 katsekilomeetrit. Võistluskeskus asub Stockholmist 400 km kaugusel Torbys.