Ads ad-300x250
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
Kolmapäev, veebruar 1, 2023
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • Avaleht
  • WRC
  • Dakar
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
  • Ralli
    • Kaardilugemise Õpik
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • Rallikrossi Videod
    • Superkross
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Pood
No Result
View All Result
  • Avaleht
  • WRC
  • Dakar
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
  • Ralli
    • Kaardilugemise Õpik
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • Rallikrossi Videod
    • Superkross
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Pood
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home Ralli Kaardilugemise Õpik

KAARDILUGEMISE ÕPIK: Esko Allika

Marleenmaask lisas Marleenmaask
03 02, 2019
Kaardilugemise Õpik, Ralli
0
109
SHARES
340
VIEWS
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Jällegi on märkamatult kätte jõudnud pühapäev ning on aeg kirjutada järgmine peatükk “Kaardilugemise õpikusse”. Seekord võtame ette aga hoopis teistsuguse suuna ning vaatame, milliseid põnevaid mõtteid ja lugusid jagab meiega kohaliku WRC-klassi kaardilugeja Esko Allika!

Esko kaardilugeja karjäär sai alguse tänu vanameister Ants Kristallile, kes oli nõus Eskole ja Taavi Niinemetsale oma ralliveokat laenama. Kui alguses Esko unistas rohkem auto roolimisest, siis üheskoos Taaviga lepiti kokku, et Esko loeb kaarti ning Taavi sõidab. Aja jooksul ongi nii kujunenud, et just Esko istub kõrvalistmel ning ega tundub, et Taavi väga kõrvalistmele ei kipugi ehk on asi selles, et Taavi lihtsalt ei julge, arvab Esko.

“sai Taaviga kokkulepitud, et tema sõidab ja mina loen kaarti. nüüd on ajaga selgunud, et ega Taavi kõrval istmele väga ei kipu, olen paar korda pakkunud, et äkki loed ise selle segase jutu ette, aga ei, kardab vist. “

Taavit kirjeldab ta aga kui väga otsusekindlat inimest, kes sõitjana oskab samuti väga hea strateeg olla. Taavi kõrval sõites tuleb aga Esko sõnul alati valmis olla selleks, et kui peaks juhtuma paljude kaardilugejate suurim hirm – järje kaotamine – siis ei tasu järje leidmisega kaua venitada, sest ega sellise “pisiasja” pärast jalga gaasipedaalilt ei tõsteta. Esko enda suurim hirm on seotud auto tehnilise poolega, kui midagi peaks autol olema valesti või halvasti, siis tekivad pähe mitmesugused mõtted – sõitmine ja remont korraga ning just siis hakkab tavaliselt ka eksimusi juhtuma.


FOTO: Marleen Maask (Ralli.ee)

Esko arvates kõige kõvem laks pärineb 2013.aasta Saaremaa rallilt, kus sõideti kivisse. Ning nagu ka varasemalt mainitud mitmele asjale korraga mõtlemine mõjus lõppkokkuvõttes halvasti: “Maadlesime terve ralli erinevate probleemidega ja lõpuks tähelepanu hajus, sealt see väljasõit ka tuli.” Ka Taavi arvates on nende karjääri kõige hullem õnnetus just 2013.aasta Saaremaa Rallil: “Sõitsime umbes sama suure kivi otsa nagu me veokas .Umbes 70km/h hooga suutsime kivi liigutada 3-4 cm. Kivis lõpetasime, kuna sellel rallil vaevasid meie sõidukit erinevad tehnilised probleemid, mis ei lasknud sõidule keskenduda ehk tehnika ettevalmistus võistluseks oli puudulik.”

Mainimist väärt Esko arvates on ka meeste debüütrallil juhtunud avarii: “See juhtus minu eksimusest, kui olin lugemisega väga maha jäänud ja vasak 3 tugeva asemel, ütlesin hoopis parem 0. Õnneks olid fännid suhteliselt lähedal ja sai auto püsti lükatud, ning lõpetasime ralli.”

FOTO: Marleen Maask (Ralli.ee)

Eksimusi on tulnud ette aga hiljemgi ning need Eskot ei heiduta, kui eksimusi tuleb, siis on esmalt oluline kiiresti uuesti järg leida ning hiljem tehtud veast õppida ehk siis tänapäevaseid vahendeid kasutades sõitu videolt vaadata, hinnata mis läks valesti ja vead selgeks teha, sest kui näiteks ka korduvkatseks ei jõua analüüsida vigu, siis on sama eksimus üsna tõenäoline tulema.

Eksimusi tuleb Esko sõnul kohati ülesõidul aga rohkemgi ette kui katse ajal, sest ta tõdeb, et loomulik GPS ning orienteerumine neil kummalgi väga hea ei ole: “Kord panime järjekordselt tee otsast mööda ja polekski nagu midagi olnud, aga käigukast oli järjekordselt katki, tagurpidi käiku polnud ning ka seda ühte käiku väljavõtta ei saanud mis oli alles jäänud, siis Taavi hoidis sidurit all ja mina üksi tõukasin autot oma 50 m tagasi, naljaga võttes parandasin oma eksimuse üksi.”

“Kui oskaks prantsuse keelt, siis Sebastian Loebile. Tema tõi rallimaailma uue taseme.”

Kui Esko saaks valida ükskõik, kellele kaarti lugeda, siis tahaks ta sellega seoses ka prantsuse keelt osata, sest tema sooviks proovida kaardilugemist üheksakordsele autoralli maailmameistrile Sébastien Loeb’ile. Tema arvates tõi just Loeb rallimaailma uutmoodi taseme ning oleks hästi põnev näha tippklassi ralli n-ö köögipoolt ehk kuidas valmib legend ja kuidas näiteks autot seadistatakse.

FOTO: Marleen Maask (Ralli.ee)

 

Taavi sõnul on Esko väga julge ja hea sõber, kellega on palju aega koos veedetud ning juba noorena “jõlguti” üheskoos palju ringi. Kui tekkis võimalus ralliautoga sõitma hakata, siis tundus loogiline samm ka seda seiklust koos teha. Nende ralliseltskond on ainulaadne ka selle poolest, et just sealt sai alguse nimetus “Gaz-WRC” ning kiiresti käepärastest vahenditest tehti uhke logoga lipp.

Tundub, et auto on aga igati ka oma nime vääriline, sest Esko sõnul on sõidutempo niivõrd kiireks läinud, et ega tee ja tee kõrval toimuva jälgimine on muutunud keerulisemaks kui aegade alguses. Siiski tõdeb Esko, et on leidnud mõnikord selle aja, et lehvitada neile fännidele, kes vähegi jõuavad ja viitsivad veokaid katsetel ära oodata ja neid fänne ei ole sugugi vähe! Lisaks eelnevale on tänapäevane Gaz-ralliauto kindlasti WRC-liidet väärt, sest veokale on tekkinud rallile kohane roolimine, käigukast ja pidurid. Varasemalt pidi ralliveoka juht rohkem tegelema veoautojuhtimise, kui rallisõiduga. Lisaks on tänapäeval kõik instrumendid muutunud palju täpsemaks ja ka kaardilugemise tehnika on kõigile taskukohane ja kättesaadav – tõmbad äppi alla ja ongi olemas!

Mõlema mehe vaieldamatu lemmikralli on koduse ralliaasta kõige traditsioonilisem ja omapärasem ralli – Saaremaa Ralli! Taavi sõnul on see eriline oma tehnilisuse ning selle poolest, et 2007. aastal oli see nende esimene ühine ralli. Esko sõnul peitub Saaremaa erilisus just veokate austamises ja asjaolus, et neid sellel rallil tavapärasest rohkem kihutamas näeb. Siiski tõdeb ta, et tegelikult on kõik Eesti rallid toredad ning siinkohal saadab tervitused ja kiidusõnad kõigile rallikorraldajatele ning rallifännidele soovib ta head rallimelu ja katsete äärde ilusaid elamusi!

 

Suur aitäh Esko & Taavi!

 

 

REKLAAM
Märksõnad: Top
Share103Tweet3Send
Telli teavitus
Teavita mind
guest

guest

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Eelmine

PILTUUDIS: Väätsa lumememmede paraadil valmistati lumest Ott Tänaku Toyota WRC

Järgmine

VIDEO: Marcus Grönholm ja Timo Rautiainen valmistusid täna Rootsi ralliks

Sarnased Uudised

Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask
Eesti Autoralli

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

31 01, 2023

...

Malcolm Wilson Foto: M-Sport
WRC

Wilson avalikustas, miks ei olnud Montes rohkem M-Spordi Ford Pumasid stardis

31 01, 2023

...

Lae veel
Järgmine
VIDEO: Marcus Grönholm ja Timo Rautiainen valmistusid täna Rootsi ralliks

VIDEO: Marcus Grönholm ja Timo Rautiainen valmistusid täna Rootsi ralliks

Kurvilise tee legendid

Aavo Pikkuus - Aarne Timusk kiiruskatsel. Foto Heikki Järlik

Eesti ainus rallisõitjast Olümpjavõitja – Aavo Pikkuus – Kurvilise tee legendid

lisas Ralli.ee
26 01, 2023
0

Georg Valdek

Kas teadsid kes on Eedo Raide kaardilugeja Georg Valdek?

lisas Ralli.ee
24 01, 2023
0

Kas teadsid kes on Aarne Timusk? – Kurvilise Tee Legendid

Kas teadsid kes on Aarne Timusk? – Kurvilise Tee Legendid

lisas Ralli.ee
11 01, 2023
0

  • Kuum
  • Kommentaarid
  • Uued
Malcolm Wilson Foto: M-Sport

Wilson avalikustas, miks ei olnud Montes rohkem M-Spordi Ford Pumasid stardis

31 01, 2023
Neuville tänasel testil Foto: Juha Mäkkeli

PILDID: Neuville sõitis Rootsi ralli eelsel testil teelt välja

30 01, 2023
Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

31 01, 2023
Kalle Rovanperä Rally Estonia 2022 Toyota Gazoo Racing WRT

Rovanpera selgitas, miks ta ei suutnud Monte võidu eest võidelda?

30 01, 2023
Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

31 01, 2023
Malcolm Wilson Foto: M-Sport

Wilson avalikustas, miks ei olnud Montes rohkem M-Spordi Ford Pumasid stardis

31 01, 2023
Neuville tänasel testil Foto: Juha Mäkkeli

PILDID: Neuville sõitis Rootsi ralli eelsel testil teelt välja

30 01, 2023
Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

30 01, 2023

Eksklusiivsed Ralli.ee meened

Värvirõõmsad logoga päikeseprillid!

Värvirõõmsad logoga päikeseprillid!

lisas Ralli.ee
12 01, 2022
0

Kas ees on suvepuhkus, suusareis...

Ralli.ee autokleebis

Ralli.ee autokleebis

lisas Indrek
23 01, 2018
1

Kui sulle meeldib ralli.ee ning...

Ralli.ee logoga nokats

Ralli.ee logoga nokats

lisas Indrek
01 01, 2022
1

Piiratud koguses valminud Ralli.ee logoga...

Viimased Uudised

Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

lisas Ralli.ee
31 01, 2023
0

Malcolm Wilson Foto: M-Sport

Wilson avalikustas, miks ei olnud Montes rohkem M-Spordi Ford Pumasid stardis

lisas Ralli.ee
31 01, 2023
0

Neuville tänasel testil Foto: Juha Mäkkeli

PILDID: Neuville sõitis Rootsi ralli eelsel testil teelt välja

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Ajaloonurk

AJALOONURK: Toomas Diener & Aigar Vahelaan MOMUS 20.08.2021 Osa 1

AJALOONURK: Toomas Diener & Aigar Vahelaan MOMUS 20.08.2021 Osa 1

23 08, 2021
Päev mil kohtusid argentiinlaste kaks palavalt armastatut spordiala – jalgpall ja autoralli – VIDEO

Päev mil kohtusid argentiinlaste kaks palavalt armastatut spordiala – jalgpall ja autoralli – VIDEO

26 11, 2020
Esimene rahvusvaheline “Lada” ralli Nõukogude Eestis

Esimene rahvusvaheline “Lada” ralli Nõukogude Eestis

22 03, 2021
Ott Tänak ja Martin Järveoja Tšiili rallil 2019 Fotot: Toyota Gazoo Racing WRC

Kes on läbi aegade noorim autoralli maailmameistriks kroonitud kaardilugeja?

19 12, 2022

Märksõnad

2018Aluksne ralliautoralli-MMDakar 2023Dakar Rally 2018Egon KaurEsapekka LappiGrossi Toidukaubad Viru Ralli 2020Hyundai MotorsportJari-Matti LatvalaKalle RovanperäKen TornKorsika ralliLõuna-Eesti ralliM-SportMartin JärveojaMehhiko ralliMonte Carlo ralliNeste Rally FinlandOlerex EMV rallikrossisOliver Solbergott tänakrallikrossrally estoniaRally Estonia 2020Rally Estonia 2022Robert VirvesRoland PoomRootsi ralliRR Estonia Tartu Rally 2017Saaremaa ralliSardiinia ralliSebastien LoebShell Helix Rally EstoniaSébastien OgierTallinna ralliThierry NeuvilleToomas TriisaTopToyotaToyota Gazoo RacingUrvo MännamaVodafone Rally de Portugal 2018WRCWRX

Tänane top

Malcolm Wilson Foto: M-Sport

Wilson avalikustas, miks ei olnud Montes rohkem M-Spordi Ford Pumasid stardis

lisas Ralli.ee
31 01, 2023
0

Neuville tänasel testil Foto: Juha Mäkkeli

PILDID: Neuville sõitis Rootsi ralli eelsel testil teelt välja

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Ott Tänak Otepää Talverallil 2021 Foto Marleen Maask

Otepää talverallil on stardis 85 võistluspaari, neist kaks Ford Puma Rally1-ga

lisas Ralli.ee
31 01, 2023
0

Kalle Rovanperä Rally Estonia 2022 Toyota Gazoo Racing WRT

Rovanpera selgitas, miks ta ei suutnud Monte võidu eest võidelda?

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Foto: Ellis Hardy

Vaata pikemat videot sellest kuidas Tänak Ford Pumaga lumel kihutab

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Kuu top

Kuvatõmmis videost

Otti ja Martinit tabas M-Sport Ford Puma testil ootamatu üllatus – VIDEO

lisas Ralli.ee
09 01, 2023
1

M-Sport Monte Carlo 2023 Foto. M-Sport

Wilson tunnistas, et M-Sport teeb Tänaku nimel suure ohverduse

lisas Ralli.ee
18 01, 2023
1

Carlos Sainz peale õnnetust Dakaril Foto: Getty Images

Carlos Sainzi Dakari avarii kohutavad tagajärjed selgusid haiglas!

lisas Ralli.ee
17 01, 2023
0

Benediktas Vanagas avalikustas, mis temaga juhtus Dakari rallil!

Benediktas Vanagas avalikustas, mis temaga juhtus Dakari rallil!

lisas Ralli.ee
04 01, 2023
0

PILDID: Pealtvaatajad tegelesid Monte Carlo rallil raja ääres millegi muu kui võistluse jälgimisega

PILDID: Pealtvaatajad tegelesid Monte Carlo rallil raja ääres millegi muu kui võistluse jälgimisega

lisas Ralli.ee
20 01, 2023
0

  • Kontakt
  • Meist

© 2023 RS Meedia OÜ

No Result
View All Result
  • WRC
  • Dakar
  • Ajaloonurk
  • Ralli
    • ERC
    • Eesti Autoralli
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
  • Autokross
    • Uudised
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • Galerii
    • Ralli
    • Rallikross
    • Autokross
    • Jäärada
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Dakari videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
  • Pood

© 2023 RS Meedia OÜ

Tere Tulemast Tagasi!

VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
wpDiscuz
0
0
Meile meeldiks kuulda teie arvamust, palun lisa kommentaarx
()
x
| Vasta
Ralli.ee kasutab küpsiseid. Selle veebisaidi kasutamist jätkates annate nõusoleku küpsiste kasutamiseks. Kasutajatingimused.
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Tuvastati Ad-Blocker :(((

Palun toetage meid lubades reklaamide esitamine sellel veebilehel. See aitab meil ralli.ee veebilehte ülal pidada. Sisu vaatamiseks keelake reklaamiblokeerija ja värskendage lehte!

Sulge teade Värskenda