Hetkel on autoralli MM-sarjas osalemas kolm meeskonda – M-Sport (Ford), Hyundai ja Toyota. FIA ja WRC promootorid loodavad sarja meelitada uusi tootjaid ja loodetavasti mõjub positiivselt hübriidajam, mida hakatakse kasutama alates 2022. aastast Rally 1 klassi masinates(WRC).
“Uuringute kohaselt moodustavad hübriidid 2030. aastal 37–38 protsenti kõigist autotööstuses kasutatavatest mootoritest, mis teeb WRC-st suurepärase turunduse võimaluse,” ütles WRC Promoter GmbH spordidirektor Peter Thul Sport.
FIA rallidirektor Yves Matton unistab autoralli MM-sarjas juba neljandast tootjast, kuid seda pole veel leitud. Thul ei näe ka potentsiaalset kandidaati Euroopast, vaid vaatab Aasia poole.
„Juba praegu on ringkonnas aktiivne Hiina tootja. Miks ei võiks tema või keegi teine ralliga liituda, seda enam, et Hiina MM-võistlus on meie jaoks endiselt väga tähtis teema, ”rääkis 58-aastane Thul.
Kas hübriididest WRC-sarjale ka tegelikkuses kasu on näitab kindlasti tulevik. Üks on aga kindel – praegusel kujul jätkata enam ei saa, kuna paljud autotootjad liiguvad tavalistelt sisepõlemismootoritelt hübriid või elektriautodele.
Möödunud nädalal said praegused WRC meeskonnad aga oma käsutusse juba esimesed hübriidajamid ja esmamuljed ei ole olnud kahjuks positiivsed.