• Saada Uudis
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
Kolmapäev, märts 22, 2023
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • Avaleht
  • WRC
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
    • Dakar
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • WRX
    • Jäärada
    • Superkross
    • NitroRX
    • Rallikrossi Videod
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
No Result
View All Result
  • Avaleht
  • WRC
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
    • Dakar
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • WRX
    • Jäärada
    • Superkross
    • NitroRX
    • Rallikrossi Videod
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home Ralli Kaardilugemise Õpik

KAARDILUGEMISE ÕPIK: Mirko Kaunis

Marleenmaask lisas Marleenmaask
11 03, 2019
Kaardilugemise Õpik, Persoonilood, Ralli
0
192
SHARES
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Veel enne kui “Kaardilugemise õpik” teeb väikese pausi, toome teieni veel ühe omamoodi huvitava kaardilugemise loo. Seekord on enda kogemusi, mõtteid ja värvikamaid seiku meiega jaganud Mirko Kaunis!

Mirko kaardilugeja karjäär algas võrreldes kõigi eelnevate lugudega teistmoodi, nimelt oli tema esimene kaardilugemine rahvarallil, 2009.aastal Saaremaal koos Rivo Vähiga, kus omas võistlusklassis saavutati toona isegi esikoht! Eriti märkimisväärne on asjaolu, et Mirko oli toona kõigest 14.aastane! Esimene sportralli Mirkol ja heal sõbralKristjan Lepindil oli möödunud aasta Lõuna-Eesti Rallil. Sellest päevast on Mirkol jagada ka põhjalik ülevaade:

“Hommikul olen tavaliselt mina esimene ärkaja – meie ekipaaži kohusetundlikum pool. Kiired kõned Ennule (just nii kutsutakse teda meie seltskonna juba aastaid, põhjust ei suuda üheselt keegi välja tuua. “Eks ta paras Enn ole!”) Lootus ta ärkvel meelest ja stardivaimust kadus, kui unine hääl vastas, et “jaa, kohe paneme ajama”. Igaljuhul tubli tunnike hiljem suundusime juba võistlusautol hooldusparki. Meeskond oli kogu öö mõelnud streikiva tehnika mõjuvaid põhjusi ja meiegi panime vaimu valmis esimeseks pikemaks hoolduspausiks. Tõsine rabelemine, mis päevapeale muutus juba pigem rutiiniks, et miskit oleks tarvis teha, mis aitaks veale jälile saada. Päeva edenedes läks tehnika küll veidi paremaks, kuid viga ei kadunud. Sõitsime pidevalt avariirežiimist päästva Fordiga päeva õhtusse – see õnnestus! Õnnesoovid, käepigistused, soojad sõnad kõlasid peale poodiumit lausvihmas rohkem veel kui sageli – koduralli ju siiski. Jätsime auto suletud boksi ja suundusime meeskonnaga plaane arutama – tulevikku ja ka eelkõige õhtut silmas pidades. Tõime võiduka ratsu mõni aeg hiljem ära koju ja alustasime planeerimisega. Õhtu lõppedes istusime oma kambaga juba Ennu juures teleka taga, vaatasime eksimusi, analüüsisime muresid ja arutasime edasist. Tõeline kokkuhoidmine võib vahel ollagi just see, mis viib sihile!”

“Mirko oli see inimene, kes juhendas mind, kui sõitmine muutus kiireks ja tempokaks. Ta oli mu kõrval jäärajal, juhendas ja koos saime kiire sõidu käppa. Ta on mu tõeline mentor, keda usaldaksin pimesi.”

Kristjan Lepindkirjeldab Mirkot kui multitalenti, kellega on koos juba pikka aega sõidetud, nende ühine tee sai alguse samuti rahvarallidelt ning erinevatelt jääradadelt. Kristjani sõnul muutus just tänu Mirkole tema sõit kiireks ja tempokaks ning Mirko juhendamisel areneti aina kiiremaks. Samuti on Kristjan veendunud, et just temal ongi maailma parim kaardilugeja, sest katsetel suudab ta jääda tasakaalukaks ja kindlakäeliseks, ei ärritu, vaid teeb koostööd ja hoiab meeskonnavaimu. Kõik see abivalmidus, ettevõtlikkus ja motiveeritus ongi Kristjani sõnul Mirko ideaalsed omadused, mis viivad neid koos edasi ning takistavad allaandmist. Kristjan on koostööst Mirkoga lausa nii vaimustunud, et ta pole kindel, kas isegi maailma tipud (näiteks Järveoja või Ingrassia) suudaks teda asendada või kas ta neid Mirko asemele üldse sooviks.


“Ma olen Mirkoga koos bensiinilõhnas ja adrenaliinijanus üles kasvanud, Kelle vastu ma teda asendada suudaks? See kõlab uskumatuna, aga kui mulle pakutakse asenduseks maailmatasemel Julien Ingrassiat või Martin Järveojat – ma poleks kindel, kas neid asemele sooviks.”

Häid sõnu jagub ka Mirkol Kristjanile, sest tema sõnul on Kristjan väga innukas piloot, kes alati teab, mida ja millal on vaja teha. Koostöö Kristjaniga algas umbes neli aastat tagasi jäärajavõistlusel, kus nagu varasemalt öeldud, Mirko asus Kristjanit juhendama ja näpunäiteid jagama. Sealt edasi tulid rahvarallid ja -sprindid ning kuna koostöö sujus hästi, siis avanes peale kolme rahvaspordihooaega ja aastast pausi võimalus sõita esimene ühine sportralli ning mis parim, seda veel meeste kodurallil Lõuna-Eestis. Sõprussidemed on meestel juba väga pikaaegsed ning ulatuvad Mirko sõnul aega kui Kristjanil jalad alles jalgrattapedaalideni ulatusid ning üheskoos sai toona ka Lõuna-Eesti rallil Võru linnakatseid vaatamas käidud.

Ei jäänud ka seekord puudutamata teemad nagu hirmud ja eksimised rallidel. Hirmude kohta ütleb Mirko, et eks kerge kartus püsib alati kaasas ning kui peaks aknast välja vaatama ja sõiduki suund mingil põhjusel liigub trajektoorilt kõrvale, teeb hirm kohe kindlasti suured silmad põhjusega, et mis saab edasi. Üldiselt tõdeb Mirko, et mida vähem kaardilugeja aknast välja vaatab, seda parem tal endal on. Eksimiste kohta ütleb ta, et kui tuleb ette eksimisi või järje kaotamisi, siis tuleb Mirkol kindlameelselt öelda: “Stopp – midagi on valesti” ning stopp selles situatsioonis ei tähenda seisma jäämist, vaid kaardilugejapoolset pausi tegemist legendi lugemisest. Tagasi järjele saamiseks hindab ta olukorda eesolevate kurvide ja detailide näol, samal ajal legendist sarnasust otsides. Ka Kristjani sõnul on Mirkol kujunenud väga hea tunnetus kurvide läbimisel ning ka kogemustepagas on tal üsnagi võimas, nii et selline mure tavaliselt väga kaua ei kesta ning lootusetult kaua ei pea piinlema ning järg leitakse üsna kiirelt.

Rallisport ei puuduta aga ainult rallisõitjaid ja kaardilugejaid, vaid ka lähedasi ja fänne. Mirko sõnul suhtusid tema lähedased sellisesse valikusse rahumeelselt. Nimelt oli tema isa see, kes teda sõitma õpetas ning esialgu jäärajavõistlustele ning hiljem ka noortesprintidele ja rahvarallidele viis. 2018.aastal otsustas Mirko kaasa teha terve rahvarallihooaja, mille tulemuseks oli 2WD-V klassi II koht. Muidugi natuke nõrgema närvi ja võib-olla ettevaatlikuma ellusuhtumisega inimesed, eelkõige Mirko ema, polnud alguses kõige paremini meelestatud ning loomulikult tekkisid küsimused, miks nõnda kihutama peab ja mille jaoks üldse. Mirko sõnul mõistab ta hästi, et ema süda muretseb ja seda põhjusega, aga võistlustelt heade emotsioonidega naastes ja võib-olla ka mõne suurema saavutusega suudab ta kõigile sära silmadesse tuua.

Rääkides lemmikrallidest, nimetab Mirko 2014.a Kurzeme rallit, mis enda väga vaheldusrikaste katsetega ning paljuski Lõuna-Eesti tuttavatele koduradade detailidele jäi talle hästi meelde. Kristjani vaieldamatu lemmik on aga loomulikult koduste teedega Lõuna-Eesti Ralli, kus 2018.aastal sai ka sportrallidebüüt tehtud. Sealt saadud emotsioon vist ei unune ealeski – esimene suur ralli, õige võistlusauto roolis. Hoolimata selles, et tulemus oli oodatust kehvem, siis raja ääres kaasaelanud fännid, meeskond, kes aitas olukorda kontrolli all hoida ning loomulikult pere, kes ühelt poolt hirmuga, teiselt poolt uhkusega neile kaasa elas – see oli tema sõnul ülimega. Loomulikult on märkimisväärsed ka kodused kuppelteed ja voolavad kurvid, mis on tõeliselt nauditavad.

Muidugi tuleb kõigist sellistest seiklustest ka vahepeal lõõgastuda ning Kristjani sõnul on kohe peale rallit vaja ülevaadata sisekaamera videod ning arutada, mis läks hästi, mis halvasti ning millised on plaanid järgmiseks ralliks. Korralik pidulaud, hea seltskond, palju nalja on need märksõnad, mis muudavad rallijärgse õhtu meeldejäävaks ning pingetest vabastavaks. Ka Mirko kirjeldab rallist lõõgastumist sarnaste märksõnadega, tema sõnul võiks lisaks eelnevale plaani mahtuda ka väike kosutav saun ning peale seda tuleb asuda tagasi igapäevaste toimetuste juurde.

Mirko, kelle jaoks ralli on väga karm haigus, mille ravimist ta on asjatult proovinud jagab kiidusõnu ka fännidele, kelle arv on järjest kasvavas trendis. Tema sõnul teeb see ainult head meelt ning seetõttu tahetakse endast parim anda nii rajal, videote näol kui ka sotsiaalmeedias ning tehakse kõike, et toetajatele võimalikult lähedal olla. Samuti soovitab ta kõigil ka hoolduspargis tulla julgelt ligi – kiida või laida, keda, nemad võtavad kõik vastu ja teavad, et on vähemalt olnud tähelepanuväärilised! Kohtumiseni rallidel!

Suur aitäh Mirko ja Kristjan!

 

 

 

 

 

Märksõnad: Top
Share149Tweet18Send
Telli teavitus
Teavita mind
guest

guest

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Eelmine

Võimast sõitu teinud Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid Mehhiko ralli teisel kohal

Järgmine

Laupäeval toimuma pidanud Raplamaa rahvaralli lükkub edasi!

Sarnased Uudised

VIDEO: Mehhiko ralli kõige lõbusamad hetked ja põnevad küsimused sõitjatele!
WRC

VIDEO: Mehhiko ralli kõige lõbusamad hetked ja põnevad küsimused sõitjatele!

22 03, 2023

...

M-Spordi pealik Richard Millener. Foto: @World/M-Sport
WRC

M-Spordi meeskonnajuht Tänaku muredele kiireid lahendusi ei luba

22 03, 2023

...

Lae veel
Järgmine

Laupäeval toimuma pidanud Raplamaa rahvaralli lükkub edasi!

  • Kuum
  • Kommentaarid
  • Uued
Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

21 03, 2023
Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

21 03, 2023
Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi Mehhiko rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport

Kas Lappi koht Hyundais on ohus kuna kolm esimest rallit on ebaõnnestunud?

21 03, 2023
Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

21 03, 2023
Ott Tänak ja Martin Järveoja Mehhiko rallil Foto: Toyota Gazoo Racing WRC

Ametlik: Mehhiko on 2023. aastal WRC-sarja kolmandaks etapiks

2
VIDEO: Mehhiko ralli kõige lõbusamad hetked ja põnevad küsimused sõitjatele!

VIDEO: Mehhiko ralli kõige lõbusamad hetked ja põnevad küsimused sõitjatele!

22 03, 2023
M-Spordi pealik Richard Millener. Foto: @World/M-Sport

M-Spordi meeskonnajuht Tänaku muredele kiireid lahendusi ei luba

22 03, 2023
Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

21 03, 2023
Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

21 03, 2023

Viimased Uudised

VIDEO: Mehhiko ralli kõige lõbusamad hetked ja põnevad küsimused sõitjatele!

VIDEO: Mehhiko ralli kõige lõbusamad hetked ja põnevad küsimused sõitjatele!

lisas Ralli.ee
22 03, 2023
0

M-Spordi pealik Richard Millener. Foto: @World/M-Sport

M-Spordi meeskonnajuht Tänaku muredele kiireid lahendusi ei luba

lisas Ralli.ee
22 03, 2023
0

Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Foto: Pille Russi

Tarvastu Karika teisel etapil osales üle saja võistleja

lisas Kristjan Sooper
21 03, 2023
0

Märksõnad

2018Aluksne ralliautoralli-MMDakar 2023Dakar Rally 2018Egon KaurEsapekka LappiGeorg LinnamäeGrossi Toidukaubad Viru Ralli 2020Hyundai MotorsportJari-Matti LatvalaKalle RovanperäKorsika ralliLõuna-Eesti ralliM-SportM-Sport FordMartin JärveojaMehhiko MMMehhiko ralliMonte Carlo ralliNeste Rally FinlandOlerex EMV rallikrossisOliver SolbergOtepää Talveralliott tänakPierre-Louis Loubetrally estoniaRally Estonia 2020Rally Estonia 2022Robert VirvesRoland PoomRootsi ralliSaaremaa ralliSardiinia ralliSebastien LoebSerras de FafeShell Helix Rally EstoniaSébastien OgierTallinna ralliThierry NeuvilleTopToyota Gazoo RacingUrvo MännamaWRCWRC2

Tänane top

Ott Tänak Mehhiko rallil 2023 Foto M-Sport

Tanak: Ma ei jää WRC-sse ainult selleks, et viiendaid kohti saada

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Takamoto Katsuta Foto: Toyota Gazoo Racing

Katsuta sai peale Mehhiko MM-rallit noomituse

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Cyril Abiteboul ja Esapekka Lappi Mehhiko rallil 2023 Foto: Hyundai Motorsport

Kas Lappi koht Hyundais on ohus kuna kolm esimest rallit on ebaõnnestunud?

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Craig Breen Rootsi rallil 2023 Foto: Hyudnai Motorsport

Rootsi MM-rallil võimast sõitu teinud Craig Breen pääseb taas Hyundai Rally1 rooli

lisas Ralli.ee
21 03, 2023
0

Kalle Rovanperä Rootsi ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Soomlased kahtlustasid Tänakut tahtlikult aeglases sõitmises

lisas Ralli.ee
18 03, 2023
1

Kuu top

Kalle Rovanperä Rootsi ralli 2023 Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Soomlased kahtlustasid Tänakut tahtlikult aeglases sõitmises

lisas Ralli.ee
18 03, 2023
1

Gus Greensmith Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Endine M-Spordi piloot – “Ma täitsa mõistan, miks see auto nii edukas on”

lisas Ralli.ee
06 03, 2023
0

Scene Design tegi dioraama Tänaku ja Järveoja Monte Carlo ralli õnnetusest

Scene Design tegi dioraama Tänaku ja Järveoja Monte Carlo ralli õnnetusest

lisas Ralli.ee
02 03, 2023
0

Ott Tänak ja Martin Järveoja Mehhiko ralli poodiumil 2019 Foto: Toyota Gazoo Racing WRC

Mehhiko MM-ralli ajakava, stardijärjekord ja kuidas Eesti kanalid seda näitavad

lisas Ralli.ee
16 03, 2023
0

Sebastien Loeb Monte Carlo Rally 2022 Foto: M-Sport

Sebastien Loeb naaseb rallirajale ootamatu ralliautoga

lisas Indrek
14 03, 2023
1

  • Kontakt
  • Meist

© 2023 RS Meedia OÜ

No Result
View All Result
  • WRC
  • ERC
  • Ralli
    • Eesti Autoralli
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • Rahvasport
    • Rallisprint
    • Dakar
  • Rallikross
    • WRX
    • NitroRX
  • Superkross
  • Jäärada
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • RalliTV
  • Autokross
    • Uudised
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Galerii
    • Ralli
    • Rallikross
    • Autokross
    • Jäärada
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Dakari videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
  • Ajaloonurk
  • Ringrada
  • Saada Uudis või Vihje

© 2023 RS Meedia OÜ

Tere Tulemast Tagasi!

VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Tuvastati AdBlock!!!

Tuvastasime, et kasutate reklaamide blokeeriat.

Palun toetage meid, lubades reklaamide esitamise ralli.ee veebilehel, sest see on ainus, mis aitab meil tasuda serveri haldamisega kaasnevad kulud.

Sulge Värskenda
wpDiscuz
0
0
Meile meeldiks kuulda teie arvamust, palun lisa kommentaarx
()
x
| Vasta
Ralli.ee kasutab küpsiseid. Selle veebisaidi kasutamist jätkates annate nõusoleku küpsiste kasutamiseks. Kasutajatingimused.