Soome MM-rallit juhivad suurepärases hoos olevad Tänak – Järveoja. Torn – Sikk JWRC parimad!

0
1013

Soome MM-ralli jätkus reede varahommikul ning võistlejaid ja rallifänne ootas ees 10. kiiruskatset, kogupikkuses 128,68 km. Esimest täispikka võistluspäeva alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kelle edu MM-liidri Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees oli 0,7 ja Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) ees 0,8 sekundit.

Ott Tänak-Martin Järveoja Foto: Marleen Maask/Ralli.ee

Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC), üritasid Ässämäki katsel vahet vähendada end ees olevate Ogier – Ingrassiaga, kuid leidsid end selle asemel hoopis rajaäärest. Katsel alles 64. aja kirja saanud ja liidritele üle kolme minuti kaotanud Mikkelsen tunnistas katse lõpus, et see kaardilugeja küljel lõppenud „ekskursioon“ oli tema viga, sest ta kuulis legendi valesti.

SS5 Äänekoski 1 – 7.71 km

Enne hoolduspausi sõideti reedese võistluspäeva lühima kruusakatse esimene läbimine, mis oleks peaaegu rajaäärde jätnud nii MM-liidrid, kui ka poodiumi nõudlejad. Kõigepealt aga kõige olulisemast ehk, et just sellel katsel teenisid oma tänavuse Soome MM-ralli kolmanda katsevõidu Tänak – Järveoja ning kuna nad edestasid Østberg –Eriksen´i 1,6 sekundiga, siis tõusid eestlased taas võistluse liidriteks. Kusjuures Tänak – Järveojast sai selle katse keskmise kiiruse tulemusega, milleks oli 130,9 km/h, esimene võistluspaar, kes 2018.aastal sõitnud katsel välja keskmise kiiruse üle 130 km/h.

“Oli ok hommik. Meie jaoks on kindlasti kõik hästi. Teised võib-olla olid natukene unised või ei kasutanud enda eelist hommikul ära ja see andis meile võimaluse väike vahe sisse teha ja nüüd me oleme üritanud seda hoida. Üldiselt on läinud loogilist rada pidi: tagumised on vähe kiiremad, aga eks me üritame ikkagi lähedal püsida ja homme on see päev, kus me saame võidu sõita. Täna peame andma endast maksimumi, et homme saada hea positsioon,” sõnas Tänak ERR-ile antud intervjuus lõunapausi ajal.

Katse teine aeg kaks nädalat tagasi Shel Helix Rally Estonia teise kohaga lõpetanud Hayden Paddon – Sebastian Marshall´ile (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäid eestlastest maha 0,9 sekundiga. Kokkuvõttes hoidsid Hyundai meeskonna võistlejad neljandat kohta.

Kui esikoha heitluses suuri draamasid polnud, siis rallijumalat peavad peale viiendat kiiruskatset tänama Neuville – Gilsoul, kes sõitsid ühe ristmiku pikaks ning tegid spinni, mille tagajärjel auto tagumise otsaga puusse sõideti ja autot lõhuti. Katse lõppu jõuti 29,7 sekundilise kaotusega ning üldarvestuses kukuti kümnendaks.

Väga-väga õnneliku rajalt väljasõidu elasid üle Suninen – Markkula, kelle Ford Fiesta WRC libises katse lõpuosas teelt välja ning oli vaid õnn, et gaasi põhja vajutanud ja „lenksu“ paigal hoidnud Suninen ei tabanud autoga mõnda rajaäärset kivi vms.

VIDEO: Suninen – Markkula SS5 napikas 

VIDEO: SS2-5tipphetked 

SS6 Oittila – 19.34 km

Peale hoolduspausi jätkus võistlus ligi 20 km pikkuse Oittila katsega. Kuigi selle ju oleks võinud nime sarnasust arvestades võita Ott, siis selle võidu napsas 1,2 sekundilise paremusega eestlase eest hoopis Mads, kes ise taas ralli liidriks tõusis. Katse kolmas aeg Suninenile, kes ka üldarvestuses taas kolmandaks tõusis. Kui esimesed kaks mahtusid 0,1 sekundi sisse, siis nende seljataga heitlesid kohtade kolm kuni viis ees võistluspaarid 1,2 sekundi sees.

Neljandal katsel väikese offi üle elanud Mikkelsen – Jæger´i Hyundai sai ikka sedavõrd tõsiseid kahjustusi, et Korea autotootja meeskonna mehaanikud ei jõudnud autot etteantud 30 minutiga parandatu ning nii teenisid norralased nelja üleminuti eest 40 trahvisekundit.

SS7 Moksi 2 – 20.04 km

Võistluspäeva pikima katse Moksi teise läbimise parimad olid sarnaselt esimesele läbimisele Tänak – Järveoja, kuid kui avakatsel said nad oma katsevõitu tähistada üksinda, siis seekord pidid nad seda jagama koos Østberg – Eriksen´iga. See tähendas, et kahte esimest võistluspaari lahutas üldarvestuses endiselt 0,1 sekundit.

Tänak sõnas katse lõpus, et pole pärastlõunase sõiduga rahul ja eriti auto juhitavusega ning ütles, et ei oska öelda, et mis on võrreldes hommikuga muutunud.

Katse kolmas aeg Latvala – Anttiale, kes kaotasid liidritele küll juurde 2,2 sekundit, kuid sellest piisas, et üldarvestuses taas kolmandaks tõusta.

SS8 Urria 2 – 12.28 km

Urria katse teisel läbimisel teenisid oma hooaja viienda katsevõidu Breen – Martin, kes edestasid 0,1 sekundiga Lappi – Fermi ja 1,5 sekundiga Latvala – Anttilat. Østberg sõitis katsel välja kuuenda aja (+3,1) ning sõnas finišis, et ta ei võtnud teadlikult suuri riske, sest oht rehvi lõhkuda on suur. Ometigi suurendas norralane Tänaku ees oma üldedu, sest eestlane tegi väikese sõiduvea ning suretas Yaris WRC mootori. Katse lõppu jõudis Tänak 4,9 sekundilise kaotusega. Citroëni ja Toyota sõitjate vahe oli nüüd peale kaheksat sõidetud katset 1,9 sekundit.

SS9 Ässämäki 2 – 12.33 km

Kui Urria katsel pidi Tänak pisikese sõiduvea tõttu veidi aega kaotama, siis juba järgmisel surus eestlane vee tugevamalt gaasipedaalile ning võttis päeva neljanda katsevõidu ja tõusis ise taas ralli liidriks. Kuna Østberg ei julgenud suuri riske võtta ka Ässämäki katsel, siis kaotas ta katsel Tänakule 2,9 sekundiga ning üldarvestuses olid nüüd norralase allajäämine eestlasele täpselt üks sekund.

Kolmandat kohta hoidis Latvala, kes jäi meeskonnakaaslasest maha 21,2 sekundiga.

SS10 Äänekoski 2 – 7.71 km

Reedese võistluspäeva viimase kruusakatsena sõideti Äänekoski teine läbimine, mille võit läks võistluspaarile nr.8 ehk Ott Tänak – Martin Järveoja.

Toyotale kindlustasid katselt kaksikõidu Latvala – Anttila, kes jäid meeskonnakaaslastest maha 0,7 sekundiga. Katse kolmas aega Paddon – Marshallile, kes jäid eestlastest maha 1,6 sekundiga. Hyundai sõitjad tegid lisaks heale katseajale tõusu ka üldarvestuses, möödudes Suninen – Markkulast ning hõivasid neljanda koha.

Esikoha heitluses andsid Østberg – Eriksen eestlastele veel 3,3 sekundit lisaks ning nüüd oli kahe võistluspaari vahe 4,3 sekundit. Pika võistluspäeva eelviimase katsega tõusid üldarvestuses koha võrra Ogier – Ingrassia, kes jätkasid nüüd kuuendana. Kuuendat järjestikust MM-tiitlit jahtivatele prantslastele tegid „kingituse“ meeskonnakaaslased Elfyn Evans – Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC), kes katse lõpus silmnähtavalt tempot vähendasid, et meeskonnakaaslased mööda lasta, et neil oleks laupäevaks võimalikult hea stardipositsioon. Evansi katselõpu kommentaarist võisid ma usun kõik välja lugeda, et mis ta sellisest meeskonnakorraldusest arvas.

Loeedasi Rallihullu sõidupäevikust

Soome MM-ralli laupäevased kiiruskatsed

SS12 Päijälä 1 23.92 km 08:13
SS13 Pihlajakoski 1 14.90 km 09:29
SS14 Kakaristo 1 23.66 km 10:38
SS15 Tuohikotanen 1 8.95 km 12:13
SS16 Tuohikotanen 2 8.95 km 14:55
SS17 Kakaristo 2 23.66 km 16:08
SS18 Päijälä 2 23.92 km 17:36
SS19 Pihlajakoski 2 14.90 km 18:54


Vasta