Toyota Gazoo Racing WRT tehniline direktor Tom Fowler avaldas, et meeskond pidi kiirkorras kohandama oma ettevalmistusi 2025. aasta WRC hooajaks pärast FIA ootamatuid muudatusi tehnilistes reeglites.
FIA teatas uutest regulatsioonidest vahetult enne uue hooaja algust, tuues kaasa märkimisväärseid muudatusi. Kõige olulisemad neist olid Rally1 autodelt hübriidsüsteemide eemaldamine ning sisselaskeõhu piiraja (air restrictor) vähendamine.
See tähendas, et meeskondadel tuli teha kiireid muudatusi mootorikomponentides, sealhulgas nukkvõllides ja väljalaskekollektoris.
„Oluline on see, et saime teada, et peame arendusplaane muutma vaid kuus kuni kaheksa nädalat enne hooaja algust,” selgitas Fowler väljaandele Motorsport.com. „Selle ajaga õnnestus meil välja töötada uued nukkvõllid, väljalaskekollektor ja viis erinevat käigukasti ülekandearvu.”
Fowleri sõnul nõudis see tihedat koostööd mootori- ja käigukastiosakondade ning tarnijatega.
„Kui vaadata tavapäraseid tarneaegu, oleks see olnud võimatu, seega pidime kasutama erimeetmeid ja leidlikkust, et vajalikud muudatused õigeks ajaks valmis saada. See on tõestus meie inseneride ja disainerite pühendumusest.”
Algselt kavatses Toyota 2025. aasta hooajaks keskenduda diferentsiaali arendamisele, kuid hübriidsüsteemi eemaldamise tõttu see projekt külmutati. Selle asemel suunati fookus mootori ja käigukasti uuendustele.
Mootori reguleerimine muutus oluliselt, kuna väiksem piiraja mõjutas mootori töökarakteristikat, eriti pöörete vahemikus. „See muutis oluliseks madalamatel pööretel töötamise, mis omakorda nõudis mootori seadistuse muutmist. Seetõttu kasutasime viimase hetke muudatustena mootori jokereid,” lisas Fowler.
Mootori töö optimeerimiseks väiksema piirajaga kasutati ühte homologeerimis jokkerit nukkvõllide ja teist väljalaskekollektori uuendamiseks. Lisaks kasutati šassii jokkerit käigukasti ülekandearvude muutmiseks – see otsus sündis samuti viimasel hetkel.
Kõik need uuendused paigaldati kõige esimesena kolmele Monte Carlo rallil osalenud GR Yaris Rally1 autole viiest. Ehk siis uuendused said meeskondlikele punktidele sõitnud Sebastien Ogieri, Kalle Rovanperä ja Elfyn Evansi Toyotad.
Uue, 2025. aasta tehnilise paketi saavad hiljem ka Takamoto Katsuta ja Sami Pajari autod.
Autoralli MM-hooaeg jätkub järgmisel nädalal Rootsi ralliga, kus Hyundai toob esmakordselt võistlusrajale oma uuenduskuuri läbinud i20 Rally1 auto.