Rallisõitjat Roland Murakat jälitasid Saaremaa ralliks valmistumisel kaamerad ning teekonnast on valminud lühidokumentaal. Esimeses episoodis saab näha, kuidas ralliekipaaž läbis esimesi testikilomeetreid nii siin kui sealpool Suurt väina.
Meeskonna esimene rallieelne test toimus Lääne-Virumaal, kus Murakas sai peale mõningast pausi uuesti Ford Fiesta Proto rooli. “Iga paus on liiga pikk. Teisalt on ralli nagu jalgrattasõit – päris meelest ei lähe, aga nõuab pingutust, et asjad uuesti selgeks teha,” ütles ta.
Muraka sõnul on trennipäeval palju asju, mida parandada ja meelde tuletada. “Kui on pikk võistluspaus olnud, siis vaatame, et tehnika toimiks. Seejärel hakkame meelde tuletama õigeid sõiduvõtteid ja legendi kuulamist, et samm-sammult kiirust kasvatada ning trajektoore parandada. See ei tule niimoodi, et sõidan ühe korra ära ja otsustan, et nüüd panen täiega – alles 50. testikilomeetri peal on tunne läinud mõnusaks,“ ütles Murakas.
Saaremaal oli ralliduo eesmärgiks finišisse jõudmine. Kuna aastas sõidetakse vähe rallisid, siis absoluutarvestuses kuue hulgas olemine ja mõnel katsel kiirematega sarnase kiiruse näitamine on nende jaoks piisav – peamine, et endal oleks hea tunne ja nägu naerul.
Võistlustel kasutatava protoauto on Murakas Racing rallitiim suures plaanis ise kokku pannud. „Kasutame Mitsubishi Evo ja R5 klassi parimaid osasid ning oleme sellega saanud konkurentsivõimelise ja soodsama auto. Kuna R5 eelarve on kaks korda suurem, siis pidime minema seda teed. Olen siiani väga rahul, auto sõidab kenasti ja on konkurentsivõimeline küll,“ sõnas ta.
Rallile kohale jõudes näitab Murakas lähemalt võistlusautot, räägib peamistest kuluartiklist ehk rehvidest ning sõidutab Kalev Kruusi kitsastel Saaremaa teedel 190 kilomeetrise tunnikiirusega. Test pimedates tingimustes jääb halbade teeolude tõttu poolikuks.