Saksamaa ralli viimane võistluspäev sai alguse Toyotade kolmikjuhtimisel. Esikohta hoidnud Ott Tänak ja Martin Järveoja edestasid 32,4 sekundiga Kris Meeke’i ning 41,8 sekundiga Jari-Matti Latvalat. Toyota meeste lähimaks ohustajaks oli Hyundai piloot Dani Sordo, kes kaotas viimase päeva eel kolmandal kohal olevale Latvalale +29 sekundit.
Päeva alustuseks sõideti 28,06 kilomeetri pikkune Grafschaft I kiiruskatse. Parima aja sõitis välja tänu rehvipurunemisele laupäeval palju aega kaotanud Neuville. Kui paremusjärjestuses suuri muudatusi ei olnud, siis ootamatult palju suutis Sordo vähendada vahet kolmandal kohal oleva Latvalaga. Hommikusest 29 sekundilisest edust oli peale seda katset järel ainult +16.1 sekundit.
Järgneval kiiruskatsel suutis Latvala sõita välja parima aja, edestades teise aja saanud Sordot 0,2 sekundiga. Katse lõpus olid väga rahulolematud mõlemad Citroeni piloodid. Kuuekordne maailmameister Ogier ütles katse lõpus, et selle autoga ei saa sõita.
Ralli eelviimaseks kiiruskatseks oli päeva avakatse kordusläbimine, kus näitasid taaskord head minekut Hyundai sõitjad. Dani Sordo suutis kolmandal kohal oleva Latvalaga vahet veelgi vähendada ning enne viimast kiiruskatset lahutab kolmandat ja neljandat kohta ainult +9.8 sekundit.
Ralli viimasel kiiruskatsel paremusjärjestuses muudatusi ei olnud ja Toyotad said ajaloo esimese kolmikvõidu!
Katse lõpus oli Ott Tänak natukene pettunud, et ei saanud Punktikatselt maksimumi võtta, sest väidetavalt eelmisel kiiruskatsel hakkas tõrkuma üks esi piduritest.
Aga Toyota meeskond on teinud ajalugu saades esmakordselt kolmikvõidu
Ralli lõpptulemus:
Sõitjate punktiarvestus peale Saksamaa rallit
- Tänak 205
- Neuville 170
- Ogier 163
- Meeke 80
- Evans 78
- Mikkelsen 77
- Latvala 74
- Suninen 70
Meeskondlik arvestus
- Hyundai 289
- Toyota 281
- Citroen 216
- M-Sport 168
[sam_pro id=1_48 codes=”true”]