
Liquy Moly Eesti meistrivõistluste viimane etapp veoautokrossis peeti eelmisel laupäeval, 29.septembril Varstus, Matsi krossirajal. Uusi osalejaid ja palju põnevust toonud hooaeg sai värvika lõpu, kui sündis ka selle hooaja võistlejate rekord.
Veoautode GAZ 51 arvestuses juhtis enne viimast etappi Marko Tiinase ees lätlane Bruno Leimanis, kuid päev Varstus ei alanud eriti hästi. Ajasõitudes kiiruselt teise ringi välja sõitnud lätlast kummitasid esimeses poolfinaalis mootoriprobleemid ning nii jäi mees jooksvas punktitabelis juba teiseks.
Suure tahtejõuga läks ajasõitudele peale Andre Mõttus, kelle hoog esialgu väga lubav tundus. Teisel ajaringil suutis mees aga oma masina tagumises kurvis kummuli keerata.
Finaaliks oli Leimanis oma masina korralikult jooksma saanud ning asus võistlust ka mõne ringi järel juhtima, Tiinas väikese vahega tema kannul. Tiinasele oli aga selge, et isegi, kui teist kohta hoida, oleks meistritiitel hooaja kokkuvõttes tema oma. Vaatamata finaali võidule oli Leimanise ja Tiinase vahe poolfinaalides liialt suureks kärisenud. Leimanisele tugeva hooaja eest tasuks hooaja kokkuvõttes teine koht.
“Väga-väga raske hooaeg oli. Tulime kogu hooaja Leimanise ja Mõttusega samas sammus ning kohe hea meel on, et täna üsna murevabalt tiitel ära tuli. Finaalis ma ei hakanud riske võtma ning ei hakanud Leimanisest mööda minema,” lausus peale võistlust siiralt rõõmus Eesti meister Marko Tiinas
Kolmandaks tuli sel hooajal korra võitnud Kaido Orro. Kui mees oleks kogu hooaja kaasa teinud, oleks ta kiiruse poolest kindlasti pretendent tiitlile olnud. Kuigi Andre Mõttusel päev Varstus väga edukalt ei kulgenud, tuli ta hooaja kokkuvõttes siiski kõrgele kolmandale kohale.
GAZ 53 arvestuses oli punktivahe enne viimast etappi samuti kahe liidri vahel väga väike. Siiski suutis Mait Mäesaar väga kindlat sõitu näidates enda liidrikoha kindlustada. Mees võitis mõlemad poolfinaalid ja finaali veenva eduga. Tavaliselt mitte väga palju emotsioone välja näitaval mehel oli finishis lai naeratus. “Ei uskunud, et täna ükski probleem ei kimbuta ja rahulikult meistritiitli kindlustatud saan. Täna oli aga väga mõnus päev ja asjad läksid nii nagu tahtsin,” kommenteeris fännidest ümbritsetud Mäesaar pärast finaali.
wwwi aga väga mõnus päev ja asjtud Mäesaar pärast sulikult meistritiitli kindlustatud saan. Täna oli aga väga mõnus päev ja asj
Kokkuvõtvas tabelis teist kohta hoidnud Toomas Repp oli küll veidi aeglasem, kuid mitte vähem kindlam. Kõik sõidud lõpetas mees Mäesaare taga teisena.
Kolmanda koha peale võitlus oli veidi vihasem. Ajasõitudes kiiret aega näidanud Erko Sibul ohustas tõsiselt vaid mõne punktiga ees olevat Illimar Hirsnikut. Esimeses poolfinaalis hakkas aga Sibula masin kapoti alt leeke välja lööma ning mees sõitis tiiki meenutavale rajaosale, et suuremaid kahjusid vältida. Ühtlasi sellest poolfinaalist ka null punkti. Kuigi finaaliks oli masin taas üles putitatud, ei piisanud kolmandast kohast, et Hirsnikule enam hooaja punktitabelit vaadates kuidagi ohtlikuks saada.
Finaalis neljandana lõpetanud Hirsnik lõpetas hooaja seega auväärse kolmanda kohaga.
Kuigi bagide arvestuses olid tiitlid juba laias laastus juba enne Varstu etappi jagatud, nägi sõitu täie raha eest. Bagideklassis debüüthooaega tegev Ott Kevvai saavutas finaalis lõpuks oma tahtmise, kui puhta sõiduga käesolevat hooaega valitseva Lauri Leiteni alistas. Mehe emotsioonid peale finaali olid võrreldavad sellega, nagu ta oleks just Eesti meistriks tulnud. “Jess, ära tuli lõpuks!” oli mehe kommentaar lühike, kuid näitas väga hästi hooaja eesmärke. Vähemalt üks etapp sai võidetud.
Teiseks tuli Lauri Leiten ning kolmandaks sel hooajal esimest korda rooli taga olev Sigmar Tammemägi. Tammemäel puudus enne bagiga sõitmise kogemus, kuid aastatepikkune kabiiniauto ning koduraja eelis mängisid rajaperemehele trumbid kätte.
Varstus peamiselt mootoriprobleemide tõttu ebaõnnestunud Mikk Mäesaar suutis siiski hooaja kokkuvõttes kolmanda koha kindlustada. Teiseks tuli Ott Kevvai ning Eesti meistriks Lauri Leiten.
Peale finaale võeti kõigi kolme klassi esikolmikul ka mootorid lahti, et kontrollida masinate kolvikäikude suurust vastavalt reeglistikule. Mingeid rikkumisi tehniline kommitee masinatel ei tuvastanud.
Lisainfot, pilte ja informatsiooni järgmise hooaja kohta otsi autokrossi Facebooki lehelt https://www.facebook.com/Autokross/ ning www.autokross.ee.
Vaata lisaks ka pilte Janek Pakassaare albumist SIIT!
Veiki Ojaperv