Võrumaa mehed, 23-aastane Kristen Volkov ja 26-aastane Erki Eksin olid Viru rallil esmakordselt stardis enda ralliautoga. Nüüd on olnud natuke aega nädalavahetusest puhata ning järgnevalt ka meeste poolt väike kokkuvõte seiklustest Viru rallil ja sellele eelnevast.
Nagu varasemalt mainitud, siis esimene sportralli sai sõidetud Lõuna-Eestis 2018. aastal rendiautoga. Rallipisik oli nii suur, et oli tarvis ehitada 2019 hooajaks oma rallikas. Ehitamine algas sama aasta sügisel, toorikuks e36 Compacti kere. 7 kuuga sai jupp-jupi haaval auto ralli-ja registreerimisvalmis ehitatud, ning juuni alguses SP numbrid külge.

Teha oli siiski veel palju väiksemaid asju ennem, kui auto kohapeal ralli tehnilise komisjoni poolt heakskiidu saaks. Töö käis ka viimastel rallieelsetel öödel. 2 päeva ennem rallit kohalikul rajal testides ei tahtnud mootor ilusti töötada. Selgus, et üks pihusti pistik oli viga saanud. Rallieelsel ööl kell 3 said nimekirjast kõik veel vajalikud tööd maha kriipsutatud ja auto pakitud rallile viimiseks treileri peale.
Reede hommikul Rakveres läbis auto ilusti tehnilise kontrolli ja rõõm oli suur, et raske ehitamine ja unetud ööd olid ennast ära tasunud. Tehnilises oli ka väike tagasilöök varustusega, kuna üks kiiver oli aegunud ning sõber kihutas Tallinnasse rendikiivri järele. Tehnilisse kontrolli sõites tuli välja, et autol on küljes ikkagi üks hiljuti ilmnenud viga – paar minutit pärast töötamist sureb mootor välja. Küttesüsteem tundus põhisüüdlasena ja vahetult enne katsete algust kütusepumpa üle vaadates selgus, et paagisisene sõel pumba otsas oli ummistunud. Kuna ralli alguseni olid jäänud veel loetud minutid, oli ainuke lahendus sellele murele paagi sõela eemaldamine. Siis töötas auto ilusti.
550km reccet seljataga alustasime reedest kolme katset veidi murelikus olekus – uus auto, ning kuna tõeline test on esimene ralli, võib tulla välja veel mõni uus viga. Nii juhtus kahjuks esimesel katsel, kus katse keskel hüdrokäsipidur koostöö lõpetas ning seetõttu lõpetasid töö ka tagumised pidurid. Auto oli täiesti alajuhitav, ning ss1 ühes tagasipöördes tegime seetõttu ka väikse väljasõidu. Publik aitas pilli teele tagasi ning sõitsime katse lõpuni. Kuna käsipiduri murele kiiret lahendust ei olnud, otsustasime reedese päeva kuidagi lõpuni sõita.
SS2 Kunda linnakatsel sai natuke proovitud ja ümber õpitud, kuidas ainult esipiduritega sõita.
Kristen Volkov ja Erki Eksin Kunda linnakatsel:
Reedene viimane katse oli SS3, mis oli SS1 kordusläbimine. Otsustasime ss3-l natuke pushida, kuna muus osas töötas auto laitmatult. Juhitavus oli super ja mootoril jõudu piisavalt. SS3 oli mõnus katse ning tuju oli hea. Pärast seda sõitsime servisesse, et vaadata, mis jõuaks 40 minuti hooldusaja jooksul korda teha. Selgus, et käsipiduri murele lahendust ei ole ning tuleb ülejäänud ralli sõita ilma käsata, tagapidurid õnnestus kuidagi mingil määral tööle saada. Jätsime auto ööseks Park Ferme’sse ning läksime kämpingusse laupäevast strateegiat paika panema.
Laupäeva hommikul kell 10 alustasime uut rallipäeva ning suundusime 4-dale kiiruskatsele. Laupäevased katsed olid palju kiiremad ning ss4 oli lausa lust, aeg enam-vähem ja tuju hea. Kahjuks selle katse lõpus avastasime, et sõprade tiimil Lepind/Kaunis olid olnud autoga tehnilised probleemid.
Suundusime SS5-le, pärast seda katset oli ette nähtud servis ja auto ning ise oleks saanud natuke puhata. Kahjuks SS5-e lõppu me ei jõudnudki, kuna poole katse peal kadus äkitselt autol jõud ja mootor jäi seisma. Veeresime vaikselt mahapöördeni ja parkisime auto rajalt eest ära. Proovisime veel paar korda masinat käivitada, aga tulemuseta. Leppisime, et seekord lõppeb ralli siin ning andsime võistluskeskusesse katkestamisest teada. Hiljem garaaži all selgus, et mootori seiskumise oli põhjustanud kütusepumpa imetud mustus, mis paagis oli.
Kui katse liiklusele avati, pakkisime masina treileri peale ja läksime ise ülejäänud rallit vaatama. Kehala hüpe ja linnakatse ringtee olid võimas vaatepilt, natuke kahju, et ise neid proovida ei saanud, aga kokkuvõttes jäi Viru rallist ikkagi positiivne emotsioon. Siinkohal ka tänud kõigile, kes pöialt hoidsid, toetasid ja abistasid ning muidugi korraldajatele, publikule ja meediale.
Järgmine start juba Rally Estonial, mille ajaks käime masina hoolika pilguga üle ja eemaldame ilmsiks tulnud ja tulla võivad vead. Kohtumiseni Tartus!