Thierry Neuville rääkis Hispaania meediale, et on mures ohtude pärast, mida elektriautod endaga kaasa võivad tuua. Belglase sõnul on vaja põhjalikult koolitada pealtvaatajaid ja rajaturvajaid, kes soovivad väljasõidu korral autot või sõitjat välja aidata, kuna seal on suur elektrilöögi oht. Üheks suureks ohuks Hyundai piloodi sõnul on aku purunemine õnnetuse korral.
Selle tehnoloogia arendamiseks on hetkel käes otsustavad ajad. Nii mõneski riigis tahetakse täis elektriautod juba lähiajal kasutusele võtta. Näiteks Baumschlager Rallye & Racing meeskond ja Kreisel Electric töötavad hetkel välja täis elektrilist R5-klassi autot nimega RE-X1, mis peaks 2021. aastal juba Austrias võistlema. Lisaks alustab Opel sel aastal e-ralli karikavõistlustega, mille nimi saab olema Opel Corsa-E rally.
Hoolimata nendest arengutest on ralliringkondades hetkel väga palju selle tehnoloogia vastaseid või neid kes kardavad sellega kaasnevaid ohtusid. Üks nendest on Thierry Neuville ise, kes oli mõned päevad tagasi kohal ka Brüsseli autonäitusel. Seal rääkis ta kohaliku ajakirjandusega ja avaldas muret täieliku elektritehnoloogia pärast autorallis.
“Seal on riske nii meile kui ka pealtvaatajatele, kes tulevad õnnetuse korral sageli autost välja aitama,” rääkis Neuville. Kuidas õnnestub neile selgeks teha, et sellega kaasnevad suured ohud lühise korral.”
„Lisaks peame koolitama ka rajaturvajaid, et nad saaksid ohutult sekkuda. Aga kui auto on näiteks tabanud puud ja kogu ümbrus on täis auto detaile, kuidas saaks siis ohutult käituda?”
Hoolimata sellest tõdes ta, et elektritehnoloogia on endiselt võtmetegur tootjate investeeringute tagamisel meistrivõistlustele. “E-tehnoloogia ei ole üldsuse seas veel väga populaarne kategooria, kuid see on autofirmade jaoks väga oluline, kuna hetkel kulutatakse meeletuid summasid sellise tehnoloogia kasutuselevõtuks autotööstuses.”
Vastupidiselt arvamusele elektrisõidukite osas, toetas Thierry Neuville hübriidtehnoloogia kasutuselevõttu selles spordialas. “Kasutatavad akud on sellisel juhul palju väiksemad, mis vähendab riske,” rääkis belglane tehnoloogiast mis plaanitakse WRC-s kasutusele võtta alates 2022. aastast.
Kas ja millal autoralli MM-sarjas elektriautod kasutusele võetakse, ei ole veel teada, aga Opel teeb hetkel kõvasti tööd, et Saksamaa meistrivõistlustel 2020. aasta hooajal uue e-ralli karikasarjaga alustada.
Praegu viib Saksa kaubamärk Dudenhofenis läbi Opel Corsa-E ralli testimisetappi, kus katsetatakse selle 100 kW (136 hj) mootoreid. Auto kasutab sama 50 kW akut, mis tänavaversioonil pakub tavapärasel kasutamisel kuni 366 kilomeetrit läbisõitu või rallil 59 km.
Eeldatakse, et Opel Corsa-E rally karikavõistlused saavad ametliku alguse 2020. aasta juulis.
Video: Opel Corsa-E rally esimesed kilomeetrid
Uues ADAC Opel elektriautode ralli sarjas sõidetakse kümme etappi – VIDEO