“Kaardilugemise õpiku” pühapäev on jällegi käes ja on aeg kirjutada õpikusse järjekorras juba kaheksas peatükk, mille peaosas on seekord Kermo Kärtmann!
Kermo kaardilugeja karjäär sai alguse 2008. aastal kui ta hakkas kaarti lugema Kristo Tammele, ühine koostöö Aiko Aigroga sai alguse aga 2014 aasta talverallil! Aiko kirjeldab Kermot kui head lõuapoolikut, kelle käes on suur osa nende tegemisest nii enne võidusõitu kui ka võidusõidu ajal ehk tema kannab ette selle, mis Aiko on talle ette rääkinud ja Aiko sõnul peab Kermo selle ILMA VIGADETA ja kordades kiiremini ette kandma. Parima omadusena nimetab Aiko aga oskust isegi kõige halvemad asjad kullaks rääkida.
“Kermot on ühe sõnaga suhteliselt keeruline kirjeldada, aga kui ühe sõnaga, siis lõuapoolik!”
Kermo ise kirjeldab kaardilugeja ametit nii: “Kaardilugeja on ta katsel, ülesõidul on ta GPS ja vaatab alles jäänud ülesõidu aega. Vabal ajal on ta sõber piloodile ja osa meeskonnast.” Lisaks eelnevale on kaardilugeja Kermo sõnul piloodi silmadeks ja ülesõitudel meeleoluloojaks. Kaardilugeja päevad on aga pikad ning algavad need tavaliselt dokumentide väljavõtmisega ning lõppevad alles siis, kui ära antakse ajakaart. Aiko sõnul on kaardilugejal palju kohustusi ning asju milleks valmis peab olema on palju: “Kõigeks peab ta valmis olema nii selleks, et ise autot remontima kui ka omi kohustusi tegema ja see on ikkagi suur meeskonna töö!”

Kui aga rääkida enamiku kaardilugejate hirmust eksimisest ja rütmi kadumisest, siis sõnas Kermo, et kui rütm kaob, siis kergitab piloot tavaliselt gaasipedaali ning kaardilugeja enesekindlus väheneb. Siiski pole tema sõnul suuremaid õnnetusi ette tulnud. Kui Kermo saaks valida ükskõik, kellele kaarti lugeda, siis valiks ta kas Ott Tänaku või kellegi kiire BMW sõitja, näiteks Marko Ringenbergi. Samuti on tema rallimaailma eeskujud seotud hetkel kõige kuulsama rallipaariga – Ott Tänaku ja Martin Järveojaga, sest on näha, et nende kiiruse taga on korralik ja lihtne legend, mille järgi on võimalik niivõrd kiiresti sõita.
“Aluksne ralli 2017 esimese päeva pimedas sõidetav katse, kus oli lumesadu oli nii tihe, et oli raske kohaneda kurvi alguste ja vahemaadega.”
Kõige meeldejäävam ralliseik Kermo sõnul pärineb 2017.aasta Aluksne rallilt, kus õhtusel katsel oli nii tihe lumesadu, et rallil toimetulek oli raskendatud. Kõige keerulisem ralli kaardilugejale on tema arvates Saaremaa, mis on ühtlasi ka Kermo enda lemmik just seetõttu, et kõik, kes üle lõpupoodiumi sõidavad on tegelikkuses juba võitjad.
Aiko sõnul on tema lemmikud rallid ikka kodulähedased sõidud ja kuna ise on ta Otepäält pärit, siis kõige südamelähedasemad ikka koduteed ehk Rally Estonia, Lõuna-Eesti Ralli ja Tartu Rally on ka üks lemmikud olnud. Lõuna-Eestis on nukid ja hüpped need, mis teevad sõitmise nauditavaks! Ka Saarema ralli meeldib Aikole just oma omapära nii kiirete kui aeglaste ja kitsaste kiiruskatsete poolest!

Rallide ajal lõõgastub Kermo siis, kui rajal ja üldises asjaajamises hästi läheb, rallidevälisel ajal meeldib talle aega veeta ning lõõgastuda oma pere ja laste seltsis.
Aitäh Kermo & Aiko!