Veobagide kiirused on Eestis kõvasti tõusnud

0
2117

Liqui Moly Eesti meistrivõistluste kolmas etapp veoautokrossis toimus Kesk-Eestis Piiroja rallikrossirajal. Kiire ja tolmune rada tõi endaga kaasa terve rea katkestamisi ning proteste.

Veoautode GAZ 51 klassis käis esikoha peale võitlus kuni viimaste ringideni. Ajasõitude kiireim mees Bruno Leimanis jäi esimeses poolfinaalis Marko Tiinasega hätta, loovutades talle parima stardikoha teiseks sõiduks. Teises poolfinaalis sai lätlane stardist paremini minema ning hoidis Tiinase kindlalt seljataga. Finaalis kavaldas Leimanis taktikaliselt Eesti võidusõitja üle, kui sõidu esimeses pooles jokker-lapi läbis ning end kindlalt Marko Tiinase taha haakis. Tiinas ei suutnud Leimanise ees edu sisse sõita ning pidi viimasel ringil jokkerisse minnes enda koha loovutama.

Foto: Margus Almers

Poolfinaalides head minekut näidanud Andre Mõttus oli finaalis tehnikaga hädas ning lõpetas sõidu viimasena. „Ei tea, mootor ei olnud täna hea, kurvides oli selline tunne nagu bensiini ei saanud kätte. Täna ei olnud minu päev, aga kaotada tuleb ka osata!“ lausus Mõttus rõõmsameelselt.

Kolmandaks tuli viimastel etappidel stabiilset minekut näidanud Veiko Hirsnik.

Veobagide esimeses poolfinaalis tõusis kuiva ilma tõttu meeletu tolmupilv ning juba avaringil oli seetõttu esimene katkestaja. Leedu võidusõitja Audrius Pilipavicius tahtis enne kurvi oma suunda veidi parandada, kuid tegi seda Ott Kevvai arvelt. Kevvai, kes oli ideaaltrajektoori peal, sai Pilipaviciuse bagilt tagarattasse löögi ning paiskus külili. Protesti järgselt leidis peakohtunik Jaan Villak, et leedukas rikkus sõidujoont vahetades reegleid. Villaku otsusega tõsteti Pilipavicius teiseks poolfinaaliks viimasele stardipositsioonile.

Teise poolfinaali esimesel ringil sõitis hea stardi saanud noor võidusõitja Markus Häidberg raja viimase kurvi sõna otseses mõttes sirgeks, kui ta tolmu tõttu ei saanud aru, kuhu poole rada läheb. Häidberg ei jõudnud pidurdada ning sõitis peaaegu täisgaasil valli, mille tagajärjel bagi tugevalt kannatada sai. Finaali pidi noormees publiku seast jälgima. Markus ise jäi õnneks terveks.

Finaali võitis terve päeva äärmiselt puhast sõitu näidanud Lauri Leiten, kes Tapal eksimuse tõttu esikoha käest andis. „Hea päev oli, rada sobis väga hästi ja auto oli hea,“ rääkis Leiten finišis. „Oli üks ärev moment finaalis ka, kui ma viimase kurvi natuke risti lasin. Seal oli nii, et kui korra liiga julgelt gaasi annad, ongi külg ees,“ lisas Leiten.

Teiseks tuli Eestis aastaid tagasi tegusid teinud Leedu võidusõitja Audrius Pilipavicius. Leedukas noolis pikalt ka poodiumi kõrgeimat astet, kuid kuuendal ringil lõikas juba varasemalt mainitud viimases kurvis endale näppu ning oli sunnitud tagurdama, et võidusõitu jätkata. Peale seda leedukas enam Leitenile ohtlikuks ei saanudki.

Leedu vägilasega (ei tea, kas nad ongi kõik korvpallurikasvu? Audriusel on pikkust kindlasti pealt kahe meetri – V.O.) õnnestus tõlgi abiga ka jutule. „Bagide tase Eestis on kõvasti tõusnud. Autod teil eestlastel on jube võimsad ja palju kergemad kui minu oma. Minu vana bagi kaalub ligi kaks tonni, eestlaste omad on vaata et 300kg kergemad,“ kommenteeris Pilipavicius Eesti taset. Leedukas lubas, et päris viimaseks etapiks Piiroja talle ei jää ning proovib vähemalt korra veel võidukarika enda kätte saada. „Ma olen juba vana mees. Varstu auklik ja raske etapp mu tervisele ilmselt head ei tee. Küll aga tulen Smiltene etapile välja. Eks seal näha ole, kas suudan seal võita ja eestlastele näidata, et olen ikka kõva sõidumees.“

Kolmandaks tuli selle hooaja positiivne üllataja Mikk Mäesaar. Bagide klassis debüüthooaega tegev mees kogub iga etapiga kiirust ning ähvardab üha enam Leiteni kindlana näivat liidripositsiooni.

Veoautode GAZ 53 klassis paistab olevat selgunud selle hooaja suurim ebaõnnestuja. Nii Varstus kui ka Tapal tehnikaga hädas olnud mullune Eesti meister Erko Sibul lõpetas laupäevase võistluse peale esimest poolfinaali, kui tema auto mootor kolisema hakkas.

Piiroja etappi valitses hooaja kulgedes üha paremat vormi näitav Mait Mäesaar. „Täna lihtsalt oli minu päev. Auto oli väga hea, rada oli vaatamata tolmule ka väga hea. Lihtsalt kõik klappis,“ rääkis Võrumaa võidusõitja.

Teiseks tuli Toomas Repp, kes endale omaselt stabiilset ja puhast sõitu näitas. Esimeses poolfinaalis oli mees teine ja teises neljas. Finaalis sai ta hea stardi ning vaatamata Andres Alliku rünnakutele hoidis kindlalt teist kohta.

Kolmanda poodiumikoha kindlustas see hooaeg esmakordselt Andres Allik. Muidu kõva sõidumees on varasematel etappidel nii ebaõnne kui ka tehnikaga maadelnud, kuid seekordne poodiumikoht oli auga välja teenitud.

Finišis oli Alliku auto juures tunda tugevat põlemise haisu. „Kogu elektrisüsteem põles maha. Viimasel ringil auto nii hullult plärtsus ja paukus, et ma mõtlesin, et sõit jääb pooleli. Vahepeal pidin juba ukse lahti tegema, et põlemise haisu välja lasta,“ kommenteeris Allik sõitu.

Järgmine etapp toimub 21. juulil Tapa rajal.

Lisainfot krosside kohta leiab Facebooki lehelt https://www.facebook.com/Autokross/ ja http://autokross.ee/.

Veiki Ojaperv