Peale GR Suprat on see suure jõudlusega väikeauto teine sõiduk, mille on välja töötanud Toyota Gazoo Racing (TGR) motospordi osakond. Auto müügile jõudmine on kavandatud 2020. aasta teise poolesse.
Uus GR Yaris on Toyota esimene tõeline 4×4 sportauto ja esimene autoralli maailmameistrivõistlustele homologeerimise mudel alates Celica GT-FOURi tootmise lõpetamisest 1999. aastal. Selle mudeli põhjal hakatakse välja ehitama Toyota Gazoo Racing rallimeeskonna uut võistlussõidukit.
Arenduses keskenduti aerodünaamikale, kaalule ja raskuse jaotusele. Katusejoon on uue põlvkonna Yarisega võrreldes madalam, uut 1,6-liitrist turbomootor viidi rohkem sõiduki keskpunkti suunas ja aku paigutati pagasiruumi. Sellest tulenev soodsam kaalujaotus parandab juhitavust ja stabiilsust.
Kolme uksega kere on valmistatud kergetest materjalidest, näiteks süsinikkiust ja alumiiniumist, ning aitab seega kaasa muljetavaldavale suhtele jõudluse ja kaalu vahel. Uus platvorm võimaldab laia rööpmelaiust ja tagateljel uue topelt vedrustuse kasutamist.
Uus tippmudel erineb oluliselt oma mudelivendadest: 91 mm madalamale langetatud katusejoon ja raamita uksed tagavad kupee ilme, ees asuv õhuvõtuvõre ja spoiler edastavad WRC-tunnet ning tohututel rattakoobastel on 18-tollised kergmetallveljed.
Hiljuti välja töötatud kolmesilindriline turbomootor annab 1,6-liitrise töömahu korral 261 hj ja maksimaalse pöördemomendi 360 Nm. Kergel ja kompaktne DOHC-12V mootor on ühendatud kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, mis on mõeldud suure pöördemomendi saavutamiseks.
0-100 5,5 sekundiga
Madala jõu ja kaalu suhe oli GR Yarise üks peamisi arengueesmärke, mistõttu toetub see keerukatele kergetele materjalidele. Katus on valmistatud uuest süsinikkiust polümeerist, kapott, uksed ja tagaluuk on valmistatud alumiiniumist. Tühimass on 1280 kg ja see tagab jõu ja kaalu suhte 4,9 kg PS kohta. Väike auto kiirendab nullist 100 km / h alla 5,5 sekundi ja saavutab elektrooniliselt piiratud maksimaalse kiiruse 230 km / h.
Äsja arendatud nelikveosüsteem
Turbomootori võimsuse paneb teele uus nelikveosüsteem GR-FOUR. Ajami pöördemomenti võib teoreetiliselt jaotada vahemikus 100: 0 (puhas esirattavedu) kuni 0: 100 (puhas tagavedu) – võrreldes teiste vajadustepõhise jaotusega nelikvedudega või püsiva nelikveosüsteemidega, millel on keskdiferentsiaal, annab see tõelised jõudluse eelised. Torseni diferentsiaal esi- ja tagateljel võimaldab lisaks veomomenti telje üksikute rataste vahel jagada, pakkudes veelgi paremat sõidu juhtimist.
RZ “First Edition” hind Jaapanis on u. 32 000 eurot ja “High-Performance First Edition” hinnaks on öeldud 37 500 eurot.
Mis hinnaga ja millal autod Euroopasse jõuavad, ei ole veel teada.