Reedel Poolas alguse saanud Euroopa autoralli meistrivõistluste avaetapp sai jätku laupäeva hommikul, kui ees ootas seitse kiiruskatset.
Roland Poom – Darren Garrod alustasid karjääri esimest Euroopa meistrivõistluste pikka võistluspäeva absoluudi 27.kohalt, jäädes liidritest maha 4,2 sekundiga.
Laupäeva avakatsel näitasid Citroën C3 Rally2 autol sõitev Eesti – Briti ühisekipaaž absoluudi kaheksandat aega. Kuigi katse tulemus oli ok, siis reaalselt said Poom – Garrod katsel aru, et legendis on nendel kiiretel teedel liiga palju infot, mida kohati oli piloodil väga raske vastu võtta.
Järgneval katsel oli Poomi auto alla sattunud üks praak Pirelli rehv, mille protektor oli katse lõpuks täielikult maha tulnud ning tänu sellele kaotati palju väärtuslike sekundeid.
Enne hoolduspausi sõidetud katsel tegid Poom – Garrod sõiduvea, mille tulemusel läks auto rooliots kõveraks ning edasi tuli auto nö. ohutusse režiimi lülitada ja katse rahulikult lõpuni sõita.
Teiseks katsete ringiks olid Poom – Garrod legendis muudatusi teinud ning see oli oluliselt parem, kui avaringil ja seda näitas kohe ka TOP10 katseaeg. Päeva järelejäänud kolmel katsel näitasid mehed kõigil katsetel TOP15 aegasid.
Roland Poom (Piloot):
„Esimesel alustasin päris hea tempoga, kuid katse peal sain kohe aru, et legendis on liiga palju infot, mida on keerulistes kohtades raske vastu võtta. Hakkasin end tagasi hoidma ja oli ka kurve mida seetõttu sõitsin nö pimedalt. Proovisime ka järgneva katse ilma asju muutmata sõita, kuid see karistas meid kohe ära. Sõitsin ühe maha pöörde otseks, mille tagajärjel pidin auto käivitama ja tagurdama. Teelt väljas käimise tõttu oli rooliots nii kõver, et targem oli auto road mode lükata ja katse lõpuni sõita. Tegime legendis jooksvalt muudatusi, et aru saada mis teisiti teha ja kas see ka aitaks. Teine ring oli legendi poole pealt ok, kuid kuna kaotus oli suur ja pigem oli vaja aru saada, et kas muudatused toimisid, siis proovisime turvalise hooga edasi sõita ja koguda võimalikult palju infot legendisüsteemi kohta. Usun, et homseks on olukord hoopis parem ja saame sõitu edasi nautida. „
Euroopa autoralli meistrivõistluste avaetapp jätkus pühapäeval Poolas kuue kiiruskatsega.
Saintéloc Junior Team võistluspaar Roland Poom – Darren Garrod alustasid ERC hooaja kolmandat võistluspäeva 14. kohalt.
Sarnaselt laupäevale proovisid Poom – Garrod ka pühapäevastel katsetel legendis muudatusi teha ning neid ka reaalselt proovida. Kiiretes katse osades, mida Poola kiiretel kruusateedel oli omajagu toimisid asjad juba oluliselt paremini, kui päev varem. Hooaja esimese EM-ralli kokkuvõttes kuulus võistluspaarile Roland Poom – Darren Garrod absoluudi 15.koht. Võitjatele kaotati kokkuvõttes 5:13,2. Absoluudi 13. koht jäi 1,6 sekundi kaugusele.
Tänavu autoralli Euroopa meistrivõistlustele keskenduvad Poom – Garrod said Poolas juurde palju väärtuslikke kogemusi, mida järgmistel rallidel enda kasuks pöörata.
Arvestades, et see oli Poom – Garrodi esimene ühine võistlus kruusal Citroën C3 Rally2 autoga, siis jäid mehed hooaja esimese ERC ralliga rahule. Kolmel korral näidati katsetel absoluudi TOP10 aega ning mida katse edasi seda väiksemaks läks kilomeetri kaotus parimatele. Ralli eelviimasel katsel jäädi katsevõitjatele alla per kilomeeter 0,85 sekundit.
Roland Poom (Piloot):
„Olukord oli täna oluliselt parem. Tegime mõned suuremad muudatused legendi süsteemi ja asi on nüüd kiiretes sektsioonides oluliselt arusaadavam. Üks slow puncture ka täna, kuid see ei muutnud suures pildis enam midagi. Saime Poolast palju infot, et kuidas edaspidi toimida ja mida teistmoodi tegema peab.“