Autoralli maailmameistrivõistluste hooaega lõpetava Monza ralli eelviimase päeva lõpetas parimal postitsioonil Sébastien Ogier. Enne võistlust tiitliheitluses 14 punktiga Ogieri edestanud Elfin Evans sõitis kahjuks teelt välja. Oma esimest MM-tiitlit jahtinud Evans saab nüüd loota vaid prantslase ebaõnnestumisele.
Laupäeva esimeses pooles alustasid Toyota piloodid heas tempos ning päeva keskpaigaks suutis Ogier tõusta ralli liidriks ning Evans oli kolmas. Tema jaoks oli see piisav koht tiitlivõiduks.
Ralli kiiruskatsed 7-9
Päeva teises pooles aga sõitis ootamatult maha sadanud lume tõttu teelt välja Elfyn Evans. Ja seda nii õnnetult et auto jäi küll terveks, kuid teele tagasi saada sealt ei olnud enam kahjuks võimalik.
“Alguses oli küll palju vett, kuid tundus, et kiiruskatse on võimalik puhtalt läbida,” ütles Evans pärast õnnetust . “Algul jäi mulje, et sõitsime liiga ettevaatlikult. Asfaldil sadas järjest rohkem lund ja lörtsi, kuid haardumisega probleeme polnud, kuni selle kurvini.”
“Selles pidurduskohas oli pidamine hoopis kehvem kui paar meetrit ennem seda kurvi. See koht oli mul märgitud ka legendis, kuid ma ei osanud oodata, et pidamises nii suur erinevus on. Kui pidurit vajutasin, oli rataste all ainult jää. Rajale püsima jääda ei olnud lihtsalt enam võimalik.”
“Olukord on halb – aga mida teha? Võidud ei kuku taevast, siin on kõik sunnitud ühel või teisel viisil lootma õnnele.”
Varsti pärast õnnetust kommenteeris juhtunut ka neljakordne maailmameister ja Toyota meeskonna juht Tommi Mäkinen: “Evans võis võibolla kiirusega liialdada – kuid sellistes rasketes oludes on väga raske leida optimaalset kiirust.”
Evans polnud ainus, kes peale lõunast hoolduspausi vea tegi – Gus Greensmith oli esimene, kes ootamatult libedate olude tõttu teelt välja sõitis.
Gus Greensmith:
Samas kohas tegi karmi avarii libeduse tõttu ka elu esimest MM-rallit WRC autoga sõitnud Ole Christian Veiby
Ralli kiiruskatsed 10-13
Ott Tänak ütles peale laupäevast võistluspäeva: “Hommikul tundus, et olud on palju lihtsamad kui esialgu eeldatud sai ja katsete esimesel läbimisel oligi võrreldes eilsega seis kõvasti stabiilsem, kuid pärastlõunal pöördus kõik taaskord pea peale.”
“Peamiseks otsustajaks oli täna õige rehvivalik, mis meil kahjuks täppi ei läinud. Eeldasime, et katsete esimesel läbimisel on oodata vesiseid olusid, kuid rajale minnes avastasime, et tee on valge kraamiga kaetud. Seetõttu ei olnud ka esiautost väga abi ja meil tuli neid olusid katsetel ise avastada. Seega jälle üks keeruline päev.”
“Oluline on aga see, et oleme ilma suuremate probleemideta lõpuni jõudnud ja proovime nii jätkata ka homme, kuna meie peamiseks eesmärgiks on ralli puhtalt lõpetada. Nagu näha, siis Monzal on nii mõnigi üllatus varuks ja seetõttu tuleb hoida pea külmana ning meel terav.”
Tänane võistluspäev tegi küll Ogierile tiitlijahi lihtsamaks, kuid see ei tähenda veel et ta oleks automaatselt selle aasta meister. Prantslane peab ikkagi jõudma finišisse vähemalt viiendal kohal.
Pühapäeval on kavas veel ainult kolm lühikest kiiruskatset. Teisel ja kolmandal kohal olevad Hyundai piloodid Dani Sordo ja Ott Tänak jäävad võistluse liidrist maha vastavalt 18 ja 22 sekundit. Kuna aga nende põhi eesmärk on kindlustada Hyundai meeskondlik tiitel, siis vaevalt et kumbki neist Ogieri survestama läheb.
Kui Ogier tuleb selle aasta autoralli maailmameistriks, on see temale seitsmes tiitel kolmanda meeskonna koosseisus. Varem on ta tiitlid võtnud Volkswagenis ja Fordis. Varasemalt on kolmes eri meeskonnas tiitli võita suutnud Juha Kankkunen, kes võitis need Peugeot, Lancia ja Toyota roolis.
Ralli üldseis peale laupäevast võistluspäeva:
1. Sebastien Ogier Toyota 1.47.47,2
2. Dani Sordo Hyundai +17,8
3. Ott Tänak Hyundai +22,1
4. Esapekka Lappi Ford +38,2
5. Kalle Rovanperä Toyota +1.10,1
6. Andreas Mikkelsen Skoda +3.20,6
7. Oliver Solberg Skoda +3.34,9
8. Jari Huttunen Hyundai +4.08,9
9. Mads Östberg Citroen +4.39,0
10. Emil Lindholm Skoda +5.06,6
11. Pontus Tidemand Skoda +5.09,9