Ads ad-300x250
  • Reklaam
  • Kontakt
  • Meeskond
  • Mis on RALLI.ee?
  • Kasutajatingimused
Esmaspäev, jaanuar 30, 2023
  • Logi Sisse
Ralli.ee
  • Avaleht
  • WRC
  • Dakar
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
  • Ralli
    • Kaardilugemise Õpik
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • Rallikrossi Videod
    • Superkross
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Pood
No Result
View All Result
  • Avaleht
  • WRC
  • Dakar
  • Ajaloonurk
    • Kurvilise tee legendid
  • Ralli
    • Kaardilugemise Õpik
    • Eesti Autoralli
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
    • ERC
  • Autokross
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
    • Rallikrossi Videod
    • Superkross
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
    • Fotogalerii
      • Ralli
      • Rallikross
      • Autokross
      • Jäärada
      • Janeki Rallifotod
  • Pood
No Result
View All Result
Ralli.ee
No Result
View All Result
Home Ralli

Madis Vanaselja ja Jarmo Liivaku Viru ralli kokkuvõte

Gevin lisas Gevin
20 06, 2018
Ralli
0
222
VIEWS
Jaga FacebookiJaga TwitteriWhatsApp

Viru ralli algas meie jaoks seekord juba kolmapäeval, kui tegime väikse testi Lõuna-Eestis. Alguses oli hirm, et lähme ilma testimata peale, sest olime panustasime kõik korraldaja korraldatud Viitna testile, mis kahjuks jäi vähese huvi tõttu ära. Siis hakkasime otsima ja alguses tundus päris lootusetu – testi oli väga vaja, et saaksime remonditud kasti proovida, mis Tallinnas korraliku hävingu osaliseks sai nagu hiljem välja tuli. Veel oli vaja testi, et hea tundega Virusse minna. Mul küll õnneks oli see juba olemas, kuna just eelnev nädalavahetus sai Andriga sõidetud Varbola rahvarallil, kus suutsime keeruka päeva lõpuks saavutada teise ühise absoluutvõidu. Kuid õiges autos ja õige mehe kõrval on tunne ikka teine.

Vaata ka Ralli.ee tehtud intervjuud Viru ralli eelsel testil

Test ise oli lahe, algus selline kiire ja looklev ning lõpuosa veidi tehnilisem. Sain esimest korda tunda kuidas on 160+ km/h kiirusega kerges kurvis hüpata. Muidu sujus ka kõik hästi. Natuke sättis Madis vedrustust ja siis tundus, et asi sai hea. Pärast testi liikusime tagasi Tallinna, et juba järgmisel hommikul sõita Rakvere poole. Teel olles tegin valmis Recce plaani ja vaatasin, et saame natuke hommikust und venitada veidi pikemaks, kuna kolmapäeval oli äratus juba päris varajane.


Neljapäeva hommik liikusime Vinnisse, kus oli esimene võistluskeskus ja oh üllatust, olime viimased, kes dokumendid välja võtsid. Ajaliselt klappis siiski kõik väga hästi. Reccet alustasime ilusti plaani kohaselt, kuid juba esimest katset kirjutades saime aru, et tolm saab faktoriks seekord.
Minu jaoks oli kogu see üritus väga põnev, kuna polnud enne ise Virus kunagi saanud peale minna, samas olen seda korduvalt ja korduvalt vaatamas käinud. Mõnus oli näha katseid teise pilguga.
Neljapäeval saime enamus katseid kirja ja kaks jäi graafiku alusel reedeks. Kui kõik katsed olid järgmine päev kirjas jõudis ka auto Rakverre, mille siis ära kleepisime, järgmiseks läksime tehnilisse. Kui see ka sai ilusti tehtud, jäi üle ainult starti oodata.
Sellega muidugi läks veidi nihu, nimelt olin kogu ralli kava juba tükk aega enne võistlust läbi käinud ja oma plaanid kokku pannud. Kahe silma vahele olin aga jätnud tõsiasja, et pidime Kundas eelkogunemise alas olema juba kõvasti enne oma aega.
Õnneks polnud see veel ralli osa ja kaasnes ainult 50 euro suurune trahv. Jah, need eelkogunemise alad ja nende loogika pole kunagi mulle väga hästi peale läinud, kuna alati on väike segadus. Polnud hullu midagi, jõudsime veidi hiljem ja ikkagi saime tükk aega seal passida ja mingeldada.
Madis Vanaselja – Jarmo Liivak, Foto: Marleen Maask
Peale avatseremooniat oli ootamas pirakas katse, nimelt oli SS1 Kunda lähedal ja kohe algusest ikka väga kiire: kiirused kasvasid juba 200 ääre alla. Sellel katsel segas meid korralikult ka tolm ja nähtavus oli vahepeal null, mistõttu tuli mitmes ebavajalikus kohas pidurit vajutada. Samuti oli väga hästi meeles Tallinna ralli kogemus, kus tolmu pärast teelt välja vajusime, seega võtsime tagasihoidlikult. Meil oli katsel ka väike moment, kus üks väliskurvis olev puu päris lähedale tuli. Sellest päästis vall ja sõit jätkus. Tulemuseks kolmas aeg, kuigi Ringenbergile ja Jürimäele olime juba palju ära andnud.
Sealt järgmisena ootas teine katse Kunda linnas. Teed ei olnud just kõige paremas korras, aga siiski oli täitsa mõnus. Katse algas hästi, Madis sai pidurdusele väga hästi pihta ja vaatasin, et päris hea. Kuigi ise ta arvas, et jäi hiljaks, siis tegelikult oli kõik perfektne. Kogu katse kulges mõnusalt raju minekuga. Enne ringteed jäi küll pidurdus veidi hiljaks, kuid peale halva sõidujoone ei juhtunud midagi. Katse lõpus vaatasin, et hea aeg ja tuli katse võit, tänu millele saime natuke esimestelt tagasi võtta. Nii lõppes esimene päev, tegime kiire pesu ja käisime korra linna peal, pärast hotelli tagasi, ajasime natuke juttu ja läksime magama ära.
Madis Vanaselja – Jarmo Liivak, Foto: Mark Aleksejev
Laupäev algas mõnusalt, äratus, kerge söök ja vaatasime katsete videosi üle, siis service parki. Kui auto Parc Fermest kätte saime, vaatasime asjad kiirelt üle ja liikusime kolmandale katsele.
See oli siis katse mida olime kõige esimesena kirjutanud. Tulemuseks kolmas aeg, vahed täitsa enam-vähem, aga alati oleks saanud paremini.
SS4 oli see katse, kus suutsin teha elus esimest korda vea ja keerasin kaks lehte korraga. Põhjus lihtne – käed olid palavusest nii higised ja lehed kleepusid kokku, kuid lehte keerates oleksin pidanud nurgas numbrit jälgima. Kõige hullem, et algus nagu klappis, aga siis tuli silme ette, et kohe tuleb üks mahapööre ja seda mul lehel pole. Lehte tagasi keerates tuli ka kaks lehte korraga, seega nende lahti saamine polnud nii kiire, kui vaja. Edasi õnneks sai asja juba klappima. Olin enda peale päris pahane alguses, aga samas eks juhtub, jälle kogemuse võrra rikkam. See tunne, et minu pärast andsime aega ära, kripeldas ikka veidi.
Madis Vanaselja – Jarmo Liivak, Foto: Gevin Peet
Pärast tuli regroup ja service. Viskasime autole uued rehvid alla, tegime klaasid puhtaks ning tõmbasime Madise vööd veidi koomale. Sealt edasi läksime viiendale katsele, mis oli kardetud Kehala osa. Eelnevalt olime korralikult, kuidas Kehala suurele hüppele minna jne. Saime stardist minema ja kohe alguse 400 pikal sirgel saime juba tolmu tunda. Sellega andsime aega sirgel ära.
Edasi nagu sujus, hüppele läksime tagasihoidlikult, aga juba kaks kurvi hiljem tuli meil poolspinn sisse. Tegime Kehala paarisraja läbi ja siis liikusime taha ossa, mis oli juba päris rööpas. Tagatipuks hakkas auto alarmi andma, et õli temperatuur kõrge, Madis ütles, et ka rool on kuidagi imelik. Tundus, et oleme midagi ära lõhkunud, aga kuna temperatuur väga palju ei tõusnud ja rool hakkas ka peale Kehalat uuesti toimima, saime ilusti jätkata, aega aga andsime jälle sellepärast ära.
Madis Vanaselja – Jarmo Liivak, Foto: Gevin Peet
Selleks hetkeks oli selge, et teised libisevad eest ära. Katse lõpus autost välja tulles avastasime, et tagumised rehvid päris otsas. Mingil imelikul põhjusel otsustasime ikkagi rehvid eest taha tõstmata jätta ja nii kuulsime juba kuuenda katse alguses, kuidas protektor hakkas vastu kere käima. Edasi võtsime rahulikult ja ca poole peal käis pauk ära. Uisutasime katkise rehviga lõpuni, kaotus tuli sellest umbes minut.
Nüüd polnud muud teha, kui lõpuni tulla. Pärast katset oli taas service ja panime uued rehvid alla. Kuna nüüd tuli uuesti Kehalat läbida – küll vähendatud mahus,- sai otsustatud, et kui rehvid kulunud, tõstame ka ringi.
Madis Vanaselja – Jarmo Liivak, Foto: Gevin Peet
SS7 kattus enamjaolt SS5ga mistõttu oli see juba tuttavam. Tegime seekord ka väikese hüppe Kehalas. Katse sujus kuidagi väga hasti ja asfaldi osal saime lausa 210 km/h kiiruseks, seega minu jaoks tuli uus rekord. Lõpetasime teise ajaga ja olime rahul.
Autost välja tulles oli selge, et rehvid tuleb eest taha vahetada, mis ei möödunud äpardusteta. Kõigepealt tõstsime minu külje üles ja Madis käis samal ajal enda poolt ristiga üle. Kui ma enda külje mutreid püstoliga lahti keerasin, kukkus auto kukkus tungilt maha. Õnneks oli veel üks mutter tagumisel rattal kinni, nii et kähku üles ja tõstsime minu küljel rattad ringi. Teist külge üles tõstes juhtus jälle äpardus, kui esimene tungi kinnitus murdus. Ei jäänud muud üle, kui pagassist poolpidune taha alla panna.
SS8 oli ka Powerstage, kuid meie hoidsime pigem rehvi, et mitte Kehalas velgede peal lasta. PowerStage tulemus kolmas aeg, mis on isegi hästi. Katse ise oli väga mõnus ja mulle meeldis, nauditavaks tegi viimased kolm katset ka see, et korraldajad tõstsid stardi intervalli kahe minuti peale. Sellega seoses viibis viimane katse Kehala paarisrajal ja oli ainult natuke üle kahe kilomeetri pikk. Kuna aega seal kaardile ei märgitud ja oli veidi segadus kogu asjaga, tekkis kerge ärevus, et mis ja kus moodi jne.
Lõpuks pandi meid paari Martin Saarega, kes on ka päris kiire poiss. Saime stardist hea hooga minema ja olime ees, kuni ühes vasakkurvis haakus auto ennast kuidagi kinni ja libisesime külg ees suurde valli, hea, et katust ei tulnud. Mõlemale tegi see muidugi nalja ja panime korraliku kajaka maha selle peale. Saime sellele vaatamata lõpuni ja ralli tulemuseks oma klassi kolmas koht.
Seekord nii ja nagu Madis ütles, siis miinimumprogramm sai täidetud. Järgmiseks suureks ralliks on Rally Estonia, mis saab kindlasti lahe ja teistsugune olema. Eriti, kui saab stardis olla koos selliste staaridega. Enne seda aga tuleb veel Saaremaa rahvaralli, kus peaksime Andriga sõitma.
REKLAAM
Märksõnad: Top
Share3Tweet2Send
Telli teavitus
Teavita mind
guest

guest

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Eelmine

Marko Ringenbergi seiklused Viru rallil

Järgmine

Citroëni tehasetiim annab Mads Østbergile võimaluse kaasa sõita tänavune hooaeg

Sarnased Uudised

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on
WRC

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

30 01, 2023

...

François Delecour Monte-Carlo ralli 2023, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
WRC

M-Spordilt eitava vastuse saanud rallilegend loodab endiselt pääseda Rally1 masinaga võistlema

30 01, 2023

...

Lae veel
Järgmine
Mads Ostberg Citroën DS3 WRC, Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team

Citroëni tehasetiim annab Mads Østbergile võimaluse kaasa sõita tänavune hooaeg

Kurvilise tee legendid

Aavo Pikkuus - Aarne Timusk kiiruskatsel. Foto Heikki Järlik

Eesti ainus rallisõitjast Olümpjavõitja – Aavo Pikkuus – Kurvilise tee legendid

lisas Ralli.ee
26 01, 2023
0

Georg Valdek

Kas teadsid kes on Eedo Raide kaardilugeja Georg Valdek?

lisas Ralli.ee
24 01, 2023
0

Kas teadsid kes on Aarne Timusk? – Kurvilise Tee Legendid

Kas teadsid kes on Aarne Timusk? – Kurvilise Tee Legendid

lisas Ralli.ee
11 01, 2023
0

  • Kuum
  • Kommentaarid
  • Uued
VIDEO: Vaata kuidas Solberg oma eksimusega sõidu võidu Neuvillele kinkis!

VIDEO: Vaata kuidas Solberg oma eksimusega sõidu võidu Neuvillele kinkis!

29 01, 2023
Foto: Ellis Hardy

Vaata pikemat videot sellest kuidas Tänak Ford Pumaga lumel kihutab

30 01, 2023
Foto: Eric Dobrowolski

VIDEO: Ott Tänak alustas Rootsi ralli eelsete testidega

29 01, 2023
Mattias Ekström Race Of Champions 2023 winner. Foto: Jean-Francois Galeron/Race Of Champions

Neuville alistas Loebi ja Solbergi, meistriks krooniti Mattias Ekström

29 01, 2023
Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

30 01, 2023
François Delecour Monte-Carlo ralli 2023, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

M-Spordilt eitava vastuse saanud rallilegend loodab endiselt pääseda Rally1 masinaga võistlema

30 01, 2023
Kalle Rovanperä Rally Estonia 2022 Toyota Gazoo Racing WRT

Rovanpera selgitas, miks ta ei suutnud Monte võidu eest võidelda?

30 01, 2023
Robert Virves. Foto: M-Sport Ford WRT

Kas JWRC tiitlist on üldse mingit kasu? Viimasest kümnest meistrist, et sõida keegi WRC klassis

30 01, 2023

Eksklusiivsed Ralli.ee meened

Käsitööna valminud Ralli.ee logoga küünal

Käsitööna valminud Ralli.ee logoga küünal

lisas Ralli.ee
25 11, 2022
0

Ideaalne kink rallisõbra kingikotti! Piiratud...

Ralli.ee autokleebis

Ralli.ee autokleebis

lisas Indrek
23 01, 2018
1

Kui sulle meeldib ralli.ee ning...

Rallirahva logoga kruus

Rallirahva logoga kruus

lisas Ralli.ee
08 02, 2022
0

Piiratud koguses valminud rallirahva logoga...

Viimased Uudised

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

Varasemalt M-Sport Fordidega võistelnud Bertelli oli positiivselt üllatunud kui hea Toyota on

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

François Delecour Monte-Carlo ralli 2023, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

M-Spordilt eitava vastuse saanud rallilegend loodab endiselt pääseda Rally1 masinaga võistlema

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Kalle Rovanperä Rally Estonia 2022 Toyota Gazoo Racing WRT

Rovanpera selgitas, miks ta ei suutnud Monte võidu eest võidelda?

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Robert Virves. Foto: M-Sport Ford WRT

Kas JWRC tiitlist on üldse mingit kasu? Viimasest kümnest meistrist, et sõida keegi WRC klassis

lisas Indrek
30 01, 2023
0

Ajaloonurk

Henri Toivoneni legendaarse Lancia ühe detaili eest maksti kopsakas summa

Henri Toivoneni legendaarse Lancia ühe detaili eest maksti kopsakas summa

20 01, 2021
Eesti Rahva Muuseumis avatakse MOMU näitus “Eesti mootorisport 1921-2021“

Eesti Rahva Muuseumis avatakse MOMU näitus “Eesti mootorisport 1921-2021“

21 08, 2020
VIDEOD: Rallylegend 2021 parimad palad

VIDEOD: Rallylegend 2021 parimad palad

10 10, 2021
AJALOONURK: SK Tempo osa 1 MOMUS 20.08.2021

AJALOONURK: SK Tempo osa 1 MOMUS 20.08.2021

25 08, 2021

Märksõnad

2018Aluksne ralliautoralli-MMDakar 2023Dakar Rally 2018Egon KaurEsapekka LappiGrossi Toidukaubad Viru Ralli 2020Hyundai MotorsportJari-Matti LatvalaKalle RovanperäKen TornKorsika ralliLõuna-Eesti ralliM-SportMartin JärveojaMehhiko ralliMonte Carlo ralliNeste Rally FinlandOlerex EMV rallikrossisOliver Solbergott tänakrallikrossrally estoniaRally Estonia 2020Rally Estonia 2022Robert VirvesRoland PoomRootsi ralliRR Estonia Tartu Rally 2017Saaremaa ralliSardiinia ralliSebastien LoebShell Helix Rally EstoniaSébastien OgierTallinna ralliThierry NeuvilleToomas TriisaTopToyotaToyota Gazoo RacingUrvo MännamaVodafone Rally de Portugal 2018WRCWRX

Tänane top

VIDEO: Vaata kuidas Solberg oma eksimusega sõidu võidu Neuvillele kinkis!

VIDEO: Vaata kuidas Solberg oma eksimusega sõidu võidu Neuvillele kinkis!

lisas Ralli.ee
29 01, 2023
0

Foto: Ellis Hardy

Vaata pikemat videot sellest kuidas Tänak Ford Pumaga lumel kihutab

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Foto: Eric Dobrowolski

VIDEO: Ott Tänak alustas Rootsi ralli eelsete testidega

lisas Ralli.ee
29 01, 2023
0

Mattias Ekström Race Of Champions 2023 winner. Foto: Jean-Francois Galeron/Race Of Champions

Neuville alistas Loebi ja Solbergi, meistriks krooniti Mattias Ekström

lisas Ralli.ee
29 01, 2023
0

François Delecour Monte-Carlo ralli 2023, Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

M-Spordilt eitava vastuse saanud rallilegend loodab endiselt pääseda Rally1 masinaga võistlema

lisas Ralli.ee
30 01, 2023
0

Kuu top

Kuvatõmmis videost

Otti ja Martinit tabas M-Sport Ford Puma testil ootamatu üllatus – VIDEO

lisas Ralli.ee
09 01, 2023
1

M-Sport Monte Carlo 2023 Foto. M-Sport

Wilson tunnistas, et M-Sport teeb Tänaku nimel suure ohverduse

lisas Ralli.ee
18 01, 2023
1

Carlos Sainz peale õnnetust Dakaril Foto: Getty Images

Carlos Sainzi Dakari avarii kohutavad tagajärjed selgusid haiglas!

lisas Ralli.ee
17 01, 2023
0

Benediktas Vanagas avalikustas, mis temaga juhtus Dakari rallil!

Benediktas Vanagas avalikustas, mis temaga juhtus Dakari rallil!

lisas Ralli.ee
04 01, 2023
0

PILDID: Pealtvaatajad tegelesid Monte Carlo rallil raja ääres millegi muu kui võistluse jälgimisega

PILDID: Pealtvaatajad tegelesid Monte Carlo rallil raja ääres millegi muu kui võistluse jälgimisega

lisas Ralli.ee
20 01, 2023
0

  • Kontakt
  • Meist

© 2023 RS Meedia OÜ

No Result
View All Result
  • WRC
  • Dakar
  • Ajaloonurk
  • Ralli
    • ERC
    • Eesti Autoralli
    • Rallisprint
    • Rahvasport
    • Autoralli Mujal Maailmas
  • Autokross
    • Uudised
    • Punktitabel
    • Sõitjad 2019
  • Rallikross
  • Persoonilood
    • Kaardilugemise Õpik
  • Galerii
    • Ralli
    • Rallikross
    • Autokross
    • Jäärada
  • Videod
    • Autoralli Videod
    • Crashid ja muud Videod
    • Dakari videod
    • Jääraja Videod
    • Rallikrossi Videod
    • WRC Videod
  • Pood

© 2023 RS Meedia OÜ

Tere Tulemast Tagasi!

VÕI

Logi Sisse

Unustasid Parooli?

Taasta parool

Parooli lähtestamiseks sisestage oma kasutajanimi või e-posti aadress.

Logi Sisse
wpDiscuz
0
0
Meile meeldiks kuulda teie arvamust, palun lisa kommentaarx
()
x
| Vasta
Ralli.ee kasutab küpsiseid. Selle veebisaidi kasutamist jätkates annate nõusoleku küpsiste kasutamiseks. Kasutajatingimused.
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Tuvastati Ad-Blocker :(((

Palun toetage meid lubades reklaamide esitamine sellel veebilehel. See aitab meil ralli.ee veebilehte ülal pidada. Sisu vaatamiseks keelake reklaamiblokeerija ja värskendage lehte!

Sulge teade Värskenda