2016. aasta lõpus autoralli MM-sarjast ametliku tehasemeeskonnana lahkunud, kuid seni erameeskondadele R5 autosid tootnud Volkswagen Motorsport GmbH teatas tänases pressiteates, et osakond lõpetab tegutsemise ning selle all olnud töötajad liidetakse emafirmaga.
Peale autoralli kuninglikust sarjast lahkumist jätkati teatavasti erameeskondadele Polo R5 autode tootmisega. Nendele autodele lubatakse veel tarnida varuosi, kuid uusi autosid enam ei ehitata.
Volkswagen Motorsport GmbH osakonna sulgemine on järjekordne samm suure kontserni plaanides keskenduda edaspidi sisepõlemismootorite asemel elektrimootoritele. Volkswageni kontsern on juba teatanud oma osalemisest Dakari rallil 2022 aastal Audi hübriidprototüübiga.
VW Motorsport GmbH divisjoni 169 töötajat viiakse üle suurde Volkswagen AG kontserni.
VW kaubamärgi arendusdirektor Frank Welsch ütles: “Volkswageni kaubamärgist on saamas puhta energia lipulaev. Selleks ühendame jõud ja oleme otsustanud oma autospordi tegevuse Volkswageni kaubamärgi all lõpetada.”
“Kõik töötajad viiakse üle Volkswagen AG-sse, tänu millele jääb nii töötajate asjatundlikkus kui ka ID.R [täiselektriline prototüüp] projektist saadud oskusteave ettevõttesse, mis aitab meil tuua ID-perekonna tõhusaid mudeleid edaspidi ka maanteele.”
Volkswagen Motorsport GmbH suurimate saavutuste hulka kuuluvad näiteks kolm Dakari ralli võitu Race Touaregiga (2009-2011), neli autoralli maailmameistritiitlit Polo R WRC-ga (2013-2016), kaks TCR Internationali tiitlit Golf GTI-ga (2016, 2017) ja kolm rallikrosside maailmameistritiitlit koos Pologa (2017, 2018, 2020).