Võimas! Ott Tänak tõusis Austraalia ralli liidriks

0
501

Laupäeval Austraalias super sõitu teinud ja neli kohta tõusnud Tänak – Järveoja lõpetasid päeva kindlate liidritena

foto: Toyota Gazoo Racing

Austraalia MM-ralli jätkus Eesti aja järgi reede hilisõhtul ning ees ootas 10 kiiruskatset ja 130,66 katsekilomeetrit. Võistluspäeva alustasid liidrina Mads Østberg – Torstein Eriksen (Citroën C3 WRC), kellest 6,8 sekundi kaugusele jäid meeskonnakaaslased Craig Breen – Scott Martin  (Citroën C3 WRC). Kolmandat kohta hoidsid peale hooaja viimase etapi avapäeva Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes jäid norrakatest maha 8,7 sekundiga.

Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) alustasid Austraalia ralli pikimat võistluspäeva viiendalt kohalt ning  jäid liidritest maha 16,9 sekundiga.

Eestlaste jaoks algas teine võistluspäev ehmatusega, kui nende võistlusautol tekkisid Parc Fermest väljumisel hüdraulika probleemid ning mehed pidid oma auto lükkama hooldusesse. Õnneks suutsid Toyota Gazoo Racing meeskonna mehaanikud tekkinud probleemile lahenduse leida ning Tänak – Järveoja said katsetele startida töökorras autoga.

 

SS9 Argents Hill Reverse I 13.13 km

Võistluspäeva avakatse võidu võtsid Hayden Paddon – Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC), kes edestasid 0,4 sekundiga Latvala – Anttilat ja 1,4 sekundiga taas laupäeval rajal tagasi olnud Andreas Mikkelseni – Anders Jægerit (Hyundai i20 Coupe WRC). Hommikuse ehmatuse üle elanud Tänak – Järveojale päeva avakatselt viies aeg ning 2,3 kaotussekundit.

SS10 Welshs Creek Reverse I 28.83 km

Päeva teise katsena sõideti ralli pikima Welshs Creek Reverse (28,83 km) esimene läbimine ning selle võit Tänak – Järveojale, kes edestasid 3,8 sekundiga meeskonnakaaslaseid Latvala  – Anttilat. Eestlased tõusid üldarvestuses koha ning jätkasid nüüd neljandana, liidritest 10 sekundi kaugusel.

Katse lõpus kurtis auto imeliku käitumise üle Breen, kelle Citroën C3 WRC-sse tungis mingi imelik hääl peale igat korda, kui iirlane pidurit vajutas.

 

SS11 Urunga I 20.11 km

Järgnevana ootas ees laupäevaste katsete ehk kõige keerulisem katse, mis kahest eelnevalt sõidetud katsest erines sellepoolest, et oli oluliselt kitsama teega, mida ääristasid kõrged puud.

Just sellel katsel võtsid rünnaku ette Tänak – Järveoja ning eestlaste plaan õnnestus perfektselt. Kindel katsevõit tõstis eestlased üldarvestuses teisele positsioonile ning nüüd jäid nad ralli liidriks tõusnud meeskonnakaalastes Latvala – Anttilast maha 4,6 sekundiga.

Seni liidrid olnud Østberg – Eriksen kaotasid katsel eestlastele 13,5 sekundiga ning kukkusid üldarvestuses kolmandaks.

Katsel tegid sõiduvea Breen – Martin, kes tabasid suurel kiirusel rajaäärset ning selle tulemusel sai koba paugu auto tagumine vasak ratas, mis oli nüüd all viltu. Enne katset viiendat kohta hoidnud Citroëni võistlejad kukkusid

foto: twitter

üldarvestuses kaheksandale kohale. See aga tähendas seda, et koha võrra tõusid üldarvestuses Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kes jätkasid nüüd kuuendal kohal.

 

Kui Breenil sõitis katsel viltu alla vasaku tagumise ratta, siis parema poole taga ratta suutis katsel paigast sõita Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC), kes küll kaotas tänu sellele oluliselt vähem aega.

SS12 Raleigh I 1.99 km 

Tänak – Järveoja jätkasid pingutamist ka enne hoolduspausi sõidetud lühikesel publikukatsel ning võtsid kolmanda järjestikuse katsevõidu. Tõsi seekord pidid eestlased oma katsevõitu jagama möödunud aastaste meeskonnakaaslaste Elfyn Evansi ja Daniel Barritiga (Ford Fiesta WRC).

Lõunapausile tulid liidrina Latvala – Anttila, kelle edu Tänak – Järveoja ees oli 3,2 ja Østberg – Eriksen ees 8 sekundit.

SS13 Argents Hill Reverse II 13.13 km  

Austraalia ralli jätkus peale hoolduspausi hommikuste katsete kordustega ning sarnaselt hommikuga võtsid selle võidu ka tänavusel Shell Helix Rally Estonial osalenud Paddon – Marshall.

Hyundai meestest jäid vaid 0,1 sekundiga maha nii Latvala – Anttila, kui ka Tänak – Järveoja.

Katsel kaheksanda aja välja sõitnud Ogier sõnas finišis, et ta ei kavatse enam suuri riske võtta, sest kuues on täpselt see koht, mis talle piisab, et kindlustada oma kuues järjestikune MM-tiitel.

SS14 Welshs Creek Reverse II 28.83 km

Kui ralli pikima katse esimese läbimise võitsid Tänak – Järveoja ning teise aja said Latvala – Anttila, siis ka kordusläbimise järgselt oli kahe esimese osas täpselt sama järjestus. Seekord oli eestlaste ja soomlaste vahe täpselt 4 sekundit. See aga tähendas, et kuna enne katset oli meeskonnakaaslaste vahe 3,2 sekundit, siis tõusid 0,8 sekundilise eduga uuteks ralli liidriteks Tänak – Järveoja.

Lisaks eestlastele tõusid üldarvestuses koha võrra Neuville – Gilsoul, kes jätkasid nüüd kaheksandana.

SS15 Urunga II 20.11 km

Laupäeva viimase pika katsena sõidetud Urunga võidu võtsid Esapekka Lappi – Jane Ferm (Toyota Yaris WRC), kes edestasid Tänak – Järveoja 0,7 sekundiga. Katse kolmas aeg Paddonile, kes peale eelmist katset ütles, et neil on päeva viimaseks pikaks katseks head rehvid ning lähevad seal ründama. Kiiwi pidasid oma sõna ning tõusis katsega mööda Østbergist, kes sõnas peale katset, et ta ei oskagi öelda, et miks ta nii palju kaotas katsel. Uus-Meremaalase ja norralase vahe oli nüüd 13,6 sekundit.

SS16 Raleigh II 1.99 km

Kui lühikese Raleigh katse esimese läbimise parima aja jagasid omavahel Tänak ja Evans, siis just samad mehed olid ka teise läbimise parimad, kui sel korral edestas eestlane uelslast 0,6 sekundiga.

SS17 ja 18 Destination NSW – III ja IV 1.27 km                 

Sarnaselt reedega lõpetas ka laupäevase võistluspäeva 1,27 km pikkune Destination NSW publikukatse, mida läbiti kahel korral.

Katse esimese läbimise parimat aega näitasid Tänak – Järveoja, kes edestasid Paddon – Marshalli 1,6 sekundiga. Kuna katsel hakkas vihma sadama, siis said eestlastest hoopis erinevates tingimustes sõita Latvala – Anttila, kes kaotasid 1,27 kilomeetriga eestlastele 10,3 sekundit. Päeva viimase katse võit Neuville – Gilsoulile. Tänak – Järveoja enam vihmamärjal rajal suuri riske ei võtnud ning lõpetasid päeva seitsmenda ajaga.

Pühapäevastele katsetele lähevad liidrina vastu Ott Tänak – Martin Järveoja, kes vinge sõiduga tõusid laupäeva jooksul viiendalt kohalt liidriks.  Eestlaste edu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila ees on 21,9 sekundit. Kolmandat kohta on hoidmas Hayden Paddon – Sebastian Marshall, kes kaotavad eestlastele 26,3 sekundiga.

„Meil oli hea päev. Saime kohe hommikul meie normaalsesse rütmi ning tundsime end autos hästi. Proovisime kohe ka rünnata ja veidi aega tagasi võtta ning see õnnestus. Pärastlõunal jätkasime surumist, et suurendada oma edu tagant tulijate ees. Homme on ees ootamas keerulised katsed ja võimalik, et ka keeruline ilm nii, et lihtne see kindlasti olema ei saa. Hetkel aga on kõik minemas õiges suunas ning me teeme kõik, mis meie kontrollida,“ võttis Tänak eduka võistluspäeva kokku.

Kuuenda MM-tiitli suunas on Austraalias liikumas Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kellel piisab pühapäeval kuuendal kohal lõpetamisest. Kuid midagi pole siiski veel enne ralli finišit selge ning pühapäeval ootab Austraalias ees kuus kiiruskatset ja 83,96 katsekilomeetrit ning lisaks lubatakse viimaseks päevaks katsete piirkonda ka vihma.

Nii individuaalsed, kui ka tootjate 2018 aasta meistrid peaksid olema selgunud Eesti aja järgi pühapäeva varahommikul.

Loo Autor Rauno paltser “Rallihullu sõidupäevik”

Austraalia ralli järjestus peale SS18

  1. Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 2:07:52.0
  2. Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +0:21.9
  3. Paddon / Marshall Hyundai i20 WRC +0:26.3
  4. Østberg / Eriksen Citroën C3 WRC +0:46.6
  5. Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +0:50.4
  6. Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC +1:44.8
  7. Evans / Barritt Ford Fiesta WRC +2:04.6
  8. Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:35.2
  9. Suninen / Markkula Ford Fiesta WRC +2:49.0
  10. Breen / Martin Citroën C3 WRC +6:16.8

Vasta