Autoralli MM-sarja hooaeg on jõudnud lõpusirgele. 14 etapist on sel aastal juba ära sõidetud üksteist, ent tänavuse maailmameistri osas on meil tegelikult umbes sama palju aimu kui mullu samal ajal, kui suur kolmik kõik võidukarikat vaadates keelt limpsas.
Tänavune hooaeg on küll mingis mõttes kulgenud Ott Tänaku domineerimisel, kuid lõppude lõpuks ei loeta MM-tiitlit jagades rallivõite või kiiruskatsete võite, vaid MM-punkte. Neid on Tänakul hetkel küll kõige rohkem, kuid eelmise aasta valus katkestamine Walesi rallil näitas, et tegu on ikkagi tehnikaspordiga ja juhtuda võib kõike.
Nagu juba tavaks on saanud, tegi Betsafe Ott Tänakuga enne rallit ka väikese intervjuu.
Türgi ralli ei läinud soovitud rada pidi, kuid lohutuseks said maksimumi kätte punktikatselt. Mis oli möödunud rallinädalavahetusel positiivne, mis negatiivne?
Positiivne ehk see, et olime paremad kui aasta varem ja negatiivne loomulikult meie jätkuvad vastupidavuse probleemid, mis teevad meie tiitli eest võitlemise keeruliseks.
Toyota meeskond kasutas Türgi rallil esmakordselt uut tagatiiva lahendust. Kui palju see mõjutas auto survejõudu ning kas see vajab ka teatavat ümberharjumist?
Insenerid tegid väga head tööd ja olid võimelised selle lühikese ajaga disainima sama efektiivse tiiva, mis meil varem kasutada oli.
Nägime juba eelmisel aasta, et Türgi etapp on Toyota meeskonnale hooaja raskeim ning teiste tiimide kiirusega on konkureerida raske. Kas tänavu tundsid, et vahepealne arendustöö on kandnud vilja ning seisu võrdsustanud?
Olime kindlasti paremad kui aasta tagasi, aga kindlasti on see jätkuvalt meie kõige nõrgem etapp ja kodutööd on vaja veel palju teha.
Palju on olnud juttu sellest, et viimasel võistluspäeval justkui võidusõitu ei toimu ning kõik säästavad rehve punktikatseks. Kas sinu arvates peaks praegust süsteemi muutma?
Ühe etapi põhjal on seda natuke liiga kriitiline arvata, tegu on ikkagi võistluse ja spordiga ehk olgu millised reeglid iganes, stsenaariumi on raske ette kirjutada. Üldiselt on viimasel ajal ikkagi võidusõit tihe olnud ja on harva, kui pühapäev pingevabaks kujuneb.
Võistluskalender liigub edasi Walesi, kus sõitjaid ootavad mudased kruusateed. Mis on Walesi ralli puhul suurimateks väljakutseteks?
Walesi väljakutse ongi tingimused – vihm, udu, pimedad katsed. Aga teed on siin väga laheda karakteristikaga ja kui auto toimib, on isegi nendes oludes nauditav sõita.

Mida võtad eelmise aasta õppetundidest kaasa?
Selleks et võita, tuleb kõigepealt ralli lõpetada.
Kas eelistad sealset rada kuiva või märjana?
Ilm on miski, mida me keegi muuta ei suuda, ehk võtame teda nii nagu meile antakse.
Kas Walesi ralli võidu saaks sinu jaoks oma tähtsuse poolest teistest ettepoole nihutada?
Seda ma ei arva, iga ralli võit on oluline. Kuid Wales läheks kindlasti samale riiulile, kus Monte Carlo ja Soome oleksid.
[sam_pro id=1_48 codes=”true”]
Hooaja lõpus saab sul läbi leping Toyotaga ning palju spekuleeritakse sinu uue meeskonna üle. Millised kriteeriumid peavad olema täidetud, et ühe või teise tiimi autosse järgmisel hooajal istuksid?
Parim meeskond, kiireim auto järgmiseks paariks aastaks. Eesmärk on olla tiitlikonkurentsis.
Kas info uue lepingu kohta teete meeskonnaga avalikuks veel selle hooaja sees või peale seda?
Leping avalikustatakse enamasti kohe, kui kokkulepe on saavutatud, ehk mingit ajapiirangut ei ole. Enne Montet oleks hea ikkagi plaan selgeks saada!