Toyota uue tiimibossina on Jari-Matti Latvala läbinud esimesed tuleristsed Monte Carlo rallil, kus tõid Sebastien Ogier ja Elfyn Evans oma uuele ülemusele topeltvõidu. “Suurepärane tulemus hooaja alustamiseks,” sõnas soomlane rõõmsalt.
Kuid nüüdsest ei vastuta Latvala mitte ainult oma eelkäija Tommi Mäkineni eduka töö jätkamise eest autoralli maailmameistrivõistlustel, vaid entusiastliku rallisõitja ja ajaloolise Toyota Celica omanikuna soovib ta tagada, et kaubamärk tähistaks õnnestumisi ka tulevikus teistes klassides.
“Minuarust on uus Rally3 isegi huvitavam kategooria kui Rally2, mis võiks saavutada samasuguse edu nagu seda oli N-rühm,” ütles Latvala.
Seni on uuele võistlusklassile vastavat mudelit esitlenud vaid M-Sport. 99 999 euro (pluss käibemaks) Ford Fiesta Rally3 jõuallikaks on 1,5-liitrine 215 hj ja 400 Nm pöördemomendiga kolmesilindriline turbo, mis pärineb tänavasõidu Fiesta ST-lt. Võimsust jaotab järjestikune viiekäiguline käigukast. Nende koostisosadega kiirendab 1210-kilone nelikveoga auto nullist sajani viie sekundiga.
Latvala on Fiesta Rally3 autot ka lähemalt uurinud ja jälgib tähelepanelikult, kuidas M-Spordi autode tellimustega läheb.
“GR Yarisega on Toyotal ideaalne alus suure jõudlusega ralliauto ehitamiseks klientidele,” ütles Latvala.
“Kuid praegu peame keskenduma hübriidmootoriga 2022. aasta ralliauto väljatöötamisele. Kuid hoiame asjal silma peal ja 2023. aastaks võib midagi juba juhtuda.”