Kristen Volkov ja Erki Eksini seiklused Hiiumaa rahvarallil

0
706

Laupäeval lõppes hooaja viimane, Hiiumaa rahvaralli. Meie jaoks seekord kahjuks katkestamisega tehniliste probleemide tõttu eelviimasel kiiruskatsel. Siiski oli tegu laheda ralliga. 

Esimesed 4 kiiruskatset sõideti reede õhtul ja meie start reedestele ringidele oli pimedas kell 17.47. Kaks esimest olid väga kitsad ja auklikud kruusakatsed, proovisime mis me proovisime, aga head aega ei tulnud. Seejärel suundusime linnakatsetele. Öine Kärdla oli võimas, katse oli kiire ja huvitav ning pealtvaatajaid oli palju. Esimesel läbimisel tegime kogemata natuke show’d, kui järsk vasakkurv pikaks läks ja pidama saime meetrijagu enne Nuutri jõge. Meile järgneval ekipaažil läks kehvasti – sõitsid samas kurvis kundepoolse küljega vastu puud. Katse pandi seisma ja kiirabi viis mehe kontrolli. Midagi väga hullu vist ei juhtunud, tunnike hiljem olevat mees juba omal jalal servises ringi kõndinud.

Kella 20 paiku olid meil mõlemad linnakatsed sõidetud ja auto Service Parkis tagasi. Reedeste katsete lõpuks olime umbes oma klassi keskel, aga ajalised vahed polnud väga hullud. Otsustasime panustada laupäevastele katsetele, viskasime veel õhtul tagasillale natuke korralikumad rehvid alla, jätsime auto ööseks servisesse ja läksime kämpingusse õlut jooma.

Laupäeval oli kavas 8 kiiruskatset (4 ringi millest igal ringil 2 kiiruskatset), esimesele ringile startisime kell 8.30. Laupäevased rajad olid igati OK, siledamad, laiemad ja kiiremad – just sellised, nagu meile meeldivad. Esimesel ringil kummitasid väiksemad tehnilised probleemid – termostaat kinni, tänu millele oli vee temperatuur üleval ja auto aju hakkas mootori jõudu piirama. Lisaks ei saanud käsipidurit ikkagi korralikult tööle, mistõttu üks mahapööre läks sirgeks ja tegime liiklusmärgile sõbramüksu. ( Videos nähtav 1:55) Servises võtsime termostaadi vahelt ja auto oligi uueks ringiks valmis.

Teine ring oli väga vinge, rütm hakkas sisse tulema ja jäime ise sõiduga rahule. Kuna esimesel ringil oli ka koht paranenud, otsustasime veel rohkem pingutada. Teise ringi teisel katsel oli ka meie senine rahvaralli lemmikhetk, kui enne paindega pimedat trampliini vajutas Volkov parema jala sirgeks ja Compact tegi seni suurima õhulennu. Auto maandus ilusti rajale (peaaegu nagu kass, ainult, et mitte käppadele, vaid esiotsaga vastu maad) ja kihutasime edasi. Midagi hullu ei juhtunud, maandumisega tuli põhjakate ühest nurgast lahti, sama katse lõpupoole kadus rajale ka tagastange. Sõber otsis rajalt stange ära ja servises saime asjad uuesti korda.

Foto: Janek Pakassaar Facebook.com/Kristen Volkov / Erki Eksin fan club

Kolmas ring möödus stabiilselt. Enne viimast, ehk neljandat ringi olime 12-l kohal. Aga ajalised vahed olid väiksed ja oli lootus viimase kahe katsega veel esikümnesse pürgida.
Jõudsime ilusti eelviimasele katsele ja jäime starti ootama, aga 20 sekundit enne starditulukese süttimist suri masin välja ja enam käima ei läinud. Pool minutit sai starterit käiatud, aga ei miskit. Otsustasime, et seekord lõpeb ralli siis katkestamisega. Lükkasime auto stardi kõrvale teeotsa peale ja uurisime, mis masinal viga. Selgus, et kütuse pealevoolutoru oli katki. Auto jäi starti treilerit ootama, aga ise läksime katset vaatama ja teistele kaasa elama.

Olime pettunud, aga eks sarnaseid tõrkeid tuleb tehnikaspordis ikka ette. Üldiselt jäi nädalavahetusest Hiiumaal hea tunne. Ja kiitus korraldajatele – ralli oli suurelt ette võetud ja hästi organiseeritud.


Vasta